• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • cizza
    Maria A 78 skrev 2010-06-16 18:20:12 följande:
    Det gick jättebra Skrattande Fick ett ultraljud och allt såg tipptopp ut, storleken visade att jag var i v 12+6. Känns alldeles underbart!!!

Nu ska vi fira med lite god mat och jordgubbsbubbel!

Ha en trevlig kväll!!!
    Va mysigt Det gör ni rätt i ,fira på
  • K79
    Det gick jättebra Skrattande Fick ett ultraljud och allt såg tipptopp ut, storleken visade att jag var i v 12+6. Känns alldeles underbart!!!

Ha en trevlig kväll!!!
    Åhh, vad kul att höra! Det gör ni rätt i att fira =))

Hur kommer det sig förresten att du fick göra UL? Jag tycker det känns som en evighet att vänta till runt v 18 då jag läst att man får göra det. Jag bokade in mig på ett kub-test, vill även se så att allt verkar bra, så blir väl att jag får göra ul om 2 veckor kanske. Hoppas det iaf. Man är ju orolig när man inte känner något :S
  • Maria A 78
    K79 skrev 2010-06-16 20:05:17 följande:
    Åhh, vad kul att höra! Det gör ni rätt i att fira =))

Hur kommer det sig förresten att du fick göra UL? Jag tycker det känns som en evighet att vänta till runt v 18 då jag läst att man får göra det. Jag bokade in mig på ett kub-test, vill även se så att allt verkar bra, så blir väl att jag får göra ul om 2 veckor kanske. Hoppas det iaf. Man är ju orolig när man inte känner något :S
    Vet precis hur du känner! Mitt stora ultraljud är den 2 augusti och dit känns det som en evighet, så jag är väldigt glad att jag fick tjuvkika nu. Jag har haft två missfall det senaste året så min barnmorska frågade om jag ville träffa en läkare för att kolla så att allt gick bra. Det ville jag såklart :)

Jag trodde att man var tvungen att vara 35 för att bli erbjuden kub? Men det kanske bara är att fråga om det? Gör du det på barnmorskemottagningen?
  • K79
    Maria A 78 skrev 2010-06-16 20:23:52 följande:
    Vet precis hur du känner! Mitt stora ultraljud är den 2 augusti och dit känns det som en evighet, så jag är väldigt glad att jag fick tjuvkika nu. Jag har haft två missfall det senaste året så min barnmorska frågade om jag ville träffa en läkare för att kolla så att allt gick bra. Det ville jag såklart :)

Jag trodde att man var tvungen att vara 35 för att bli erbjuden kub? Men det kanske bara är att fråga om det? Gör du det på barnmorskemottagningen?
    Usch vad tråkigt med missfall, men gud vad gött att du fick kolla så allt gick bra denna gång! Förstår jag verkligen att du valde :) Vem skulle säga nej till det?

Jag har bokat tid i göteborg för att göra kub så det kostar 1800 kr, men jag tycker det är värt det. :)

Ha en skön kväll!
  • shopgirl80

Ha en trevlig kväll!!!
    Vad roligt, glad för er skull!!!

Jag bokade tid för UL igår, den 20/7 ska vi dit. Känns som en evighet, men så skojjigt det ska bli :)

Jag är i v. 14 nu, men kan inte dölja min mage längre. Den är tydlig... Hur är det för er andra?

Vi har haft sommarfest på jobbet i kväll, åt så jag höll på att storkna. Jag får ofta höra att jag åter så lite å att jag är så petig i maten. Men nu kan jag äta nära på hur mkt som helst. För å nackdelar Glad

Vi tittade på resa idag, någon som har nån mysig ö i Grekland att rekomendera?

Nä åter till ett av de värsta Greys avsnitten på länge.
    Ha en bra kväll!
  • cizza
    shopgirl80 skrev 2010-06-16 21:42:16 följande:

Jag bokade tid för UL igår, den 20/7 ska vi dit. Känns som en evighet, men så skojjigt det ska bli :)

Jag är i v. 14 nu, men kan inte dölja min mage längre. Den är tydlig... Hur är det för er andra?

Vi har haft sommarfest på jobbet i kväll, åt så jag höll på att storkna. Jag får ofta höra att jag åter så lite å att jag är så petig i maten. Men nu kan jag äta nära på hur mkt som helst. För å nackdelar Glad

Ha en bra kväll!
    Det går fort dit   min mage började synas rätt så mycket redan i vecka 10-11, men som sagt är oftast så med nummer 2.
    Har man en gång redan blåst upp en ballong så är det mycket lättare andra gången
  • Elin o Simons mamma
    Maria A 78 skrev 2010-06-16 08:56:02 följande:
    Vad härligt! Är det för säkerhets skull med tanke på din bakgrund som du är sjukskriven, eller finns det andra orsaker?
    Ja, det var en härlig känsla att få se den lill* igen, men oj vad stor den har blivit på 4 veckor!!!
    Nästa tillväxtultraljud är om 5 veckor, hur stor kommer den inte att vara då

Ja, man kan väl säga att det är pga vår bakgrund som jag är/har varit sjukskriven. Känns skönt att vara ledig 75%, och jobba 25%. Som det ser ut nu kommer jag att bli helt sjukskriven från och med den 1/8 igen och framtill bf som är i början av  okt.

Skönt att allt såg bra ut med din bebis!! Var du hos dr Karin idag ?

Ikväll fick vi ett infall och gick ner till stan. Väl i stan hamnade vi på Lilla Torget där vi åt smått
    och gott. Sambon fick några öl och jag fick mig en alkoholfri drink. Vilken underbar kväll det har varit i solen, hoppas att det håller i sig i helgen då vi drar upp till Strömstad imorgon kväll!

KRAM
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • mmth
    bamse10 skrev 2010-06-16 12:52:13 följande:
    Kristineberg har jag bott på, och det är ett jättelugnt område. Är det Lars Kaggsgatan? Akelius som hyresvärd?
    Japp det är lars kaggs med akelius, ena på 35 och andra på 111.
    K79 skrev 2010-06-16 18:03:34 följande:
    Hoppas det gick bra hos läkaren! Blev det något ultraljud?
    mmth skrev 2010-06-16 11:11:32 följande:
    Vad roligt att så många hälsade på en =) Fast eftersom att alla undrade över vart jag fått erbjudande så känner jag att jag inte orkar citera allihopa utan bara svarar så här istället..

Kollade mailen en gång till efter att jag skrev här igår och då hade det kommit två erbjudanden till. Ganska kul ändå, jag har sökt 5 lägenheter och får 3 erbjudanden.

Den första ligger i hässleholmen men den har jag tackat nej till, sambon pratade med sin kompis och han sa att det inte är ett bra område, dessutom glömde jag kolla inflyttningsdautmet när jag sökte den, skulle hamnat på tre dubbla hyror och det hade jag inte lust med.

De andra två ligger i Kristineberg, det området har sambon inte hunnit fråga om ännu men vi ska iallafall åka på lördag och titta på lägenheterna där så får man se vad man får för intryck av området. Men såg att det fanns jätte många lediga där på samma gata så något knas måste det vara.
    Välkommen hit!
    Kommer du söka jobb o så sen när ni flyttar?
    Borås är inte så farligt, jag bodde själv i gbg tidigare och var väldigt anti borås =)

Lars kaggsgatan har jag hört ha lite sämre rykte ifall det var den.

Hoppas ni alla haft en underbar dag i solen!!!
    Nej det blir inget jobb där, jag har så stabilt jobb nu så jag vill inte säga upp mig därifrån, iallafall inte än på några år, känns så tryggt eftersom att det är så stort företag och de behöver verkligen alla sina anställda så jag kan inte ens bli uppsagd så länge jag inte gör något extremt dumt men det vill man ju inte, känns alltid bra att veta att man har råd att mata barnen. =) Sambon däremot söker i borås nu så jag hoppas han hittar något, men även han har ett fast jobb i göteborg men han trivs inte så han vill byta..

Det var just den gatan det handlade om, men jag har hittat något annat nu som man får se hur det går med fast det vill jag nog inte säga något om ännu men det är iallafall en vad jag tror fin lägenhet i ett fint område som jag verkligen hoppas på, fast den är privat.. =)
    kristiejade skrev 2010-06-16 09:49:08 följande:
    Hej!

Jag är i vecka 15 och ska flytta till Borås om några veckor.
    Vad kul med en till ny.. =) Varifrån kommer du och vart har du fått/köpt lägenhet/hus? Flyttar du själv eller kommer blivande pappan med?
  • Maria A 78

Tack!

Jag är också i v14 nu, men har inte fått så mycket bebismage. Visserligen passar inte kläderna längre, men jag tycker att jag allmänt blivit större, inte bara magen... Glad
    Elin o Simons mamma skrev 2010-06-16 21:53:56 följande:
    Ja, det var en härlig känsla att få se den lill* igen, men oj vad stor den har blivit på 4 veckor!!!
    Nästa tillväxtultraljud är om 5 veckor, hur stor kommer den inte att vara då

Ja, man kan väl säga att det är pga vår bakgrund som jag är/har varit sjukskriven. Känns skönt att vara ledig 75%, och jobba 25%. Som det ser ut nu kommer jag att bli helt sjukskriven från och med den 1/8 igen och framtill bf som är i början av  okt.

Skönt att allt såg bra ut med din bebis!! Var du hos dr Karin idag ?

Ikväll fick vi ett infall och gick ner till stan. Väl i stan hamnade vi på Lilla Torget där vi åt smått
    och gott. Sambon fick några öl och jag fick mig en alkoholfri drink. Vilken underbar kväll det har varit i solen, hoppas att det håller i sig i helgen då vi drar upp till Strömstad imorgon kväll!

KRAM
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
    Nej, ingen dr Karin... tror hon hette Seija eller nåt liknande. Det var nere på Södra Torget, det kommer dit läkare emellanåt om jag förstår det rätt.

Låter som en härlig kväll ni fick!
  • Joonna

Ha en bra kväll!
    Och jag ska på ultraljud den 19:e, känns som det kommer gå fort!! Jag har semster ända tills dess så det springer säkert iväg. Igår hade jag en riktig mage, eller det kändes så. Den var där hela tiden och hård som attan :) SÅ MYSIGT!!  Vill att alla ska se att man är med bebis :) STOLT ska man vara..

Hoppas alla här inne mår bra..!! Trevlig helg!!
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011