• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Vill bara önska er alla en trevlig helg! Nu åker jag till Stockholmsweekend med tjejkompisarna Glad

• alberta77

Blir en del som ska på ul i juli. Vi ska på det den 28/7. Ska bli så mysigt! Jag uppdaterar inte så ofta för jag tycker inte det händer något alls. Kram på er och hoppas ni har en riktigt härlig helg!

Lilla hjärtat beräknad att anlända 29/12 -10
  • Bunny81

Hej alla tjejer! Nu var det ett bra tag sedan som jag skrev här... Har haft mkt o göra sista tiden! I helgen gifte jag mig, så nu är jag fru! Känns helt underbart!!! Har därför knappt hunnit med så mkt annat än att planera inför bröllopet.

Vi var på rul förra veckan i onsdags och är allt såg superbra ut och jag blev framflyttad 2 dagar... Så ny bf är 11 november! Moderkakan låg i framvägg, så jag ställde in mig på att få vänta ett litet tag till på att känna bebis, men igår så kände jag sparkar för första gången (igår var jag i v 19+2) HjärtaHelt underbart var det och jag blev alldeles chockad! Satt i sängen och läste en tidning då jag känner nåt märligt i magen, känns lixom som att jag är hungrig och magen kurrar! Men sen kändes det mer och mer och när jag lyfte upp tröjan så t om såg jag hur det rörde sig utanpå magen! Jag ropade på mannen och han kunde både se och känna åxå! Jag är så glad över att han fick vara med och dela den stunden då bebis sparkade första gången så vi kände det Glad

Jag mår fortfarande som en prinsess och har så gjort igenom hela graviditeten! Helt underbart! Hur mår ni andra? Kan knappt fatta att jag redan är halvvägs Förvånad Tiden har gått otroligt fort d sista!

• cizza
    Bunny81 skrev 2010-06-21 11:19:42 följande:
    Hej alla tjejer! Nu var det ett bra tag sedan som jag skrev här... Har haft mkt o göra sista tiden! I helgen gifte jag mig, så nu är jag fru! Känns helt underbart!!! Har därför knappt hunnit med så mkt annat än att planera inför bröllopet.

Vi var på rul förra veckan i onsdags och är allt såg superbra ut och jag blev framflyttad 2 dagar... Så ny bf är 11 november! Moderkakan låg i framvägg, så jag ställde in mig på att få vänta ett litet tag till på att känna bebis, men igår så kände jag sparkar för första gången (igår var jag i v 19+2) HjärtaHelt underbart var det och jag blev alldeles chockad! Satt i sängen och läste en tidning då jag känner nåt märligt i magen, känns lixom som att jag är hungrig och magen kurrar! Men sen kändes det mer och mer och när jag lyfte upp tröjan så t om såg jag hur det rörde sig utanpå magen! Jag ropade på mannen och han kunde både se och känna åxå! Jag är så glad över att han fick vara med och dela den stunden då bebis sparkade första gången så vi kände det Glad

Jag mår fortfarande som en prinsess och har så gjort igenom hela graviditeten! Helt underbart! Hur mår ni andra? Kan knappt fatta att jag redan är halvvägs Förvånad Tiden har gått otroligt fort d sista!
    Grattis till att blivit fru Vad roligt.
    Och mysigt med den magiska stunden med bebben

Vad skönt för dig att du mår så bra Jag själv har haft foglossningar till och från sen vecka 11-12 och nu är det väldigt jobbigt, plus att mina fötter och ben är vattenfyllda och pulserar i dom Men på ett sett har jag inte ont utav det eftersom jag vet att det blir något alldeles underbart utav det sen när det är över
  • K79
    Bunny81 skrev 2010-06-21 11:19:42 följande:

Grattis till giftemålet =) Vad roligt! Var det ett stor bröllop? Vart var det?

Låter mysigt att få känna att den börjar sparka =)) Jag längtar tills jag får se att  den lill* inom mig lever. Känner ju inte av det något :(
  • tindratindra
    K79 skrev 2010-06-21 19:51:14 följande:
    Grattis till giftemålet =) Vad roligt! Var det ett stor bröllop? Vart var det?

Låter mysigt att få känna att den börjar sparka =)) Jag längtar tills jag får se att  den lill* inom mig lever. Känner ju inte av det något :(
    Ja gud så kul med bröllop =)

Jag längtade också super mycket efter sparkarna, kände de första i vecka 22. Och sedan den dagen är det full fart nästan hela tiden. Det är jätte mysigt men ibland gör det även rätt så ont haha =)
  • Maria A 78

Bunny81: Grattis till bröllopet och det lyckade rul-et, vilka glada nyheter!!!

Jag mår också bra, och magen börjar bli lite rund. Kanske inte funkar att dölja det på jobbet till semestern som jag planerat, ska jobba en hel månad till... Har sett att en del slängt funderande blickar redan :)

Vad härligt att det kommer lite sommarvärme så här lagom till midsommar! Har ni några roliga midsommarplaner? Jag och sambon ska till Värmland och hälsa på svärföräldrarna och sambons bror med familj, ska bli trevligt!

• Elin o Simons mamma

Hej i det vackra vädret!

Har idag varit och inhandlat mig ett par nya sandaler då mina fötter inte riktigt trivs i mina ballerinaskor nu när det är varmt, gjorde ett riktigt fynd tycker jag själv. Köpte mig ett par Ecco som var sänkta till halva priset.

Bunny81: Grattis till bröllopet och det lyckade rutinultraljudet. Visst är det härligt att få se den lill*!

MariaA: Mysigt att magen börjar bli rund, i vilken vecka är du i nu ? Trevligt att åka iväg och hälsa
    på släkten en sväng!

Vi kommer att fira midsommar ute i Dalsjöfors hos vänner ihop med min brors familj och ett gäng kompisar till dom. Hoppas att vädret håller i sig så att man kan gå och titta på lite midsommarfirande uppe vid Bygdegården på midsommareftermiddagen. Sitter just nu och funderar över vad jag ska inhandla för drickbart till mig, får nog ta en sväng till Systemet jag oxå när sambon ska dit och se om jag hittar något gott, för sitta och dricka Cola hela dagen/kvällen det vill jag inte. Kanske blir det något gott alkoholfritt mousserande vin.

Här brötar det för fullt i magen stundtals, än så länge har sambon inte lyckats känna något då det är en liten buse som  bor i magen min. Varje gång han lägger handen på magen så slutar det att "buffa"

Näpp, nu ska jag gå och sätta mig på balkongen en liten stund och njuta av solen. Ni får ha en bra dag!

Kram

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • tindratindra
    Maria A 78 skrev 2010-06-22 13:45:40 följande:
    Bunny81: Grattis till bröllopet och det lyckade rul-et, vilka glada nyheter!!!

Jag mår också bra, och magen börjar bli lite rund. Kanske inte funkar att dölja det på jobbet till semestern som jag planerat, ska jobba en hel månad till... Har sett att en del slängt funderande blickar redan :)

Vad härligt att det kommer lite sommarvärme så här lagom till midsommar! Har ni några roliga midsommarplaner? Jag och sambon ska till Värmland och hälsa på svärföräldrarna och sambons bror med familj, ska bli trevligt!
    Ja jag hade jättesvårt att dölja det på jobbet.. Jag jobbar ju nästan bara med tjejer så då är det nog ännu svårare. När jag berättade det så sa många att dom hade misstänkt det :)

Vi ska också åka till svärföräldrarna i Ljungby och umgås med några vänner till min sambo. Ska bli kul.

Jag tycker att vi ska dra ihop en träff snart!!
  • shopgirl80

Hej!!

Kan säga att det är skönt med semester nu Glad det är inte alls jobbigt att ligga i en stol å läsa bok. En kollega till mig sa åt mig att vila nu för det kommer jag inte få göra i resten av mitt liv, typ. Jag har tagit henne på orden Glad Sambon målar fönster och det läste jag att jag skulle hålla mig undan, så jag står för lite markservice i stället.

Sambon åker på jobb i två veckor i morgon så jag firar midsommar med några kompisar i Frufällan. Det blir trevligt med lite grill. Pga hans jobb har vi inga direkta traditioner, men vid hembygdsgården i D-fors har jag spenderat många midsommrar även om det var ett par år sen nu.

Jag pratade med en av mina kompisar som fick barn i vintras om solning o dyl. Hon är ganska ordentlig och gör inte mkt fel... Hon tyckte då rakt inte att man skulle vistas i solen pga risker med pigmentförändringar å sånt. Jag ahr inte tänkt så mkt på det då jag tycker om att ligga i en solstol med en bra deckare. Hur gör ni andra, sitter ni i skuggan eller är ni som vanligt??

Ha en bra tisdag!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011