• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Ja, jag köpte en dagbok dagen efter att vi fick reda på att Lillebäck fanns. Sen började jag skriva, på gott och ont. Däri finns alla rädslor, alla funderingar, gratulationer och all kärlek. Tanken är att Lillebäck ska få de böckerna (för jag ska verkligen försöka att fortsätta skriva genom åren) när h*n är tonåring. Då livet känns tufft och jobbigt och ingen förstår en. Då kanske de kan förstå vilken otrolig kärlek det faktiskt finns och att de saker man säger inte sägs för att göra dom illa. (Haha, mitt hemliga vapen med andra ord Tungan ute )

• cotton

He he he, låter otroligt smart! Och även skönt att som mamma få skriva av sig alla tänkar och funderingar och att få sätta ord på sina känslor.

• Englastar

Visst är det fantastiskt hur alla ska komma med hemska berättelser och farhågor...som ni säger man e ju nog nojig själv som det är nu... Det gör ju inte saken bättre direkt - men man väntar ju faktiskt barn inte missfall. Glad Det är nog den inställningen man ska ha (eller i alla fall försöka ha). Men det hade varit skönt med ett tidigt VUL, undrar varför man inte gör det samtidigt som första BM mötet egentligen? Jag menar bara för ens egen skull så man kan känna sig "säker", dessutom har vi tvillingar på min mammas sida i släkten, så oddsen är ju ganska höga för det. Och det hade ju varit trevligt att veta nu så man kan förbereda sig mentalt Förvånad  dessutom så syns det ganska mycket på mig redan nu (v6+4) i och för sig är jag inte stor innan och då kommer det väl fortare och blir synligt? Men fortsätter det i den här takten blir det svårt att hålla det hemligt....

Vi ska till Liseberg med jobbet den 17/6 och då kommer det bli problems... Jag är normalt inte den som spottar i glaset när det är nåt sånt här och åker gärna allt som går. Men nu blir det ju inget dricka av och inga åkturer. Hur förklara det?

• Erwanith

Hallå alla mammor! :) Jag bor i Mölndal, har i och för sig BF redan den 27 augusti, lite tidigare än de här inne verkar det som, men jag tänkte att jag kanske kunde få vara med ändå? ^.^

/C

• Lillebäcks mamma

Tja, man kan ju säga att man mår lite halvkrasst och att man nog inte ska ge sig på varesig åkturer eller alkohol. Klart, det finns säkert de som börjar misstänka någonting då, men spela roll - i slutändan får de ju veta ändå efter några veckor.

Vi kom på först flera dagar efter vi varit på ultraljudet att vi ju bara sett en bebis. Det hade vi funderat lite på innan, även om vi inte har tvillingar på någon sida av släkten. Men dagen för ultraljudet så hade vi inte en tanke på det.

Helt rätt tycker jag, vi ska förvänta oss små godingar och inte missfall. Tänk nästa år vid den här tiden då vi ligger på en filt i gräset och snufsar bebis Glad Underbart!

• cotton

Välkommen Erwanith! Kul att ha någon at fråga om råd och alla nojor med!

Englastar, jag har befunnit mig i liknande sits, jag skyllde på akut magkatarr och att jag inte fick dricka alkohol just nu... Funkade bra. (fast sedan var det någon präktig sak som skulle påpeka allt jag inte fick äta om jag hade magkatarr, exempelvis starkt kryddad mat... och då satt jag med chilisåsen i handen redo att krydda min mat...)

• cotton

Å vad mysigt Lillebäcks mamma, ja nästa år är det myyys på hög nivå! Längtar dock väldigt mycket efter en gravidmage faktiskt...

• Erwanith
    Englastar skrev 2010-06-03 15:18:37 följande:
    Visst är det fantastiskt hur alla ska komma med hemska berättelser och farhågor...som ni säger man e ju nog nojig själv som det är nu... Det gör ju inte saken bättre direkt - men man väntar ju faktiskt barn inte missfall. Glad Det är nog den inställningen man ska ha (eller i alla fall försöka ha). Men det hade varit skönt med ett tidigt VUL, undrar varför man inte gör det samtidigt som första BM mötet egentligen? Jag menar bara för ens egen skull så man kan känna sig "säker", dessutom har vi tvillingar på min mammas sida i släkten, så oddsen är ju ganska höga för det. Och det hade ju varit trevligt att veta nu så man kan förbereda sig mentalt Förvånad  dessutom så syns det ganska mycket på mig redan nu (v6+4) i och för sig är jag inte stor innan och då kommer det väl fortare och blir synligt? Men fortsätter det i den här takten blir det svårt att hålla det hemligt....

Vi ska till Liseberg med jobbet den 17/6 och då kommer det bli problems... Jag är normalt inte den som spottar i glaset när det är nåt sånt här och åker gärna allt som går. Men nu blir det ju inget dricka av och inga åkturer. Hur förklara det?
    Jag hade nog förklarat det på något sätt med att man känner sig lite halvdålig helt enkelt, och att man inte vill riskera att bli sämre pga alkohol eller snurrande åkturer eller liknande. Då är det ju i och för sig så att du får avstå alla åkturer, även de du kan åka, till exempel Jukebox och så... Det gäller bara att inte prata för mycket om det, men inte för lite heller. Jag hade aldrig det problemet, för vi berättade för praktiskt taget alla redan i vecka 8-9 eller så, mycket för att jag visste att jag inte skulle orka att gå igenom allt med dem om det nu vore så att det blev ett MF.

/C
  • frökenelin

Ikväll ska vi berätta för några kompisar, men de är de enda som ska få veta innan v 13, mest för att jag inte känner den där "prestigen" gentemot dem (de har inga barn själva) som jag gör gentemot föräldrar och svärföräldrar och så. Vi ska nämligen bo hos dem i helgen och vi partar alltid loss när vi är tillsammans, så det är enklare att bara berätta än att gå runt och säga att man inte känner för ett glas vin... (ingen kommer att tro mig ändå Glad)

Har helvetiskt ont i huvudet idag och är supertrött. Har dragit ner REJÄLT på kaffedrickandet (från typ 4 koppar till knappt en om dagen) och jag vet inte om det är det eller hormonerna, eller en blandning. Men det blir sambon som får köra de 4 timmarna till kompisarna i alla fall.

• frökenelin

Och vad beträffar oro så är jag inte ett dugg lugnare nu än för några dagar sedan. Jag har så himla lite symptom, lite molvärk, huvudvärk, trötthet och ömma bröst. Därför nojar jag som fan på att det är ett MA eftersom att symptomen typ avtar mer och mer...
    Har tid för tidigt UL den 24 juni på BMG. Får väl snällt vänta tills dess...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?