• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Erwanith
    frökenelin skrev 2010-06-03 15:35:22 följande:
    Ikväll ska vi berätta för några kompisar, men de är de enda som ska få veta innan v 13, mest för att jag inte känner den där "prestigen" gentemot dem (de har inga barn själva) som jag gör gentemot föräldrar och svärföräldrar och så. Vi ska nämligen bo hos dem i helgen och vi partar alltid loss när vi är tillsammans, så det är enklare att bara berätta än att gå runt och säga att man inte känner för ett glas vin... (ingen kommer att tro mig ändå Glad)

Har helvetiskt ont i huvudet idag och är supertrött. Har dragit ner REJÄLT på kaffedrickandet (från typ 4 koppar till knappt en om dagen) och jag vet inte om det är det eller hormonerna, eller en blandning. Men det blir sambon som får köra de 4 timmarna till kompisarna i alla fall.
    Det kan säkert ha lite med både och att göra. I början var jag trött hela tiden, drack inte heller något koffein, men det hade jag inte gjort på två månader innan heller. Jag däckade i soffan kvart i nio och sov till minst nio varje dag. Så det är så det är. ;) Det gäller bara att ta sig genom den perioden.

/C
  • Erwanith
    frökenelin skrev 2010-06-03 15:36:53 följande:
    Och vad beträffar oro så är jag inte ett dugg lugnare nu än för några dagar sedan. Jag har så himla lite symptom, lite molvärk, huvudvärk, trötthet och ömma bröst. Därför nojar jag som fan på att det är ett MA eftersom att symptomen typ avtar mer och mer...
    Har tid för tidigt UL den 24 juni på BMG. Får väl snällt vänta tills dess...
    Men du har ju tröttheten, det är ett symptom. Jag hade också några såna veckor när jag knappt kände något alls och ingenting syntes eller så. Men det gick bra ändå. ^.^

/C
  • Lillebäcks mamma

Klart du får vara med, Erwanith! Välkommen hit Glad Så mysigt att ha magen och kontakten med bebisen så som du har nu, snart får du ju träffa din lilla goding med. Även om jag ärligt ska säga att jag inte kommer att vara avundsjuk på dig i augusti när det är jättevarmt och du får gå runt höggravid. Pweh! Hade en kompis som fick göra det, stackarn låg bara hemma på soffan, i bara underkläder och gick och duschade kallt var femte minut.

Jag längtar efter magen med Cotton! Mest till kommunikationen med bebisen, det måste vara så häftigt. Kanske kan man ana lite vad det är för personlighet som växer fram där inne med då Glad 

Har ni förresten funderat på om ni ska ta reda på vad det är eller om ni ska låta det bli en överraskning? 

• frökenelin

Ja, det känns skönt att höra om de som haft symptomfria graviditeter och ändå fött friska barn. Jag läser överallt att man typ "måste" må illa för att det ska vara en "bra" graviditet, annars är det tecken på missfall... Man blir ju så nojig!

• Jackie85

Jag har BF 7 Januari 2011, första barnet. Bor i Majorna- GBG och är 25 år (om några veckor).

• Erwanith
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-03 15:41:45 följande:
    Klart du får vara med, Erwanith! Välkommen hit Glad Så mysigt att ha magen och kontakten med bebisen så som du har nu, snart får du ju träffa din lilla goding med. Även om jag ärligt ska säga att jag inte kommer att vara avundsjuk på dig i augusti när det är jättevarmt och du får gå runt höggravid. Pweh! Hade en kompis som fick göra det, stackarn låg bara hemma på soffan, i bara underkläder och gick och duschade kallt var femte minut.

Jag längtar efter magen med Cotton! Mest till kommunikationen med bebisen, det måste vara så häftigt. Kanske kan man ana lite vad det är för personlighet som växer fram där inne med då Glad 

Har ni förresten funderat på om ni ska ta reda på vad det är eller om ni ska låta det bli en överraskning? 
    Jo, det är inte kul alls med värmen just nu. Jag jobbar på Liseberg också och tanken är att jag ska vara kvar där tills 15 augusti. Vi får se om jag orkar, men jag är rätt envis, så. :p Det är bara att bita ihop och ta dagen som den kommer för det man inte kan göra något åt är ingen idé att noja över och det man kan göra något åt har man förhoppningsvis redan gjort.

/C
  • Lillebäcks mamma

frökenelin, jag har två kompisar som fått barn och ingen av dom hade några som helst symptom under hela graviditeten. Så det är bara bra det med Glad 

Om du känner att du blir osunt orolig (det blev jag) så boka in ett tidigt ultraljud på någon privatklinik, t.ex Mama Mia. Det kostar 450 kr och är såå värt varenda krona om det kan få en att njuta av graviditeten istället för att må dåligt i oro.

Om man ser ett hjärta slå i vecka 6 är risken för missfall 3-5 %, om man ser ett hjärta slå i vecka 9 är risken för missfall 1-1.1/2 %  

babyvarlden.se kan du knappa in senaste mensens första dag och få reda på när hjärtat börjar slå på bebisen och sådär. Kan vara mysigt att läsa om Glad 

• frökenelin
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-03 15:41:45 följande:

Jag längtar också efter mage, även om det är lååååång kvar dit (är i v 6 nu). Men jag är svullen som bara den. Ser faktiskt gravid ut framåt eftermiddagarna. Tråkigt att det bara är tarmarna som svullnat, för man vill ju bara visa upp magen. Men den kommer väl att gå tillbaka om några veckor... Jag är rätt smal i vanliga fall så när jag får "mensmage" eller har ätit jättemycket så får jag lätt en kula.

Vi ska ta reda på könet. Jag har varit på det klara med det hela tiden, sambon med.
  • frökenelin
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-03 15:46:31 följande:
    frökenelin, jag har två kompisar som fått barn och ingen av dom hade några som helst symptom under hela graviditeten. Så det är bara bra det med Glad 

Om du känner att du blir osunt orolig (det blev jag) så boka in ett tidigt ultraljud på någon privatklinik, t.ex Mama Mia. Det kostar 450 kr och är såå värt varenda krona om det kan få en att njuta av graviditeten istället för att må dåligt i oro.

Om man ser ett hjärta slå i vecka 6 är risken för missfall 3-5 %, om man ser ett hjärta slå i vecka 9 är risken för missfall 1-1.1/2 %  

babyvarlden.se kan du knappa in senaste mensens första dag och få reda på när hjärtat börjar slå på bebisen och sådär. Kan vara mysigt att läsa om Glad 
    Jag har bokat in tidigt UL på BMG den 24 juni, då borde jag vara i ca v 8+4. Jag gör det för orons skull, vill så gärna se att något lever där inne, eftersom att jag knappt känner något av det.
    Tack för statistiken, sådant lugnar alltid!
  • Lillebäcks mamma

Sunt tänkt Erwanith!
    Kul att jobba på Liseberg Glad

Välkommen hit Jackie85 och grattis till plusset! Hur har du mått? Gissar att du är någonstans runt vecka 9 nu då?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?