Englastar skrev 2010-06-03 15:18:37 följande:
Visst är det fantastiskt hur alla ska komma med hemska berättelser och farhågor...som ni säger man e ju nog nojig själv som det är nu... Det gör ju inte saken bättre direkt - men man väntar ju faktiskt barn inte missfall.

Det är nog den inställningen man ska ha (eller i alla fall försöka ha). Men det hade varit skönt med ett tidigt VUL, undrar varför man inte gör det samtidigt som första BM mötet egentligen? Jag menar bara för ens egen skull så man kan känna sig "säker", dessutom har vi tvillingar på min mammas sida i släkten, så oddsen är ju ganska höga för det. Och det hade ju varit trevligt att veta nu så man kan förbereda sig mentalt

dessutom så syns det ganska mycket på mig redan nu (v6+4) i och för sig är jag inte stor innan och då kommer det väl fortare och blir synligt? Men fortsätter det i den här takten blir det svårt att hålla det hemligt....
Vi ska till Liseberg med jobbet den 17/6 och då kommer det bli problems... Jag är normalt inte den som spottar i glaset när det är nåt sånt här och åker gärna allt som går. Men nu blir det ju inget dricka av och inga åkturer. Hur förklara det?
Jag hade nog förklarat det på något sätt med att man känner sig lite halvdålig helt enkelt, och att man inte vill riskera att bli sämre pga alkohol eller snurrande åkturer eller liknande. Då är det ju i och för sig så att du får avstå alla åkturer, även de du kan åka, till exempel Jukebox och så... Det gäller bara att inte prata för mycket om det, men inte för lite heller. Jag hade aldrig det problemet, för vi berättade för praktiskt taget alla redan i vecka 8-9 eller så, mycket för att jag visste att jag inte skulle orka att gå igenom allt med dem om det nu vore så att det blev ett MF.
/C