• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • K79

Gött jobbat Bunny81! Initiativ är trevligt =)

Jag är 30 år och bor i borås med min sambo. Det är vårt första barn, och är ju inte så långt gången än (7+3, så det är väl vecka 8 om jag förstått det rätt??) så man vet ju inte vad som kan hända. Har inte riktigt vågat ta ut något än. Mår hur bra som helst vilket gör att man nästan blir mer orolig att något är konstigt..  kanske borde göra ett vul för att känna mig tryggare..

Joonna: Vad kul med en blogg! Den skall jag spana in!

• Maria A 78

Och jag heter Maria (som ni kanske anar av mitt fantasifulla namn), är 32 år och väntar första barnet med min sambo. Vi bor i villa i Dalsjöfors tillsammans med en go kisse. Jag är i vecka 12 och hittills har allt gått bra om man bortser från lite småblödningar som satt hjärtat i halsgropen på mig. Efter två missfall det senaste året så är jag av den nervösa och skeptiska naturen så att ens fundera på att köpa bebiskläder eller kolla på barnvagn är uteslutet. Lär nog inte hända innan efter rul, om nu allt går bra tills dess...

Har hunnit vara hos barnmorskan två gånger (Ulrika, skitbra) och nästa vecka ska jag få träffa en läkare som ska kolla på graviditeten, jippi!

Jag har mått ganska bra hela tiden hittills, lite tröttare än vanligt kanske, ömma bröst och illamående på kvällarna. Och en svullen mage...

Nu ska jag skriva in mig på BF-listan, beräknad till julafton som man är Glad

• J K
    Bunny81 skrev 2010-06-08 14:14:58 följande:
    Vad jobbigt med en besvärlig graviditet! Även om jag förstår att det så klart är värt det ändå... Jag har haft tur än så länge! Märker knappt av att jag är gravid alls! Lite tröttare på kvällen och nästäppa, annars inget alls!
    Åh, så skönt för dig. Jag hoppas på att nästa graviditet blir bättre, haha.
    BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • miha2006
    Hej allihop, va kul.....!!

Jag heter Hanna o är 26 år, bor på hedvigsborg i Borås med min sambo (blivande man) o våran lilla katt,  och vi väntar vårt första barn (äntligen)......som vi kämpat för i 3 års tid!
    Fick hjälp tillslut så detta är resultatet på vårt 1:a IVF försök =) Pga detta har vi redan fått 2 ul...d e så häftigt att se att man faktiskt har nått där inne =)
    Jag är nu i v 14 ,13+5 (beräknad 9/12)...å tycker allt att d börjar synas.....nu är jag inte smal sen innan så d e så svårt att säga.....men magen putar allt lite extra!
    Har mått förvånands värt bra från dag 1...bara mått illa på kvällarna under ett par veckor. Det enda som jag kan klaga på är att jag har haft gaser....men d kan jag ta =)
    Har inte kunnat hålla mig, köpt lite kläder till den lilla =)....
    vi kommer inte ta reda på könet.....även fast vi är sjukt nyfikna!! Alla tror att d ska bli en tjej, så vi får väll se =)

D hade varit jätte kul att följas åt tjejer!!
  • Elin o Simons mamma

Hej!

Tar och hoppar in i denna tråden oxå fastän jag är med i den andra Borås-tråden...

Är en tjej på  34 år som är gravid i vecka 21 + 1. Bor uppe på Sjöbo tillsammans med min sambo sedan många år och vår busige gamle katt. Har precis börjat jobba 25% efter att ha varit helt sjukskriven sedan i febr. Har i denna gravditet känt mig både illamående och varit trött. Illamåendet har varit borta ett tag men nu verkar den har kommit tillbaka igen när jag ligger på rygg :-S.

Joona: Vad kul med en blogg, ska lägga den bland mina favoriter direkt.
    Maria A78: Vi går oxå hos Ulrika, hon är helt underbar. Har visserligen bara träffat henne 2 ggr men har fått väldigt bra kontakt med henne. Hon kom på tal idag när jag vår hos min kurator och enligt henne är hon är jätteomtyckt som barnmorska och jag kan inget annat än hålla med!

KRAM

Ps.
    Vill ni veta mer om oss får ni gå in och läsa vår presentation då vi har mycket med oss i bagaget sen tidigare.

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

Var inne på din presentation kidden, det gör ont i mitt hjärta när jag läser om hur mycket ni har behövt gå igenom. Hoppas innerligt att allt går bra denna gång för er. Ni har varit på rul antar jag? Såg allt bra ut? Såg ni om det var en tjej eller kille?

Ja, Ulrika är verkligen underbar, så förstående och klok. Har också träffat henne två gånger och nästa gång blir inte innan i september, känns väldigt avlägset.

Tusen kramar till dig...

• K79

Oj, kidden.. det var inget roligt ni gått igenom :(
    Men nu har ni haft tillräckligt med otur, så den här gången kommer allt gå super skall du se!! =)

kramar till dig!

• Elin o Simons mamma
    Maria A 78 skrev 2010-06-08 20:56:42 följande:
    Var inne på din presentation kidden, det gör ont i mitt hjärta när jag läser om hur mycket ni har behövt gå igenom. Hoppas innerligt att allt går bra denna gång för er. Ni har varit på rul antar jag? Såg allt bra ut? Såg ni om det var en tjej eller kille?

Ja, Ulrika är verkligen underbar, så förstående och klok. Har också träffat henne två gånger och nästa gång blir inte innan i september, känns väldigt avlägset.

Tusen kramar till dig...
    Tack för kramen! Jo, vi har en liten annorlunda historia bakom oss. Men genom allt stöd vi har fått från vänner, kollegor och vårdpersonal så har vi vågat oss på att bli gravida igen.
    Japp,  vi har varit på rul och allting såg bra ut. Vår läkare Karin tror att det är en liten kille som har flyttat in coh det har jag varit rättså säker på oxå sedan jag blev gravid. 
    Ska på tillväxtultraljud i nästa vecka för att kontrollera så att den lille växer som han ska. En sak som är säker är att min mage den har växt sista veckan, mötte min chef i trappan i går när jag skulle till jobbet och hennes reaktion var -oj vad det har växt. En annan ser ju inte det på samma vis som en som inte ser en så jätteofta. Var tvungen att gå hem och titta i spegeln och då såg jag ju att den har växt till sig ordentligt. Börjar känna mer och mer buffar i magen, försöker känna med handen men varje gång jag gör detta så slutar han att buffa omkring - tror att det är en liten busunge som bor i magen min....

Kram
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Joonna

kidden: Usch vad ni behövt gå igenom, stor kram till er och jag håller alla tummar för att det ska vägen denna gången!! Ingen ska behöva gå igenom något sådant.. :(

Vad kul att vi är så många!!

Låter som en del fått väldigt bra barnmorskor,  min är sådär. Lite "dryg", jag är nog väldigt social och framåt, hon är lite tråkig. Men men, jag låter det vara som det är. Har varit där 2 ggr, hon får stanna ;) Vad kul att många kollat in min blogg. Jag ska försöka uppdatera. Men nu är det mkt med hus och annat som ska hinnas med. Men ett inlägg om dagen borde man väl mäkta med. Hoppas alla mår bra och GRATTIS till er och mig!! :) KRAM!!

• Joonna
    Bunny81 skrev 2010-06-08 14:12:42 följande:
    Absolut, det är ju klart att man vill att huset ska passa ens egen stil! Vi har gjort om allting i vårt hus, men det var verkligen skruttigt innan...

Man vill ju gärna provköra vagnen innan som du säger... Finns den vagnen inte i nån annan stad nära Borås då? Jag vill åxå ha en vagn som tål alla underlag... Känns som att många vagnar nu är väldigt plastiga?

Vi har tänkt att ta reda på könet, men det är inte helt bestämt än... Vi har iaf ingenting emot att ta reda på det! Tycker det skulle kännas kul att veta lite mer om vem som bor innen i magen... Man kan planera lite mer o så... Hur har ni tänkt göra?
    Ja visst vill man, återförsäljaren finns i TÄBY. Ligger inte det i stockholms området? :S Jo det tycker jag med, jag vill ha en mer rubust som klarar av det mesta, med 4 rejäla hjul. Inga "svänghjul".

Jag skulle nog kunna tänka mig ta reda på könet om sambon ville det, men han vill absolut inte.. Vi gissar sålänge ;)
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011