Maria A 78
Hur gick det hos MVC? Växer den lille/lilla som den ska?
Japp, den lill* växer som den ska. Väger hela 500 gr

. Var så skönt att få komma dit och se både bebis och det lilla hjärtat som tickade så fint. Nästa tillväxtul blir om 5 veckor, men vill vi får vi komma in tidigare och kolla läget. Min sjukskrivning blev även den förlängd så nu är jag sjukskriven 75% juli ut, sedan blir jag ev helt sjukskriven tills förlossningen som kommer att bli i början av oktober om inte tilväxtul säger något annat vid nästa kontroll.
Sitter och väntar på sambon som har jobbat över men som är på väg hem, vi måste åka och handla
Kram
mmth skrev 2010-06-15 10:58:40 följande:
Hej.
Nu tänkte jag också smyga in här även om jag inte riktigt passar in här ännu men det blir väl ändring på det snart skulle jag tro.
Marié heter jag och kommer från Gällivare långt utav tusan upp i landet och bor sedan 2½ år tillbaks i Göteborg, här har jag hittat min gubbe och nu är det bebis på gång, är i v 27, hon är beräknad mitten av september. Vi bor i Angered som är ett riktigt dåligt område och jag hatar att bo här, det är verkligen inte ett bra ställe för barn att växa upp och att få lägenhet i Göteborgs tryggare områden är nästan omöjligt.
Så nu efter mycket grälande med min sambo har vi kommit övernes om att flytta till Borås, grälandet berodde på mig, jag vill verkligen härifrån men Borås känns lite väl långt bort med tanke på att jag har fast jobb här men nu har han iallafall lyckats övertala mig och vi kommer flytta till Borås så fort vi får en lägenhet, började söka förra veckan och har redan fått ett erbjudande om lägenhet så det ska nog inte ta så länge innan flytt.
Han har några vänner där men det har inte jag och det var därför jag tänkte komma in i tråden så att jag inte blir helt ensam i en ny stad.
Någon som kan tipsa om vilka områden som är bäst? Det blir bara hyres lägenhet, har inga planer på att köpa bostad.
Välkommen till Borås! Vi har bott på lite olika ställen runtom i stan, Dammsvedjan, Norrmalm och så nu Sjöbo, där vi har trivts bäst men det är nog läget på lägenheten
som gör att man trivs så bra. Sitter just nu i vardagsrummet och tittar ut över Rya Åsar och dess grönska. Närheten till Almenäs är inte fel heller.
På Norrmalm trivdes vi oxå bra, där har ni oxå närhet till grönområden, Kypesjön.
Kram