• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kajsa30

Grattis till Cornelia, Djurgårsrutan, shit vilket äventyr! Lycka till med allt. Men vad jobbigt att försäkringen inte täcker.

Jag har läst på det här med försäkringarn rätt mycket iom att jag är ute och reser en hel del i tjänsten (är i 29:e veckan). Den privata hemförsäkringen där reseförsäkring ingår gäller bara till v 28, finns ingen privat försäkring i Sverige som täcker efter det (har kollat 6 bolag). Däremot har min arbetsgivare en tjänsteförsäkring som täcker mig till v 32, självklart enbart då jag reser i tjänsten, vilket gör att jag fortfarande åker till Sthlm och till Oslo och jobbar. Hade dock gärna slutat pendla snart för det börjar bli rätt jobbigt att flänga runt.

• Kajsa30

Tack för tipset om Födelsehuset förresten! Jag gick in och läste på om deras profylaxkurser och tyckte det lät så bra. Man får verkligen mycket för pengarna, t o m en återträff sen när barnen fötts =). Vi ska gå den 16-17 okt (kanske lite sent med tanke på att jag har BF 22 nov), men det får gå. Ngn som hört ngt om deras profylaxkurser?

• Heini

Tusen tack för alla gratulationer och fina välkomnanden till er härligt varma tråd! 

Cotton, du kommer förmodligen att uppleva den bästa dagen i ditt liv i övermorgon. Självklart såg jag fram emot att gifta mig och tyckte att det kändes alldeles underbart att äntligen få göra det. Men jag måste erkänna att jag aldrig ens i min vildaste fantasi skulle ha kunnat ana att det skulle kännas så HÄR underbart att vara gift! :)

Du kommer att gå runt med ett leende hela dagen :) Ha nu riktigt roligt, skit i att stressa upp er och se till att bara njuta av varandra och av stunden! Ett stort Lycka Till!

Kajsa30: Jag har också kikat lite på Födelsehusets olika kurser, bland annat profylaxen och yogan. Visst delar du med dig av dina upplevelser sedan? :)

Och apropå gravidyoga. Är det någon som har erfarenhet av det? Är det att rekommendera? När började ni och hur långt in i graviditeten kunde ni hålla på? 

• Mela75

Grattis till Djurgårdsrutan och jag önskar er styrka under denna tid Nalle

Nu har skolan börjat igen och mer inhandling till barnet är gjort. 
    Nu är barnstolen beställd, bäddset till vagnen, minimizerdyna och skötbädd.
    Nu ska bara barnrummet och mitt kontor målas till helgen så jag kan göra färdigt barnrummet och ha mitt pluggrum :)

HUr är det med er andra??

Vi testade en bärsjäl och det såg väldigt kul ut när min sambo skulle knyta på den och det var inte så lätt så för hans skull blir det en babybjörn. Hoppas vi får lite rea då vi köper allt på Storken.

• Kajsa30
    cotton skrev 2010-09-02 09:59:48 följande:

Djurgårdsrutan, grattis till er lilla tös! Ett fantastiskt namn har ni valt också! Skönt att höra att allt efter omständigheterna är bra och att sjukvården i Aten fungerar bra.

Funderar liksom Tarda om inte din hemförsäkring borde täcka delar av sjukvård och vistelse i Aten?

Välkommen Heini! Kul att ni fått ert efterlängtade plus och att allt gått så bra. Och grattis till bröllopet i efterskott. Själv ska jag går ner för altargången om två dagar och börjar känna mig så där lagom pirrig och nervös.

Stort lycka till imorgon!! Du kommer garanterat få en helt fantastiskt dag.
  • ceropegia

Cotton: Jag säger som de andra. Ha en uuunderbar dag imorgon! Håller tummarna för fint väder!

Läntar efter Liten i magen! :)
  • Liinda

Cotton: Även jag säger som de andra.. Lycka till imon & hoppas ni får en fantastisk dag. :)

• Annizzzen
    MHEK: Det blev en Urban Jungle, jag är super nöjd! Hoppas att bebisen också kommer att bli det

Cotton: Ha en fantastisk underbar dag imorgon!!! Lycka till!!!

Intressant med alla dessa kurser man kan gå innan det är dags, jag ser fram emot recensioner när någon har gått nån kurs...

Trevlig helg alla goa tjejer!!
  • MHEK

Lycka till imorgon Cotton. Hoppas dagen blir precis som ni har önskat!

• Jätten gluff gluff

Idag önskar jag Cotton en helt fantastisk, oförglömlig dag!!! Vädret verkar inte kunna bli mycket bättre iaf!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?