• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • cizza

Hej tjejer!
    Kikar in i tråden också.

Jag heter Cecilia och är 26 år. Bor i en etage lägenhet som är 104 kvm som ligger långt ner på sjöbo.
    Bor med min sambo Tobias som också är 26 år och min dotter felicia som fyller 4 år i augusti.
    Är ifrån dalsjöfors från början och tobias ifrån rångedala, vi har gått paralellklass i dalsjöskolan och aldrig trodde jag att det skulle bli vi 2

Vi kollar lite lätt på hus lite varstans, men än så länge är det mest drömmar eftersom jag är arbetslös.

Jag går in i vecka 28 idag och h*n är beräknad att komma 7 september. *längtar enormt*

Är som  sagt med i en annan tråd också men nu tycker jag det är kul att följas åt i en annan tråd och jag har läst igenom allas presentationer här och verkar vara en super grupp

Följs gärna åt under graviditeten och träffas mer än gärna på lite mamma fika under graviditeten...

• Elin o Simons mamma
    Joonna: en sådan vagn är min drömvagn oxå -tycker de är så snygga! Men vi har kvar vår vagn som vi köpte för 4 år sedan så till att börja med ska vi testa om den funkar, annars kanske jag kan övertala sambon om att vi köper en sådan vagn till vår lille buse.

Kram
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Joonna
    Elin o Simons mamma skrev 2010-06-09 10:56:24 följande:
    Joonna: en sådan vagn är min drömvagn oxå -tycker de är så snygga! Men vi har kvar vår vagn som vi köpte för 4 år sedan så till att börja med ska vi testa om den funkar, annars kanske jag kan övertala sambon om att vi köper en sådan vagn till vår lille buse.

Kram
    ja visst är dom!! Snygga och verkar bra.. Men vi får se vart vi hamnar i det hela :)
    Kramar
  • Joonna
    cizza skrev 2010-06-09 08:58:13 följande:
    Hej tjejer!
    Kikar in i tråden också.

Jag heter Cecilia och är 26 år. Bor i en etage lägenhet som är 104 kvm som ligger långt ner på sjöbo.
    Bor med min sambo Tobias som också är 26 år och min dotter felicia som fyller 4 år i augusti.
    Är ifrån dalsjöfors från början och tobias ifrån rångedala, vi har gått paralellklass i dalsjöskolan och aldrig trodde jag att det skulle bli vi 2

Vi kollar lite lätt på hus lite varstans, men än så länge är det mest drömmar eftersom jag är arbetslös.

Jag går in i vecka 28 idag och h*n är beräknad att komma 7 september. *längtar enormt*

Är som  sagt med i en annan tråd också men nu tycker jag det är kul att följas åt i en annan tråd och jag har läst igenom allas presentationer här och verkar vara en super grupp

Följs gärna åt under graviditeten och träffas mer än gärna på lite mamma fika under graviditeten...
    Välkommen :)
  • Maria A 78

Vad kul att vi börjar bli så många Glad

• cizza

Hej och tack så mycket
    Sitter och har greys anatomy maraton hemma Satt med en godis påse då jag hållt upp med sött några dagar  men gud vad dåligt jag mådde efter det och bebisen hade disco i magen , sambo la örat mot magen och kände lite små sparkar och bubbel i magen Jag är fortfarande yr efter socker kicken... ALDRIG MER GODIS

• shopgirl80

Jag får väl hänga på här oxå :)

Jag heter Emma å väntar tillsammans med min sambo Viktor vårt första barn. Enl min bm Ann så ska är bf 13/12 och enl diverse sajter på nätet 17/12, så vi får väl se Glad Antingen är jag i vecka 14 from i morgon eller vecka 15. Fast det kan ju ändra sig när man gjort ul. Vi ska göra könsul har vi bestämt. Något som våra föräldrar inte gillar det minsta och de vill inget veta. Fast bebisens tilltänkta rum är rosa och har vi inte tapetserat om lagom till december så kan man ju börja ana.

Jag är 29, fyller 30 i höst kommer från Dalsjöfors från början men bor sedan 1,5 år tillbaka i ett hus i Lundaskog, mellan idébelysning och bilprovningen. Vi har två små katter (eller små och små..), Elza och Sigrid. Jag jobbar som lärare för fyra stycken barn med autism, spännande och utmanande. Jobbar en vecka till sen är det äntligen två månaders semester.

Min sambo jobbar på båt i Norge och har två veckors pass, dvs två veckor hemma å två veckor på jobb. Någon mer som har liknande?

Till Maria78; Är det Majsan?? Glad

Hur som helst känns detta fantastiskt skojjigt å man kan ju inte längta nog Skrattande

Emma

• cizza
    shopgirl80 skrev 2010-06-10 18:05:36 följande:
    Jag får väl hänga på här oxå :)

Jag heter Emma å väntar tillsammans med min sambo Viktor vårt första barn. Enl min bm Ann så ska är bf 13/12 och enl diverse sajter på nätet 17/12, så vi får väl se Glad Antingen är jag i vecka 14 from i morgon eller vecka 15. Fast det kan ju ändra sig när man gjort ul. Vi ska göra könsul har vi bestämt. Något som våra föräldrar inte gillar det minsta och de vill inget veta. Fast bebisens tilltänkta rum är rosa och har vi inte tapetserat om lagom till december så kan man ju börja ana.

Jag är 29, fyller 30 i höst kommer från Dalsjöfors från början men bor sedan 1,5 år tillbaka i ett hus i Lundaskog, mellan idébelysning och bilprovningen. Vi har två små katter (eller små och små..), Elza och Sigrid. Jag jobbar som lärare för fyra stycken barn med autism, spännande och utmanande. Jobbar en vecka till sen är det äntligen två månaders semester.

Min sambo jobbar på båt i Norge och har två veckors pass, dvs två veckor hemma å två veckor på jobb. Någon mer som har liknande?

Till Maria78; Är det Majsan?? Glad

Hur som helst känns detta fantastiskt skojjigt å man kan ju inte längta nog Skrattande

Emma
    Va droligt med en dalsjöforsare Vart i dalsjöfros är du uppvuxen?
  • shopgirl80

Hej Cizza!

Jag antar att du känner min lillasyster, Sofia, ni är lika gamla och hon gick i samma klass som Tobbe på högstadiet.

Vi bodde på Ollonvägen Tungan ute Haha

• Bunny81

Verkligen jättekul att det börjar bli några stycker härinne nu!!!

Idag är jag verkligen hetl slut! Har blivit många sena kvällar det sista, så nu har nog tröttheten kommit ikapp... Får bli att gå och lägga sig tidigt idag!
    Ni som är lite längre gångna, när började ni känna bebis? Jag är i 17+4 nu och jag har inte känt bebisen än. Längtar så mkt tills h*n ger sig tillkänna därinne Hjärta

K79: Precis, då är du i vecka 8. 7+3 betyder ju att du har gått 7 hela veckor och 3 dagar. Alltså att du är inne i den åttonde veckan, men att du inte gått hela.

Maria A 78: Jag förstår att du oroar dig och att du vill vänta med att köpa nåt till bebis förrän efter rul! Jag har inte heller köpt nåt än! Har rul nästa vecka, så om allt ser bra ut då så kanske man börjar handla lite...

miha 2006: Jag har också varit på två ulraljud (jag är i vecka 18 nu). Ett vul i vecka 7 och ett ul i vecka 13. Skithäftigt att se att bebis vuxit så otroligt mkt på de veckorna! I vecka 7 var ju bebis bara en liten böna... Men i veck 13 såg man ju verkligen att det är en bebis med armar, ben och allt!

kidden: Hoppas som flera andra här att altl ska gå vägen för er denna gången!!!

cizza: Välkommen hit! Vad jobbade du med innan du blev arbetslös? Härligt med etagelägenhet, men ni får väl fortsätta att kika på hus tills ni har råd!

shopgirl80: Man vet ju aldrig det där med bf... Bebis kommer ju ut när h*n känner för det iaf Glad De flesta barnmorskor verkar ju räkna från senaste mens förstadag, men borde det egentligen inte vara mer tillförlitligt att räkna efter äl?? Om man nu har koll på den... Har kompisar som fått ett datum för bf av bm, men när de själva räknat efter sin äl så stämde det bättre...

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011