Bunny81 skrev 2010-06-10 19:45:15 följande:
Verkligen jättekul att det börjar bli några stycker härinne nu!!!
Idag är jag verkligen hetl slut! Har blivit många sena kvällar det sista, så nu har nog tröttheten kommit ikapp... Får bli att gå och lägga sig tidigt idag!
Ni som är lite längre gångna, när började ni känna bebis? Jag är i 17+4 nu och jag har inte känt bebisen än. Längtar så mkt tills h*n ger sig tillkänna därinne
K79: Precis, då är du i vecka 8. 7+3 betyder ju att du har gått 7 hela veckor och 3 dagar. Alltså att du är inne i den åttonde veckan, men att du inte gått hela.
Maria A 78: Jag förstår att du oroar dig och att du vill vänta med att köpa nåt till bebis förrän efter rul! Jag har inte heller köpt nåt än! Har rul nästa vecka, så om allt ser bra ut då så kanske man börjar handla lite...
miha 2006: Jag har också varit på två ulraljud (jag är i vecka 18 nu). Ett vul i vecka 7 och ett ul i vecka 13. Skithäftigt att se att bebis vuxit så otroligt mkt på de veckorna! I vecka 7 var ju bebis bara en liten böna... Men i veck 13 såg man ju verkligen att det är en bebis med armar, ben och allt!
kidden: Hoppas som flera andra här att altl ska gå vägen för er denna gången!!!
cizza: Välkommen hit! Vad jobbade du med innan du blev arbetslös? Härligt med etagelägenhet, men ni får väl fortsätta att kika på hus tills ni har råd!
shopgirl80: Man vet ju aldrig det där med bf... Bebis kommer ju ut när h*n känner för det iaf

De flesta barnmorskor verkar ju räkna från senaste mens förstadag, men borde det egentligen inte vara mer tillförlitligt att räkna efter äl?? Om man nu har koll på den... Har kompisar som fått ett datum för bf av bm, men när de själva räknat efter sin äl så stämde det bättre...
Välkommen hit alla nya !
Bunny81: Jag började känna lite fladder i vecka 16/17, har min moderkaka i bakvägg.
Är nu i vecka 22 och det är stundtals full fart i magen, den lill har börjat protestera när man ligger på sidan och jag som bara kan sova på sidan.....
Shopgirl: Skönt med 2 månaders ledighet!!
Ser att det är många från Dalsjöfors här i tråden, är själv uppväxt i Målsryd.
Usch, vilket tråkigt väder det är ute. Det bara regnar och regnar, vill ju ha sol och värme nu!!! Har ju 3 veckors semester snart.
Kram