MHEK: Jag hade det så, det enda tips jag kan ge dig är att snabbt som skjuttsingen få i dig lite frukost (frukost 1, som jag kallar det) och sen efter 1-2 timmar ta nästa frukost. Drick mycket vatten, ha nyponsoppa och kex hemma!
Själv börjar jag tycka att det inte alls är något roligt att vara gravid. Jag tycker det är helläskigt och jag längtar! tills bebisen är ute så att jag åtminstone inte behöver gå och tro att jag har ett barn i flera veckor innan jag upptäcker att det dött.
Usch, jag vet att det låter hemskt! Det är hemskt med, att inte kunna koppla bort oron fastän man så innerligt försöker.
Men här går jag och köper bebis- och mammakläder utan att veta om min bebis ens lever. Kanske blir det istället jag som måste förklara för alla att det inte kommer att komma någon bebis.
Jag vet inte heller varför jag tror att bebisen inte skulle leva, vi har ju ändå statistiken på vår sida. Men det känns lite som om jag inte vågar tro på att vi faktiskt ska få våran älskling förrän jag ser det.
Jag försöker känna efter om jag har några gravidsymptom kvar, men känner inget alls – så när som på att min livmoder gör ont varje dag. Men är det bara den som växer eller gör bebisen det med?
Är det helt enkelt bara som så att jag vant mig vid alla symptom så att jag därför inte längre känner av dom, eller har jag kommit så långt i graviditeten att jag inte längre ”ska” känna av dom?
Jag buffar på bebisen i hopp om att få en liten rörelse tillbaka, men jag känner inte ett skit. Kanske sparkar bebisen allt den kan bara att jag inte känner det?
Hm ja...man har ju inte så mycket val än att vara gravid om man vill få se sin lilla skatt, men det är verkligen inget roligt just nu...