• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • DjurgårdsRutan
    Skål Grattis Lille-bäcks mamma och Josefin. Vilka sötnosar.

Tycker att det börjar bli dags att dra ihop till en fika/lunch snart. Nån som har något bra tips på något barnvagnsvänligt ställe i Göteborg?
    Kram
  • Mina 78

Grattis båda två!! Vilka sötnosar!

Jossan:det var väl typiskt att hon skulle komma tidigt eftersom du hade viktiga saker inplanerade :). Jag tänkte nästan det när du skrev om din licentiatavhandling förra gången... Skänt att det gick bra i vilket fall

Jag är absolut på fika snart! Men jag vet faktiskt inte vart man ska gå med alla vagnarna... 

• MorMaria81

Så fina de är Jossan o Lillebäcks mamma!! Underverk

Jag är också på en fika snart! =) Jag har hört om ett fik som är till för barn o barnvagnar, och mammor förstås. =)
    Ska kolla upp vad det hette..

Jag har nu i två nätter låtit Ronja ligga på sidan och så har jag hållt om henne. Det har gått bra och hon har sovit med oss i sängen. Såå skönt. Känner mig som en annan människa när man får sova lite mer..

På onsdag ska vi till Bvc igen och väga och mäta. Ska bli spännande att se hur mycket hon gått upp. Förra gången hade hon gått upp 300 på en vecka så hon äter på bra.. =)

Ha en fin söndag!!

• Kiaa

Grattis Jossan & Lillebäck!
    Vår lilla sötis är ju bara 12 dagar gammal, så fika ute på café känns lite tidigt än. Men kan tänka mig att om man inte är allt för många så borde Condeco vid Linné funka även med några barnvagnar? Det är ju rätt så rymligt. När kan man börja vistas ute på allmäna platser med en liten bebis - tänker på infektiontionsriskerna. Funderar på hur jag ska göra med mat när jag är ute lite längre tid. Cornelia blir ju inte nöjd när hon enbart får mitt bröst (pumpar och kompletterar med ersättning) men hur håller man "maten" varm? Ersättning funkar iofs om man har med sig en termos med varmt vatten och en flaska med kallt *funderar*

Idag har Cornelia varit jättejobbig! Skrikit och gnällt i stort sett konstant sen klockan fem i morse. Vi kan inte alls förstå vad som är fel. Suck! Ska snart ta ut henne i barnvagnen i hopp om att det ska lugna lite.

Ha en bra söndag allesamman!

• 2B Mom

Åh, Grattis Jossan & Lillebäck!! Bra kämpat och vilka sötnosar!!!

Den här tråden byter riktning och nästan alla har fått barn. Man får många tips och glada nyheter och snart kommer min sötnos med…

Njut av era små mirakel !!

• Heini

Det finns ett café i närheten av Handelshögskolan som heter något i stil med Glädjebubblan, som jag tror är ett babycafé för där står jämt fullt med barnvagnar. Har sett det när jag åkt förbi med 2:ans spårvagn Glad

Ville är bara drygt 3 veckor och vi har inte varit ute bland folk mer än att vi varit och handlat och hälsat på lite vänner. Jag är lite töntig förstår jag men jag känner mig inte tillräckligt trygg med rutinerna för att bege mig ut på stan ensam med honom, utan antingen får mannen vara med eller så tar vi promenader i närområdet så vi har relativt nära hem (eller om vi ska hälsa på någon att vi har relativt nära att komma fram). När det släpper och när framkomligheten blir bättre utomhus träffar jag er dock gärna för en fika!  Glad 

• J0SSAN

Tackar! Jo det var väl lite tajt planerat av mig från början men det gick ju bra med examen i alla fall

Våran väger ju bara ca 2600 och skall hälst inte vara ute så mycket innan hon kommit över 3 kg så jag har husarrest ett tag till tyvärr. Men längtar verkligen efter att komma ut och gå på café så jag hänger väldigt gärna med nästa gång det blir dags.

Jag pumpade och gav ersättning på bb och om man skall ge mjölken inom 4-6 timmar kan man förvara den i rumstemperatur, sedan tog jag bara en kopp med varmt kranvatten och stoppade ner flaskan/koppen med mjölk i den och värmde till lagom temperatur - borde ju inte vara något problem på ett café.

Appropå sova på rygg så har Hedvig aldrig gjort det, jag lägger henne alltid på sidan. Antingen inlindad i sitt täcke i hennes säng eller på min arm. Jag pratade med barnmorskorna om det på bb och de tyckte att det var bra att barnen sov på sidan innan de blev tillräckligt stora för att vrida sig i fall de skulle kräkas.

• MorMaria81

Vår lilla Ronja är 4 v på onsdag och jag känner också att det är lite tidigt att ge sig ut helt själv men jag börjar sakta känna att det kan gå snart..
    Jag och min sambo åkte in till stan för att gå en promenad med vagnen häromdagen och jag var helt svettig hela tiden. Var så nervös för hur det skulle vara om hon började skrika och vilja amma och var och hur man skulle lösa det. Men hon kände det på sig och skrek lite på vagnen in men sen sov hon som en stock tills vi kom innanför dörren hemma. Puh!! Glad

Heini: Glädjebubblan hette det ja, det verkar vara ett bra café. Tror de har stora ytor och skötbord mm.

Det är ju verkligen dagsformen som styr här. Ena dagen är allt så läskigt och jobbigt och man känner att man inte kommer klara av detta, inte vågar gå ut eller åka iväg och andra dagen fungerar allt så bra och man känner att allt löser sig utan problem. Jag kan tycka att det kan kännas så overkligt att man har ett barn. Ibland undrar jag om någon ska komma och hämta henne som om vi varit barnvakt.
    Men jag försöker bara vara i allt och tänka att alla tankar och känslor är tillåtna. Det tycker jag hjälper när det är jobbigt.. Känns som att det är mycket tröttheten som styr också...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?