• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

När vi köpte vår vagn på Storken, fick vi 10% på inhandlad summa och för den summan får vi en mycket bra grundstomme till en Baby Björn.

Tycker också sjal verkar krångligt och VARMT och en Baby Björn (eller annan bärsele) möter våra behov alldeles utmärkt.

En sådan angelsounds eller vad de heter, har jag också varit lite sugen på, men så fick jag höra att det kunde stressa upp bebisen? Vet inte om det är en skröna bara, men det fick mig att avstå. Har någon här mer uppdaterad/korrek information, hade jag mottagit den tacksamt!

• DjurgårdsRutan

Vi fick var lilla dotter i v 28 i sondags i Grekland.
    Hon mar bra och kampar pa.
    Vi ar pa sjukhus i Grekland.
    Kram till alla.

• Mina 78
    DjurgårdsRutan skrev 2010-09-01 16:09:19 följande:
    Kram till alla.
    Oj! Hoppas allt är bra med er och att ni blir väl omhändertagna i Grekland! 
  • MorMaria81
    Kram till alla.
    Nämen... Jag tänker på er! Skickar energi.
  • Tarda
    Kram till alla.
    Men oj, hon hade bråttom minsann. Jag funderade faktiskt på vart du tagit vägen tidigare i veckan, inte kunde jag tro att du var i Grekland och fick barn. Hoppas allt går bra för er och att hon får bra vård. Vet ni om ni kan få komma hem med ambulansflyg eller måste hon bli starkare först?

Stort Grattis och kram till er och lilltjejen.
  • snöflinga04
    Kram till alla.
    Oj, hoppas allt går bra. Ta hand om er!! Kram
  • snöflinga04

Ang. bärsele/sjal

Tarda: Vilken bra sammanställning!

Vi hade inte tänkt köpa något av det från början, men vi har nu fått låna en Baby björn bärsele. Den är av en äldre modell, så om vi använder den mycket kanske vi invesetar i en ny, alternativt bärsjal.

Först fick jag höra att bärsjal var bättre för ryggen, men det var några år sedan. Men i våras fick jag höra att det finns bärselar som ger extra bra stöd för ryggen. Jag tror att det är en smaksak vad man väljer.

• Liinda
    Kram till alla.
    Oj, vilket äventyr. Hur mår ni? Hur är sjukvården?
    Kram! 
  • Heini

Jag tar mig friheten att slänga mig in här jag med!

Jag är en nygift, oerhört lycklig och glad tjej som väntar mitt första barn i mitten av december (13 december enligt RUL). Vi bor och trivs utmärkt bra i Göteborgs västra delar, i Högsbo/Kaverös.

Då vi kämpat och försökt under lång tid är graviditeten är oerhört efterlängtad. Som pricken över det lyckliga i:et har graviditeten hittills varit i princip helt komplikationsfri. Förutom illamående och trötthet under de första månaderna har jag mått som en prinsessa. Jag har precis gått in i 26:e veckan och det är först under de senaste veckorna som magen börjat synas ordentligt. Mysiga sparkar och buffar har jag dock känt 5-6 veckor, mer och mer för varje vecka som går. 

Jag måste erkänna att jag inte läst igenom hela tråden, men baserat på att jag skummat igenom de 30 första och de 40 sista sidorna av denna oerhårt långa tråd gläds jag åt att det finns så många härliga människor som går igenom samma fantastiska äventyr som vi!

• Bjornis

Djurgardsrutan: Oj! Grattis men va bråttom hon hade. Hoppas ni får fin vård och att hon växer sig stor och stark för hemresan!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?