• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • bamse10
    shopgirl80 skrev 2010-06-22 16:09:43 följande:
    Hej!!

Kan säga att det är skönt med semester nu Glad det är inte alls jobbigt att ligga i en stol å läsa bok. En kollega till mig sa åt mig att vila nu för det kommer jag inte få göra i resten av mitt liv, typ. Jag har tagit henne på orden Glad Sambon målar fönster och det läste jag att jag skulle hålla mig undan, så jag står för lite markservice i stället.

Sambon åker på jobb i två veckor i morgon så jag firar midsommar med några kompisar i Frufällan. Det blir trevligt med lite grill. Pga hans jobb har vi inga direkta traditioner, men vid hembygdsgården i D-fors har jag spenderat många midsommrar även om det var ett par år sen nu.

Jag pratade med en av mina kompisar som fick barn i vintras om solning o dyl. Hon är ganska ordentlig och gör inte mkt fel... Hon tyckte då rakt inte att man skulle vistas i solen pga risker med pigmentförändringar å sånt. Jag ahr inte tänkt så mkt på det då jag tycker om att ligga i en solstol med en bra deckare. Hur gör ni andra, sitter ni i skuggan eller är ni som vanligt??

Ha en bra tisdag!
    Jag är som vanligt med solen, men jag brukar inte tycka om solen så Tungan ute
  • cizza

Ja det där med pigmenten har jag märkt av Vi var i varberg och sola oss lite för nån vecka sedan och jag brukar ALDRIG bli brun men var vissa ställen jag blev brun på ser lite lustigt ut men men

Ja vi ska kanske till dalsjöfors bygdegård då mina föräldrar bor nästan granne med det Annars så kanske det blir rångedala vi får se. Har det öppet så länge men lugnt blir det.

• tindratindra
    shopgirl80 skrev 2010-06-22 16:09:43 följande:
    Hej!!

Kan säga att det är skönt med semester nu Glad det är inte alls jobbigt att ligga i en stol å läsa bok. En kollega till mig sa åt mig att vila nu för det kommer jag inte få göra i resten av mitt liv, typ. Jag har tagit henne på orden Glad Sambon målar fönster och det läste jag att jag skulle hålla mig undan, så jag står för lite markservice i stället.

Sambon åker på jobb i två veckor i morgon så jag firar midsommar med några kompisar i Frufällan. Det blir trevligt med lite grill. Pga hans jobb har vi inga direkta traditioner, men vid hembygdsgården i D-fors har jag spenderat många midsommrar även om det var ett par år sen nu.

Jag pratade med en av mina kompisar som fick barn i vintras om solning o dyl. Hon är ganska ordentlig och gör inte mkt fel... Hon tyckte då rakt inte att man skulle vistas i solen pga risker med pigmentförändringar å sånt. Jag ahr inte tänkt så mkt på det då jag tycker om att ligga i en solstol med en bra deckare. Hur gör ni andra, sitter ni i skuggan eller är ni som vanligt??

Ha en bra tisdag!
    Jag älskar solen, och är väldigt frusen, så jag undviker inte solen alls :) Men jag har ju solskyddsfaktor som vanligt.. Hittils har jag inte märkt någon skillnad och inga pigmentfläckar har jag fått..
  • Elin o Simons mamma
    Ja vi ska kanske till dalsjöfors bygdegård då mina föräldrar bor nästan granne med det Annars så kanske det blir rångedala vi får se. Har det öppet så länge men lugnt blir det.
    Cizza: Då kanske vi träffas vid bygdegården. Får spana efter någon med magen i vädret

Usch, vad kallt och molnigt det blev nu på kvällen.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78
    Elin o Simons mamma skrev 2010-06-22 14:52:34 följande:
    MariaA: Mysigt att magen börjar bli rund, i vilken vecka är du i nu ? Trevligt att åka iväg och hälsa
    på släkten en sväng!
    Är i vecka 14 Glad

Vad avundsjuk jag blir på er som är lediga nu, hoppas vädret håller sig över helgen också. Jag har precis kommit hem från Umeå, har varit där på jobb igår och idag. Solen sken där också men någon värme var det inte direkt. Men jisses vad ljust det var hela natten, knappt så man kunde sova.

Har hört talas om det där med pigmentförändringar om man solar när man är gravid. Jag aktar mig lite extra från att bränna mig, men annars ligger jag i solen som vanligt Skrattande
  • cizza
    Elin o Simons mamma skrev 2010-06-22 20:28:01 följande:
    Cizza: Då kanske vi träffas vid bygdegården. Får spana efter någon med magen i vädret

Usch, vad kallt och molnigt det blev nu på kvällen.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
    jja det kanske vi gör
  • Bunny81
    cizza skrev 2010-06-21 13:51:50 följande:
    Grattis till att blivit fru Vad roligt.
    Och mysigt med den magiska stunden med bebben

Vad skönt för dig att du mår så bra Jag själv har haft foglossningar till och från sen vecka 11-12 och nu är det väldigt jobbigt, plus att mina fötter och ben är vattenfyllda och pulserar i dom Men på ett sett har jag inte ont utav det eftersom jag vet att det blir något alldeles underbart utav det sen när det är över
    Det var verkligen jätteroligt att gifta sig! En helt underbar dag blev det med alla nära och kära! Vi har varit tillsammans länge, men det kändes ändå som att vi blev nykära nu... Flört

Nu har jag inte känt bebis alls sen i söndags då jag kände första gången... Är detta konstigt tycker ni?? Kan det ta ett tag innan det "drar igång" på riktigt där inne? Vet inte om man bör vara orolig...

Jag har verkligen mått oförskämt bra hela tiden, nästan så att man undrar om det verkligen ska vara såhär lätt? Men ta i trä... Jag har ju inte gått 40 veckor än heller...
    Sen är det klart som du säger att man vet ju att det kommer komma en alldeles underbar liten bebis när allt är klart, så man står ju ut med vad som helst för bebis skull så klart!
    K79 skrev 2010-06-21 19:51:14 följande:
    Grattis till giftemålet =) Vad roligt! Var det ett stor bröllop? Vart var det?

Låter mysigt att få känna att den börjar sparka =)) Jag längtar tills jag får se att  den lill* inom mig lever. Känner ju inte av det något :(
    Tack för grattiset! Det var ett lagom stort bröllop tyckte vi! Det var ca 50 gäster! Vi gifte oss i Fristad kyrka!
    Vilken vecka är du i nu? Jag har knappast haft några symptom alls... Var verkligen en bekräftelse att få gå på rul och se bebis därinne!
    Maria A 78 skrev 2010-06-22 13:45:40 följande:
    Bunny81: Grattis till bröllopet och det lyckade rul-et, vilka glada nyheter!!!

Jag mår också bra, och magen börjar bli lite rund. Kanske inte funkar att dölja det på jobbet till semestern som jag planerat, ska jobba en hel månad till... Har sett att en del slängt funderande blickar redan :)

Vad härligt att det kommer lite sommarvärme så här lagom till midsommar! Har ni några roliga midsommarplaner? Jag och sambon ska till Värmland och hälsa på svärföräldrarna och sambons bror med familj, ska bli trevligt!
    Tack tack för alla grattis!
    Vilken vecka är du i? Nu börjar min mage verkligen synas... Går in i v 21 imorn... Mannen tycker att magen växer varje dag nu!

Det blir en lugn och mysig midsommar för oss! Vi åker ner till kusten och bara myser vi två! Ska bli skönt! Det har varit så mycket det senaste.
    Bunny81: Grattis till bröllopet och det lyckade rutinultraljudet. Visst är det härligt att få se den lill*!
    Tack så jättemycket! Det är jättekul att vara gift Glad 
    Jag har ju varit på två ul innan rul, men det var så klart extra speciellt när killen var med och det blev mer verkligt för honom åxå!
    tindratindra skrev 2010-06-22 14:59:47 följande:
    Jag tycker att vi ska dra ihop en träff snart!!
    Håller med! Hade verkligen varit kul att träffas alla! Kanske en fika på stan någon dag! Jag kan hela nästa vecka!
  • tindratindra
    Bunny81 skrev 2010-06-24 09:50:15 följande:
    Det var verkligen jätteroligt att gifta sig! En helt underbar dag blev det med alla nära och kära! Vi har varit tillsammans länge, men det kändes ändå som att vi blev nykära nu... Flört

Nu har jag inte känt bebis alls sen i söndags då jag kände första gången... Är detta konstigt tycker ni?? Kan det ta ett tag innan det "drar igång" på riktigt där inne? Vet inte om man bör vara orolig...

Jag har verkligen mått oförskämt bra hela tiden, nästan så att man undrar om det verkligen ska vara såhär lätt? Men ta i trä... Jag har ju inte gått 40 veckor än heller...
    Sen är det klart som du säger att man vet ju att det kommer komma en alldeles underbar liten bebis när allt är klart, så man står ju ut med vad som helst för bebis skull så klart!
    K79 skrev 2010-06-21 19:51:14 följande:
    Grattis till giftemålet =) Vad roligt! Var det ett stor bröllop? Vart var det?

Låter mysigt att få känna att den börjar sparka =)) Jag längtar tills jag får se att  den lill* inom mig lever. Känner ju inte av det något :(
    Tack för grattiset! Det var ett lagom stort bröllop tyckte vi! Det var ca 50 gäster! Vi gifte oss i Fristad kyrka!
    Vilken vecka är du i nu? Jag har knappast haft några symptom alls... Var verkligen en bekräftelse att få gå på rul och se bebis därinne!Tack tack för alla grattis!
    Vilken vecka är du i? Nu börjar min mage verkligen synas... Går in i v 21 imorn... Mannen tycker att magen växer varje dag nu!

Det blir en lugn och mysig midsommar för oss! Vi åker ner till kusten och bara myser vi två! Ska bli skönt! Det har varit så mycket det senaste.
    Bunny81: Grattis till bröllopet och det lyckade rutinultraljudet. Visst är det härligt att få se den lill*!
    Tack så jättemycket! Det är jättekul att vara gift Glad 
    Jag har ju varit på två ul innan rul, men det var så klart extra speciellt när killen var med och det blev mer verkligt för honom åxå!Håller med! Hade verkligen varit kul att träffas alla! Kanske en fika på stan någon dag! Jag kan hela nästa vecka!
    Jag kändesparkar första gången i vecka 21 eller 22.. Men i början gick det flera dagar utan att jag kände något igen. Men sedan typ vecka 24 har det varit full rulle hela tiden =) Så jag tror absolut inte du behöver oroa dig!

Kanske en fika nästa vecka tisdag eller onsdag? =)
  • cizza

Jag säger som tindratindra ,de kunde ta flera dagar innan man kände av något efter en spark.
    Sen blir de ju som sagt mer och mer och mer

Träffas på fika låter kanon
    Jag kan väl hela nästa vecka förutom tisdag. Om inte vi åker till astrids lindgrens värld

• tindratindra
    cizza skrev 2010-06-24 13:48:03 följande:
    Jag säger som tindratindra ,de kunde ta flera dagar innan man kände av något efter en spark.
    Sen blir de ju som sagt mer och mer och mer

Träffas på fika låter kanon
    Jag kan väl hela nästa vecka förutom tisdag. Om inte vi åker till astrids lindgrens värld
    Kanske en fika på onsdag då? =)
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011