• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • kicki8210

K79: vi har kopplat ur airbagen. när vi åker båda sitter alva bak med nån av oss . när det bara är jag och alva så är det lite olika om vi skall åka lite längre så har jag henne fram. annars har jag henne bak har ingen spegel eller så. alva älskar åka bil så oftast hinner jag inte mer än starta bilen så sover hon

• shopgirl80

Vi har William bak, mest av trafiksäkerhetsskäl. Jag tror att risken blir att man tittar mer på sin bebis än på vägen. Sedan har jag hört bilar där man tror sig kopplat ur airbagen men att det inte blivit så. William sitter alltid själv bak och det går för det mesta bra. Vi har satt upp en spegel så vi kan se honom.

Några mirakeltips ang stockning har jag inte, trots att jag har haft det 2,5 gång. Det jag kan tipsa om, förutom allt annat du gör, är att ha bröstvärmare, de finns att köpa på Apoteket. Jag tycker att de hjälper kanon. De ser inte mkt ut för världen men de värmer jättebra. Jag brukar massera samtidigt som William äter oxå, utifrån och in men inte i cirklar. BVC sa att man får be om hjälp av killen om det är svårt att få till själv.

Idag har vi varit på öf för första gången. Vi var på brämhult med en kompis. De har babyrytmik på torsdagar. William tyckte det var kul, men oj så trött han har varit i eftermiddag å jag med. Vi somnade gott på soffan ihop

• tindratindra

Juni satt nog bara i stolen max 5 min från början, hon var 3 månader då vi började. Med massa filtar runt :) Vi följer gärna med och fikar! Kan båda dagarna, ons efter kl 13 bara.

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • tindratindra

Maria, kom på en sak.. Min kompis dotter hatade också vagnen, till hon fick sitta upp och kunde titta sig omkring. Då gick det jättebra. Det verkar vara så himla olika, för juni använder fortfarande bara liggdelen för hon sover alltid i vagnen. Flera timmar bara den rör på sig. Och hon har inget behov av att titta ut än så länge, fast hon är 6 månader snart..

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Carina7907

Vi har wiliam fram i bilen och han trivs när bilen rullar. Vi har airbag som kan kopplas ur med nyckel så det tycker vi känns säkert.

Vi var också på BVC besök idag och Lill- killen väger nu 6520 g och är 59,9 cm 14 v gammal.

• Maria A 78

Verkar som onsdag eftermiddag passar alla, ska vi säga kl 14 hemma hos mig i Dalsjöfors?

Emma: Testade bärsele en kort promenad idag. Hon satt tyst i alla fall, fanns väl lite mer att spana på så det blev inte lika tråkigt. Får ta en längre promenad när det är bättre väglag och testa.

Katarina: Jag har Emmy fram när jag åker ensam, åker vi båda så sitter någon med henne bak. Känns enklast att ha koll på henne så. Då får du träna på bilkörningen tills på onsdag så räknar jag med dig på fikan ;) Krya på dig!

Var på läkarbesök i veckan också, allt var så bra så med min lilla prinsessa. 60 cm och 5720 g nu... storleken verkas brås på hennes pappa, hon lär växa om mig innan hon börjar lågstadiet.

• Svarvis

Idag har vi röjardag här hemma. Har sorterat massa skräp som Mattias nu har kört iväg till tippen. Har även satt upp ett ställ för grovsortering så det blir lite mer ordning på grejerna. Joel har bidragit med lite glada "rop"

• shopgirl80

Fika kl 14 passar utmärkt. Räkna med oss!

Vi har oxå städ och röjar dag här. Hittade inte mina träningsskor så jag var tvungen att ta itu med förrådet. Känner mig väldigt nöjd över det. Det gick inte att komma in där nu är det så fint så Glad

Ha en bra fredagkväll! (åter till dammtrasan)

• Maria A 78

Jisses vad rediga ni är... Jag har inte gjort mycket vettigt idag, förutom ägnat ett par timmar åt att göra fina dopinbjudaningar :) Har äntligen fått tummen ur och bokat datum, den 21 maj smäller det. Då kommer Emmy vara på strålande humör hela dagen och solen kommer lysa så att vi kan sitta ute efter dopet. Ja, det är så det ser ut i mitt huvud i alla fall...

• Carina7907

Vi kommer gärna på fika på onsdag i dalsjöfors där har vi inte heller så bra pejl var allt ligger men det kommer säkert en bra beskrivning såsmåningom så att vi hittar.
    Alla är duktiga och städar skulle också behövt det men men...
    Ha en trevlig helg alla!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011