• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Nu är jag trött så att ögonen går i kors, men klart man måste kika in och kolla vad som händer här innan sängen Glad 

Kul att det fortfarande är nya som hittar hit, välkomna! Håller med Kidden, en träff börjar det bli dags för!

Jag har två höjdpunkter denna veckan. Först ett läkarbesök på onsdag, hoppas hoppas hoppas att allt ser bra... Ni håller väl era tummar för mig? Och sen vänta en stockholms-weekend med 3 tjejkompisar i helgen Skrattande 

• cizza

Jag håller med en träff borde sitta fint

• Två töser

Då vet jag vart ni bor Skrattande
    cizza: Vi leker gärna! Hon har inte så många här omkring tyvärr, några nya nu sen vi flyttade hit. Många ute och leker på gården här. Sen är det som du säger dagis och så mina vänners barn men inte många som bor i närheten. Så vi vill jätte gärna träffas, vore skoj.
     Tilda går fullt nu eftersom jag har gått upp i tid pga att jag vill ha mer pengar sen när jag är hemma Flört Men snart är det ju semester och sen hoppas jag att jag inte ska jobba så länge till. ( Jag jobbar på Kvantum!)
    Trollgården gick mina bröder när dom var små men det är ju 16 år sen eller nåt! Hur är det nu tycker du? Är du nöjd?
    Det går ju fort dit igen när man ska välja dagis och så där. Vet inte så mycket om dagisen här omkring. Så du får gärna uppdatera mig....Glad

Maria A 78: Klart vi håller tummarna!!!!

Vad ska alla hitta på idag då? Jobbar alla?
    Idag är jag ledig för vi ska till skolan och hälsa på, ska bli roligt! Tilda går här och väntar

• J K

Roligt att alla skriver så mycket här inne! Jag hänger knappt med, haha. 

BM-besök imorgon, med en ny barnmorska. Imorgon skulle min vanliga BM göra något annat, och efter det har hon semester under två besök. Men sedan kommer hon tillbaka igen. Jag är lite nervös, hehe... 

Tilda 04: Idag händer det inte mycket. Tänkte åkt till Borås och kikat på babyskydd, men ryggen och fogarna ville absolut INTE det, så jag får väl behärska mig.

BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • cizza
    Två töser skrev 2010-06-15 08:09:50 följande:
    Då vet jag vart ni bor Skrattande
    cizza: Vi leker gärna! Hon har inte så många här omkring tyvärr, några nya nu sen vi flyttade hit. Många ute och leker på gården här. Sen är det som du säger dagis och så mina vänners barn men inte många som bor i närheten. Så vi vill jätte gärna träffas, vore skoj.
     Tilda går fullt nu eftersom jag har gått upp i tid pga att jag vill ha mer pengar sen när jag är hemma Flört Men snart är det ju semester och sen hoppas jag att jag inte ska jobba så länge till. ( Jag jobbar på Kvantum!)
    Trollgården gick mina bröder när dom var små men det är ju 16 år sen eller nåt! Hur är det nu tycker du? Är du nöjd?
    Det går ju fort dit igen när man ska välja dagis och så där. Vet inte så mycket om dagisen här omkring. Så du får gärna uppdatera mig....Glad

Maria A 78: Klart vi håller tummarna!!!!

Idag är jag ledig för vi ska till skolan och hälsa på, ska bli roligt! Tilda går här och väntar
    Det bor ju barn runt omkring med oss i felicias ålder men blir inte av direkt för dom har sina syskon eller kompisar och leker med jämnt.
    Vi får ta en playdate då

Jag trivs med det dagiset faktiskt , finns väl alltid nån man inte gillar direkt på dagis eller kommer överens med eller vad man ska säga men supergulliga annars

Ja de tar inte lång tid innan de e dags för det med, att välja dagis för nr 2

Jaha kvantum då har man säkert sett dig då, brukar vara där och  handla nämligen.

Jag inboxar mitt nummer till dig om ev playdate då
  • cizza

Idag blir det lugnt. Väntar på att sambon ska vakna och sen ska vi försöka komma ut och gå och sen ska jag hämta felicia och se om vi kna hitta på nått skoj idag

• Elin o Simons mamma
    Två töser skrev 2010-06-15 08:09:50 följande:
    Nej, idag är jag ledig. Jobbar förnärvarande 25% då jag är sjukskriven 75%. I eftermiddag ska jag på sjukgymnastinformation på MVC och sedan direkt upp till Spec.mvc där vi ska göra tillväxtultraljud.
    J K skrev 2010-06-15 08:27:54 följande:
    Tänkte åkt till Borås och kikat på babyskydd, men ryggen och fogarna ville absolut INTE det, så jag får väl behärska mig.
    Usch, låter inget vidare med krånglande fogar
    Själv har jag vaknat några nätter nu då jag har så ont i mina höfter så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Och sova på rygg det går inte heller för då får jag ont i ryggen

Ha en bra dag!!

Kram
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • J K
    Elin o Simons mamma skrev 2010-06-15 10:22:09 följande:
    Usch, låter inget vidare med krånglande fogar
    Själv har jag vaknat några nätter nu då jag har så ont i mina höfter så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Och sova på rygg det går inte heller för då får jag ont i ryggen

Ha en bra dag!!

Kram
    Nej, det är så tråkigt. Som jag skrev tidigare i tråden så är det inte så kul med en etagelägenhet när sjukgymnasten rådde mig till att undvika att gå i trappor *s*.

Jag förstår hur du känner, att sova på rygg går knappt alls. Det blir så obekvämt. Och höfterna har jag också ont i, men det lindrar foglossningsbältet också rätt bra emot.
  • mmth

Hej.

Nu tänkte jag också smyga in här även om jag inte riktigt passar in här ännu men det blir väl ändring på det snart skulle jag tro.
    Marié heter jag och kommer från Gällivare långt utav tusan upp i landet och bor sedan 2½ år tillbaks i Göteborg, här har jag hittat min gubbe och nu är det bebis på gång, är i v 27, hon är beräknad mitten av september. Vi bor i Angered som är ett riktigt dåligt område och jag hatar att bo här, det är verkligen inte ett bra ställe för barn att växa upp och att få lägenhet i Göteborgs tryggare områden är nästan omöjligt.
    Så nu efter mycket grälande med min sambo har vi kommit övernes om att flytta till Borås, grälandet berodde på mig, jag vill verkligen härifrån men Borås känns lite väl långt bort med tanke på att jag har fast jobb här men nu har han iallafall lyckats övertala mig och vi kommer flytta till Borås så fort vi får en lägenhet, började söka förra veckan och har redan fått ett erbjudande om lägenhet så det ska nog inte ta så länge innan flytt.
    Han har några vänner där men det har inte jag och det var därför jag tänkte komma in i tråden så att jag inte blir helt ensam i en ny stad.
    Någon som kan tipsa om vilka områden som är bäst? Det blir bara hyres lägenhet, har inga planer på att köpa bostad.

• J K
    mmth skrev 2010-06-15 10:58:40 följande:
    Hej.

Nu tänkte jag också smyga in här även om jag inte riktigt passar in här ännu men det blir väl ändring på det snart skulle jag tro.
    Marié heter jag och kommer från Gällivare långt utav tusan upp i landet och bor sedan 2½ år tillbaks i Göteborg, här har jag hittat min gubbe och nu är det bebis på gång, är i v 27, hon är beräknad mitten av september. Vi bor i Angered som är ett riktigt dåligt område och jag hatar att bo här, det är verkligen inte ett bra ställe för barn att växa upp och att få lägenhet i Göteborgs tryggare områden är nästan omöjligt.
    Så nu efter mycket grälande med min sambo har vi kommit övernes om att flytta till Borås, grälandet berodde på mig, jag vill verkligen härifrån men Borås känns lite väl långt bort med tanke på att jag har fast jobb här men nu har han iallafall lyckats övertala mig och vi kommer flytta till Borås så fort vi får en lägenhet, började söka förra veckan och har redan fått ett erbjudande om lägenhet så det ska nog inte ta så länge innan flytt.
    Han har några vänner där men det har inte jag och det var därför jag tänkte komma in i tråden så att jag inte blir helt ensam i en ny stad.
    Någon som kan tipsa om vilka områden som är bäst? Det blir bara hyres lägenhet, har inga planer på att köpa bostad.
    Hej, grattis och välkommen. Jag är också beräknad i mitten av september, så kul!
    Tyvärr kan jag inte tipsa om bostadsområden, bor nämligen strax utanför. Men hoppas att ni får lägenhet snart då!
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011