bamse10 skrev 2010-06-16 12:52:13 följande:
Kristineberg har jag bott på, och det är ett jättelugnt område. Är det Lars Kaggsgatan? Akelius som hyresvärd?
Japp det är lars kaggs med akelius, ena på 35 och andra på 111.
K79 skrev 2010-06-16 18:03:34 följande:
Hoppas det gick bra hos läkaren! Blev det något ultraljud?
mmth skrev 2010-06-16 11:11:32 följande:
Vad roligt att så många hälsade på en =) Fast eftersom att alla undrade över vart jag fått erbjudande så känner jag att jag inte orkar citera allihopa utan bara svarar så här istället..
Kollade mailen en gång till efter att jag skrev här igår och då hade det kommit två erbjudanden till. Ganska kul ändå, jag har sökt 5 lägenheter och får 3 erbjudanden.
Den första ligger i hässleholmen men den har jag tackat nej till, sambon pratade med sin kompis och han sa att det inte är ett bra område, dessutom glömde jag kolla inflyttningsdautmet när jag sökte den, skulle hamnat på tre dubbla hyror och det hade jag inte lust med.
De andra två ligger i Kristineberg, det området har sambon inte hunnit fråga om ännu men vi ska iallafall åka på lördag och titta på lägenheterna där så får man se vad man får för intryck av området. Men såg att det fanns jätte många lediga där på samma gata så något knas måste det vara.
Välkommen hit!
Kommer du söka jobb o så sen när ni flyttar?
Borås är inte så farligt, jag bodde själv i gbg tidigare och var väldigt anti borås =)
Lars kaggsgatan har jag hört ha lite sämre rykte ifall det var den.
Hoppas ni alla haft en underbar dag i solen!!!
Nej det blir inget jobb där, jag har så stabilt jobb nu så jag vill inte säga upp mig därifrån, iallafall inte än på några år, känns så tryggt eftersom att det är så stort företag och de behöver verkligen alla sina anställda så jag kan inte ens bli uppsagd så länge jag inte gör något extremt dumt men det vill man ju inte, känns alltid bra att veta att man har råd att mata barnen. =) Sambon däremot söker i borås nu så jag hoppas han hittar något, men även han har ett fast jobb i göteborg men han trivs inte så han vill byta..
Det var just den gatan det handlade om, men jag har hittat något annat nu som man får se hur det går med fast det vill jag nog inte säga något om ännu men det är iallafall en vad jag tror fin lägenhet i ett fint område som jag verkligen hoppas på, fast den är privat.. =)
kristiejade skrev 2010-06-16 09:49:08 följande:
Hej!
Jag är i vecka 15 och ska flytta till Borås om några veckor.
Vad kul med en till ny.. =) Varifrån kommer du och vart har du fått/köpt lägenhet/hus? Flyttar du själv eller kommer blivande pappan med?