• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra
    mmth skrev 2010-06-15 10:58:40 följande:
    Hej.

Nu tänkte jag också smyga in här även om jag inte riktigt passar in här ännu men det blir väl ändring på det snart skulle jag tro.
    Marié heter jag och kommer från Gällivare långt utav tusan upp i landet och bor sedan 2½ år tillbaks i Göteborg, här har jag hittat min gubbe och nu är det bebis på gång, är i v 27, hon är beräknad mitten av september. Vi bor i Angered som är ett riktigt dåligt område och jag hatar att bo här, det är verkligen inte ett bra ställe för barn att växa upp och att få lägenhet i Göteborgs tryggare områden är nästan omöjligt.
    Så nu efter mycket grälande med min sambo har vi kommit övernes om att flytta till Borås, grälandet berodde på mig, jag vill verkligen härifrån men Borås känns lite väl långt bort med tanke på att jag har fast jobb här men nu har han iallafall lyckats övertala mig och vi kommer flytta till Borås så fort vi får en lägenhet, började söka förra veckan och har redan fått ett erbjudande om lägenhet så det ska nog inte ta så länge innan flytt.
    Han har några vänner där men det har inte jag och det var därför jag tänkte komma in i tråden så att jag inte blir helt ensam i en ny stad.
    Någon som kan tipsa om vilka områden som är bäst? Det blir bara hyres lägenhet, har inga planer på att köpa bostad.
    Vad roligt att ni ska flytta till Borås. Jag har bott här sedan juli 2009 och vi trivs jättebra. Vi letar också lägenhet men det där med områden är svårt... Just nu bor vi i druvefors och det är jättebra.
  • Maria A 78

Oj, vad det har skrivits idag! Själv har jag jobbat hela dagen, och efter hemkomst har sambon och jag varit rediga och tvättat altan och rensat ogräs. Så nu ligger vi framför TV:n mätta och nöjda och funderar på om vi ska köpa en påse chips till fotbollsmatchen senare Glad Vi är båda fotbollsnördar så vi trivs nu i VM-tider.

Imorgon är jag ledig, ska bli såååå skönt. Bra timing med det fina vädret också!

Kidden: Hur gick det hos MVC? Växer den lille/lilla som den ska?

Marié: Välkommen, kul att ni flyttar hit! Jag har bott på Göta och Druvefors, det var trevliga ställen båda två. Har dock hört att det blivit stökigare på Göta på senare år, men vet inte om det stämmer. Vart ligger lägenheten ni fått erbjudande om?

Ha en bra kväll allesammans! Kram

• Elin o Simons mamma
    Maria A 78
    Hur gick det hos MVC? Växer den lille/lilla som den ska?
    Japp, den lill* växer som den ska. Väger hela 500 gr Förvånad. Var så skönt att få komma dit och se både bebis och det lilla hjärtat som tickade så fint. Nästa tillväxtul blir om 5 veckor, men vill vi får vi komma in tidigare och kolla läget. Min sjukskrivning blev även den förlängd så nu är jag sjukskriven 75% juli ut, sedan blir jag ev helt sjukskriven tills förlossningen som kommer att bli i början av oktober om inte tilväxtul säger något annat  vid nästa kontroll.

Sitter och väntar på sambon som har jobbat över men som är på väg hem, vi måste åka och handla

Kram
    mmth skrev 2010-06-15 10:58:40 följande:
    Hej.

Nu tänkte jag också smyga in här även om jag inte riktigt passar in här ännu men det blir väl ändring på det snart skulle jag tro.
    Marié heter jag och kommer från Gällivare långt utav tusan upp i landet och bor sedan 2½ år tillbaks i Göteborg, här har jag hittat min gubbe och nu är det bebis på gång, är i v 27, hon är beräknad mitten av september. Vi bor i Angered som är ett riktigt dåligt område och jag hatar att bo här, det är verkligen inte ett bra ställe för barn att växa upp och att få lägenhet i Göteborgs tryggare områden är nästan omöjligt.
    Så nu efter mycket grälande med min sambo har vi kommit övernes om att flytta till Borås, grälandet berodde på mig, jag vill verkligen härifrån men Borås känns lite väl långt bort med tanke på att jag har fast jobb här men nu har han iallafall lyckats övertala mig och vi kommer flytta till Borås så fort vi får en lägenhet, började söka förra veckan och har redan fått ett erbjudande om lägenhet så det ska nog inte ta så länge innan flytt.
    Han har några vänner där men det har inte jag och det var därför jag tänkte komma in i tråden så att jag inte blir helt ensam i en ny stad.
    Någon som kan tipsa om vilka områden som är bäst? Det blir bara hyres lägenhet, har inga planer på att köpa bostad.
    Välkommen till Borås! Vi har bott på lite olika ställen runtom i stan, Dammsvedjan, Norrmalm och så nu Sjöbo, där vi har trivts bäst men det är nog läget på lägenheten
    som gör att man trivs så bra. Sitter just nu i vardagsrummet och tittar ut över Rya Åsar och dess grönska. Närheten till Almenäs är inte fel heller.
    På Norrmalm trivdes vi oxå bra, där har ni oxå närhet till grönområden, Kypesjön.

Kram
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • ZbrushEr

Hello tjejer!
    Sedär ja...fler aktiva i Borås. Så roligt :). Känner ju några redan här. Men vi finns ju även på denna tråden nedan där det tjötas mycket trevligt om allt som berör graviditet, vad som ska inhandlas osv.... Varför inte sammanföra oss där. Den tråden är alltid aktiv Flört 
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52652004.html
    Kram 

• Maria A 78
    Elin o Simons mamma skrev 2010-06-15 19:27:17 följande:
    Japp, den lill* växer som den ska. Väger hela 500 gr Förvånad. Var så skönt att få komma dit och se både bebis och det lilla hjärtat som tickade så fint. Nästa tillväxtul blir om 5 veckor, men vill vi får vi komma in tidigare och kolla läget. Min sjukskrivning blev även den förlängd så nu är jag sjukskriven 75% juli ut, sedan blir jag ev helt sjukskriven tills förlossningen som kommer att bli i början av oktober om inte tilväxtul säger något annat  vid nästa kontroll.
    Vad härligt! Är det för säkerhets skull med tanke på din bakgrund som du är sjukskriven, eller finns det andra orsaker?

Idag har jag tagit ledigt, riktig lyx för mig att vara ledig mitt i veckan så här. Sambon är också ledig idag så jag hoppas att vi får en skön dag ihop. I eftermiddag ska jag till läkaren, är nervös! Hoppas hon gör ett ultraljud så man får se att det verkligen finns något levande därinne... ett missfall till vill jag inte gå igenom.

Ha en underbar dag allesammans och njut av solen ni som kan!
  • mmth

Vad roligt att så många hälsade på en =) Fast eftersom att alla undrade över vart jag fått erbjudande så känner jag att jag inte orkar citera allihopa utan bara svarar så här istället..

Kollade mailen en gång till efter att jag skrev här igår och då hade det kommit två erbjudanden till. Ganska kul ändå, jag har sökt 5 lägenheter och får 3 erbjudanden.

Den första ligger i hässleholmen men den har jag tackat nej till, sambon pratade med sin kompis och han sa att det inte är ett bra område, dessutom glömde jag kolla inflyttningsdautmet när jag sökte den, skulle hamnat på tre dubbla hyror och det hade jag inte lust med.

De andra två ligger i Kristineberg, det området har sambon inte hunnit fråga om ännu men vi ska iallafall åka på lördag och titta på lägenheterna där så får man se vad man får för intryck av området. Men såg att det fanns jätte många lediga där på samma gata så något knas måste det vara.

• bamse10
    mmth skrev 2010-06-16 11:11:32 följande:
    Vad roligt att så många hälsade på en =) Fast eftersom att alla undrade över vart jag fått erbjudande så känner jag att jag inte orkar citera allihopa utan bara svarar så här istället..

Kollade mailen en gång till efter att jag skrev här igår och då hade det kommit två erbjudanden till. Ganska kul ändå, jag har sökt 5 lägenheter och får 3 erbjudanden.

Den första ligger i hässleholmen men den har jag tackat nej till, sambon pratade med sin kompis och han sa att det inte är ett bra område, dessutom glömde jag kolla inflyttningsdautmet när jag sökte den, skulle hamnat på tre dubbla hyror och det hade jag inte lust med.

De andra två ligger i Kristineberg, det området har sambon inte hunnit fråga om ännu men vi ska iallafall åka på lördag och titta på lägenheterna där så får man se vad man får för intryck av området. Men såg att det fanns jätte många lediga där på samma gata så något knas måste det vara.
    Kristineberg har jag bott på, och det är ett jättelugnt område. Är det Lars Kaggsgatan? Akelius som hyresvärd?
  • K79
    Maria A 78 skrev 2010-06-16 08:56:02 följande:
    Vad härligt! Är det för säkerhets skull med tanke på din bakgrund som du är sjukskriven, eller finns det andra orsaker?

Idag har jag tagit ledigt, riktig lyx för mig att vara ledig mitt i veckan så här. Sambon är också ledig idag så jag hoppas att vi får en skön dag ihop. I eftermiddag ska jag till läkaren, är nervös! Hoppas hon gör ett ultraljud så man får se att det verkligen finns något levande därinne... ett missfall till vill jag inte gå igenom.

Ha en underbar dag allesammans och njut av solen ni som kan!
    Hoppas det gick bra hos läkaren! Blev det något ultraljud?

Välkommen hit!
    Kommer du söka jobb o så sen när ni flyttar?
    Borås är inte så farligt, jag bodde själv i gbg tidigare och var väldigt anti borås =)

Lars kaggsgatan har jag hört ha lite sämre rykte ifall det var den.

Hoppas ni alla haft en underbar dag i solen!!!
  • Maria A 78
    K79 skrev 2010-06-16 18:03:34 följande:
    Hoppas det gick bra hos läkaren! Blev det något ultraljud?

Det gick jättebra Skrattande Fick ett ultraljud och allt såg tipptopp ut, storleken visade att jag var i v 12+6. Känns alldeles underbart!!!

Nu ska vi fira med lite god mat och jordgubbsbubbel!

Ha en trevlig kväll!!!
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011