• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Carina7907

Hoppas att alla mår bra!

Har själv väldig huvudvärk, kanske beror på att william inte äter riktigt vid brösten jag vet inte. Ska till BVC och väga han imorgon så får ta upp det med henne. Jag vill ju att han ska få i sig tillräckligt med mat och slippa att oroa mig att han inte får tillräckligt.

Kristina: Hur har det gått för Alva? Vi går inte på massage imorgon heller eftersom vi ska till bvc 9:30.

Sara: Inget kul med migrän som du hade tur att det gick över fort. Visst är det lite oroligt när de små blir rassliga, man vet ju inte riktigt hur de mår eftersom de inget kan säga själva.

Emma: Hur gick det för dig på träningen? Var william lugn?

Idag satte vi william i matstolen för första gången och det var väldigt vingligt. Han var inte det minsta intresserad av vad vi åt utan han satt och kollade på bordskanten. Efter 10 min hade han tröttnat, men det klart att det inte är så bra för hans rygg än att sitta längre tid. Hur länge brukar ni som har börjat med mat låta era sitta i stolen?

Nu har snön kommit igen tyvärr, när det var så skönt att gå ute utan snö och is.

• Maria A 78

Är det någon som är sugen på en fika i nästa vecka? Jag tänkte vi kunde vara hos mig i så fall. Måndag eller onsdag passar mig bäst.

Kristina: Förra veckan hade Emmy förmodligen en utvecklingsfas, och det märktes tydligt. Sov dåligt, gnälligare än vanligt och åt mer. Får väl se om de andra faserna märks lika tydligt.

Carina: När börjar nästa babysim-grupp? Hur mycket kostar det? Emmy tycker också om att titta på TV, men det blir bara några minuter åt gången så jag tycker inte det är så farligt.

Sara: Trevligt med promenad, men Emmy är ingen vagn-tjej dessvärre. Har man tur så kan hon sova 20 minuter om man är ute och går. Och är hon vaken blir det snabbt för tråkigt att ligga där nere och titta. Så det blir inga långpromenader för oss direkt, utan bara lite kortare turer. Igår skulle vi bara gå till kyrkogården, men det var såna gallskrik från vagnen att jag var tvungen att vända...

Annica: Hoppas försäljningen går bra! Vart ska ni flytta? Du kanske berättat det men det har jag glömt i så fall...

• Svarvis

Jag fikar gärna, kan både mån o ons.

Jag misstänker att Joel oxå e i en utvecklingsfas. Eller hoppas det iaf! Han äter ofta o blir ofta lite typ frustrerad när han äter, fast det nästan rinner. Sover lite sämre oxå. Får la se om det blir bättre.

• Carina7907

Jag fikar gärna, men kan bara ons eftermiddag så det beror på vilken dag det blir. Ska till arbetet på måndag då det vankas tårta, det vill man ju inte missa:)

• kicki8210

vi fikar gärna med nästa vecka.
    vi kan på måndag och kanske onsdag efter 12:30
    vi skall till bvc på föräldragrupp på onsdag så de beror lite på hur alvas humör är efter det om vi kan komma eller inte

• shopgirl80

Hej hej!

Här händer det grejer! William har vänt sig från mage till rygg för första gången Glad Han var ganska arg och mamma å pappa stod och hejade på och struntade i att han skrek. Sen blev han tyst några sekunder när han hamnade på rygg. Han blev väl chockad av att utsikten var annorlunda.

Idag har vi varit och gymmat. Cirkelträning var det denna gången, 45 sekunder jobb, 15 sekunder vila. En träningsform som passar mig perfekt. William skötte sig lika exemplariskt som förra gången vi var med. Dock somnade han inte utan låg och tittade på vad som hände runt omkring. Dessutom har jag kommit på att han gillar musik. Han blir oftast lugnare av det.

För oss passar fika bäst på onsdag, då har Viktor åkt och jobbat igen. Fast vi kan måndag oxå.

Tråkigt när Emmy inte gillar vagnen. Har du testat med att bära i bärsele i stället? För det är ju skönt att komma ut lite.

Katta: Hur går det för dig?

• Carina7907

Maria- simmet kostar 1100 kr och är 8 ggr. Vet ej när nästa börjar men det är bara att maila henne. Hon var väldigt trevlig och lättast att få tag på henne var via mail.

• Hoodoo
    Carina7907 skrev 2011-03-09 12:56:32 följande:
    Idag satte vi william i matstolen för första gången och det var väldigt vingligt. Han var inte det minsta intresserad av vad vi åt utan han satt och kollade på bordskanten. Efter 10 min hade han tröttnat, men det klart att det inte är så bra för hans rygg än att sitta längre tid. Hur länge brukar ni som har börjat med mat låta era sitta i stolen?
    Så länge de har tyckt de var kul, så är de ju med allt. De vet när de är trötta och säger till... Skrattande
  • K79

Maria: Shit vad duktig du är! En kort tur på ett par km :O
    Skönt att amningen går bättre!
    Här går det bättre o bättre och jag är absolut redo för fika snart, skall bara lära mig att åka bil, haha.. Funderar på om man skall koppla bort airbagen fram och ha stolen där.. eller om man skall ha spegel bak.. hur har ni?
    Tänkte jag kunde bjudit hem er på fika, men vi har så litet :( Får väl bli när man kan sitta ute..

Emma: Gud vad duktig han är! =)
    Och du med som tränar!
    Det börjar arta sig som sagt, men nu har jag åkt på mjölkstockning eller nåt.. bläää... ont i bröstet, feber och huvudvärk... Tur att linus kan jobba hemma och ta hand om Milo ..
    Jag känner dock inga knölar som jag läser, bara att det gör jäkligt ont på ett parti.. Hur länge hade du det och har du några tips på hur man blir av med det snabbt? Jag försöker få han att äta mycket där, ta det bröstet först, vetekudde samt duscha varmt o trycka ut.. Men jag är otålig och vill att det skall bli bra NU! Vet inte ens när jag hade feber senast i mitt liv..

• Svarvis

Katta: Vi har kopplar ur airbagen o har Joel fram. Jag tycker det känns bäst när man e själv i bilen, så man typ kan ge honom nappen o så enkelt. Å behöver man stanna så måste man inte gå ur bilen. Men har förstått att det e väldigt olika hur man gör.

Idag bar vi på läkarbesök, 8 v. Allt var bra. 58 cm o 4660g. Sen var vi i Gbg o fikade med lite mammor där. Passade även på att ta en snabbis till Ikea

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011