• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Tarda
    Jätten gluff gluff skrev 2010-09-04 09:12:05 följande:
    Idag önskar jag Cotton en helt fantastisk, oförglömlig dag!!! Vädret verkar inte kunna bli mycket bättre iaf!
    Bättre bröllopsväder kan man knappast få. Önskar er en underbar bröllopsdag full med skratt och kärlek Hjärta
  • Kajsa30

Är någon mer än jag som har upptäckt Traderas härliga värld då det gäller barngrejer?? (jag vet, jag är lite sen =). Budar iaf hela tiden, hittills aldrig vunnit men nu börjar jag lära mig vad saker och ting ska kosta. Riktigt roligt!

• Jätten gluff gluff
    Kajsa30 skrev 2010-09-04 10:39:29 följande:
    Är någon mer än jag som har upptäckt Traderas härliga värld då det gäller barngrejer?? (jag vet, jag är lite sen =). Budar iaf hela tiden, hittills aldrig vunnit men nu börjar jag lära mig vad saker och ting ska kosta. Riktigt roligt!
    Japp! Det är beroendeframkallande...
  • Bjornis
    Jag kommer def bli en traderamorsa sen.
    Jag köpte lite bebiskläder idag på Lindex. ÄLSKAR deras nya babysortiment. Typ denna:
    http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=9341021&styleid=9341019&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361
    Eller den här:
    http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=8362878&styleid=8362866&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361
    Just de två fanns inte på det lindexet jag var så får kanske köpa dem på nätet. Men köpte lite annat smått och gott.
    Iaf, ang tradera så lär jag iaf sälja mina kläder där sen. Har sålt en del förr i perioder. Men lär nog köpa en del också misstänker jag!
  • Kajsa30
    Bjornis skrev 2010-09-04 15:36:27 följande:
    Jag kommer def bli en traderamorsa sen.
    Jag köpte lite bebiskläder idag på Lindex. ÄLSKAR deras nya babysortiment. Typ denna:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=934...
    Eller den här:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=836...
    Just de två fanns inte på det lindexet jag var så får kanske köpa dem på nätet. Men köpte lite annat smått och gott.
    Iaf, ang tradera så lär jag iaf sälja mina kläder där sen. Har sålt en del förr i perioder. Men lär nog köpa en del också misstänker jag!
    Åhh vad gulligt!! Lindex har väldigt mycket gulligt, gillar deras små velourdressar också. Har dock lovat mig själv att inte köpa nåt mer på ett bra tag för jag har redan fyllt en garderob i beige, vitt och andra neutrala färger (dock även ärvda kläder, men ändå - galet). Men det är ju så roligt!!!
  • Bjornis
    Kajsa30 skrev 2010-09-04 16:54:22 följande:
    Åhh vad gulligt!! Lindex har väldigt mycket gulligt, gillar deras små velourdressar också. Har dock lovat mig själv att inte köpa nåt mer på ett bra tag för jag har redan fyllt en garderob i beige, vitt och andra neutrala färger (dock även ärvda kläder, men ändå - galet). Men det är ju så roligt!!!
    Ja, eftersom vi ju vet att det är en liten grabb där inne (iaf till 95% - ehhh, lite orolig blir man ibland när man står där och ska handla, hehe) så jag går gärna loss så fort jag hittar nåt fint "pojkigt" för jag tycker det finns väldigt lite fint som inte känns för typiskt pojkigt (inte särskilt förtjust i ljusblått nämligen).
    Ska också köpa på mig lite vitt och beige och gärna i veolur med hela fötter! Å, hur mysigt är det inte med en liten velourbebis?! Den blir ju extra go att hålla i!

Har nog ändå köpt kanske 7 par byxor i strl 50-62 och ett gäng bodies. Hehe. Tycker knappt jag köpt nåt men det trillar på. Men om man köper för 2-300 i månaden så svider det inte. Tycker bebiskläder är rätt billigt också! Vilket är skönt.

Dags för middag. Skippar personalfesten ikväll. Är helt slut. Var på jobbet kvart över 6 imorse för att rodda med loppisen vi haft på parkeringen idag! Det blev lyckat men oj va trött jag är. Men nu, nu är detta över! Känns så skönt.
  • knittgirl84

Jag har oxå fastnat i Tradera-träsket när det gäller framför allt bebiskläder. Jag har budat hem både nytt och gammalt till mycket bra priser. Snart har vi nog det mesta i storlek 50/56-62, men eftersom vi inte har tvättmaskin i lägenheten så vill jag nog att det finns lite ombyte, utifall det blir en kräkig bebis.

• Kajsa30

Har vunnit min första tradera-budgivning idag. Det blev en klassisk babybjörn-sele för 520 kr. Svårt att se skicket men det blir nog bra.
    Någon som har tips på snygga skötväskor? Har spanat lite på Skip hop (heter den så?) men jag vet inte riktigt...viktigt iaf att den inte är för kvinnlig så att sambon också kan ha den =).

• ceropegia

Bjornis: Mkt fina saker du hittat på Lindex! Dock inte sett dem i butik jag heller... Har ni börjat kika på namn? Vi har var sin lista med pojknamn men har nog lite svårt att enas :P

Tradera är beroendeframkallande! :)

Cotton: Hoppas du loggar in snart! Vill höra hur den stora dagen var! Kanske se bilder? :)

Läntar efter Liten i magen! :)
  • MorMaria81
    Jag också!! Ett tips är att vänta mot slutet av auktionen och buda ganska högt ca 1-2 minuter innan auktionen avslutas. Då hinner ingen (förhoppningsvis) buda över. Jag köpte en baby björn igår för 117 kr och det känns ju toppen!!

Själv tror jag att jag ska gå på vanlig vattengympa, det var fullt på kristinedals gravid vatten gympaRynkar på näsan, sen blir det nog yoga hemma med video.
    Känns som att det kostar så otroligt mycket pengar med alla dessa kurser.. Förvånad
    Vi tänkte prova Annas profilax som man streamar från nätet och gör hemma. Jag kan ju ganska mycket om andning genom dansen och sången så jag tror att det passar oss bäst.

Cotton: Hoppas du hade en underbar dag i lördags! Vädret var ju med er i alla fall! Nyfiken att höra!

Ha en underbar vecka allesammans!!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?