• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Tindra får gärna följa med. Jag ska se till att släppa ut vår katt innan bara, så att det inte blir några konflikter... :)

• K79

Det var nära att jag dök upp idag! Delen som behövdes för att koppla ur airbagen hade kommit så Linus försökte få en tid imorse så att jag skulle kunna ta bilen sen, men det fanns inga tider idag...

Istället har jag roat mig med att skapa en grupp på FB för oss. "Vi som har fått bebis i Borås höst/vinter 2010/2011". Kanske bara är jag som känner så, men nu är vi ju några stycken så varför inte ses där istället för då kanske man kan vara lite mer spontan ifall man vill hitta på något samma dag. Där får man ju information om någon postat vilket iallafall inte jag vet hur man får här..
    Sen så blir det lite mer privat där, slipper hela världen läsa allt om skrivs.. :D
    Så gå med i gruppen så kan vi snacka där istället :)

Senare skall vi ut och gå lite i det fina vädret, underbart! Om bara Milo vill vakna :) Men han har sovit 2 h nu så borde väl vakna snart..

Hoppas ni har en trevlig fika!

• Maria A 78

Vad synd, Katarina! Men nu är det nära :) Jag ska leta upp FB-gruppen!

Tack alla fikagäster för en trevlig fika! Kul att ni ville komma!

• Joonna

Hej allihopa! Var super länge sedan jag var här inne. Hur har alla det? Jag följer gärna med och fika någon gång, blir långsamt att gå hemma :)

Ha det så gott!

• Maria A 78
    Joonna skrev 2011-03-16 17:17:18 följande:

Hej allihopa! Var super länge sedan jag var här inne. Hur har alla det? Jag följer gärna med och fika någon gång, blir långsamt att gå hemma :)

Ha det så gott!

Hej Jonna, det var verkligen länge sen! Vilken söt kille du fått, går allt bra för er? Visst blir det lite segt att gå hemma ibland, så det är trevligt med lite fikor :) Vi ses!
  • Joonna
    Maria A 78 skrev 2011-03-16 17:28:02 följande:
    Hej Jonna, det var verkligen länge sen! Vilken söt kille du fått, går allt bra för er? Visst blir det lite segt att gå hemma ibland, så det är trevligt med lite fikor :) Vi ses!
    Tack! :) Jo nu går det jätte bra, var jobbigt i början då han är allergisk  (skrik skrik skrik) och nyss öroninflammation. Men nu börjar det ge med sig, och vi har en väldigt glad kille :) Hur går det för er?
  • Maria A 78
    Joonna skrev 2011-03-16 17:37:24 följande:
    Tack! :) Jo nu går det jätte bra, var jobbigt i början då han är allergisk  (skrik skrik skrik) och nyss öroninflammation. Men nu börjar det ge med sig, och vi har en väldigt glad kille :) Hur går det för er?
    Låter som ni haft er beskärda del av otur då! Det går bra för oss också, vi har varit förskonade av några större problem som tur är. Emmy har hunnit bli 2,5 månad nu, en go liten tjej :) Känns skönt nu när hon blivit lite större så vi fått hyfsade rutiner och man lärt känna varandra ordentligt.
  • Joonna
    Maria A 78 skrev 2011-03-16 18:02:38 följande:
    Låter som ni haft er beskärda del av otur då! Det går bra för oss också, vi har varit förskonade av några större problem som tur är. Emmy har hunnit bli 2,5 månad nu, en go liten tjej :) Känns skönt nu när hon blivit lite större så vi fått hyfsade rutiner och man lärt känna varandra ordentligt.
    Ja fy, det har varit riktigt jobbigt.

Ja visst är det skönt när dom blir lite äldre, allting blir liksom lättare. Man förstår vad dom vill/menar. Joel gnäller bara om han är hungrig eller trött. Eller så skriker han till rejält för att det blir för mkt allting. Han är en envis kille som vill MKT! :)
  • Svarvis

Tack för fikat Maria! Vi åkte till Citygross på vägen hem, var alldeles lagom med folk. Verkade bra! Fast de hade inte färskpastasorten vi ville ha...

När Joel ammade innan somnade han som vanligt vid bröstet. Sen helt plötsligt vaknar han o gallskriker. Undra om de kan drömma mardrömmar när de är så små... Nu sover han i vilket fall lugnt

• kicki8210

tack för en trevlig fika igår pajen va jättegod

alva sov bara bilresan hem sen fick vi henne att sova mellan 18 och 19 sen gjorde vi kvällsrutinerna och sista målet mat.
    hon va så trött sen efter maten så när vi la ner henne i sängen somna hon med en gång de är rätt ovanligt.
    fast hon hadde ju bara sovit sammanlagt 2 timmar igår innan natten. hon brukar sova 4 timmar samamnlagt.

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011