• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • kicki8210
    Carina7907 skrev 2011-03-02 17:24:06 följande:
    Kristina; jag går inte på massagen imorgon så vet du. Syns på fikat :)
    är det nån mer massage ? de har väl vart 5 torsdagar nu.
  • Svarvis

Vad roligt att så många kan, då ses vi vid 14 imorn. Om någon kör vilse eller så kan ni ringa på 033-258050. Glad

• Carina7907

Kristina: det räknas bara när vi varit där. Jag har bara varit två gg, hur många har du varit där?

• tindratindra

Maria, tar hon bröstmjölk på flaska? Prova isf blanda 50/50 med ersättning. Vi fick göra så när vi bytte sort och då vande hon sig :) Eller ge henne när hon halvsover, då äter juni alltid jättebra. Så kanske hon vänjer sig vid smaken.

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • kicki8210

carina:  okej det viste inte jag.
     jag har vart där två gånger men tror inte vi kan gå i morgon heller

• Maria A 78
    tindratindra skrev 2011-03-02 19:56:50 följande:
    Maria, tar hon bröstmjölk på flaska? Prova isf blanda 50/50 med ersättning. Vi fick göra så när vi bytte sort och då vande hon sig :) Eller ge henne när hon halvsover, då äter juni alltid jättebra. Så kanske hon vänjer sig vid smaken.
    Ja, bröstmjölk i flaska tar hon. Tack för tipset!
  • K79

Trevligt med fika!
    Jag är nog snart med, men väntar ett tag till..

Maria: Jag har hört att man inte skall ge ersättning för då kommer det att sina. Jag frågade min barnmorska om det och har googlat en del. Låt henne istället suga, suga, suga så kommer det att öka produktionen. Hon kanske är inne i en tillväxtperiod?

Du får ta några dar där du äter bra ,dricker bra, vilar och bara låter henne suga så kommer det att öka.

Men det beror ju på om du vill ge ersättning eller helamma såklart. Det är ju jobbigt att amma hela jäkla tiden..

Tipset med 50/50 lät ju bra! :)

• Maria A 78
    K79 skrev 2011-03-02 21:48:28 följande:
    Trevligt med fika!
    Jag är nog snart med, men väntar ett tag till..

Maria: Jag har hört att man inte skall ge ersättning för då kommer det att sina. Jag frågade min barnmorska om det och har googlat en del. Låt henne istället suga, suga, suga så kommer det att öka produktionen. Hon kanske är inne i en tillväxtperiod?

Du får ta några dar där du äter bra ,dricker bra, vilar och bara låter henne suga så kommer det att öka.

Men det beror ju på om du vill ge ersättning eller helamma såklart. Det är ju jobbigt att amma hela jäkla tiden..

Tipset med 50/50 lät ju bra! :)
    Ja, nu får du snart hänga med, var ju evigheter sen vi träffades!

Tack för råden! Vill inte ge ersättning egentligen, men var orolig att jag inte hade mjölk så det räckte. Men jag ska kämpa på med ammandet, hon får äta extra ofta några dagar helt enkelt. Sen är hon nog lite lat med, för det finns mjölk kvar när hon slutar, men det kommer nog inte tillräckligt mycket.

Läste mig till att de har en utvecklingsfas runt v 8 där de kan vara lite extra stökiga, så det kanske är det som det handlar om.
  • Carina7907

Vilken natt! William vaknade 5 ggr och åt varje gång, det var länge sen jag sov så dåligt. Han är nog verkligen i en tillväxtperiod, men med ett leende från hans sida har man förträngt det jobbiga. Det kommer nya nätter:)

• kicki8210

vi får tyvärr hoppa över fikan idag alva är rätt tjurig idag och behöver nog en hel dag hemma

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011