• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • gladväntan

Vi får tyvärr också stå över idag då rörmokaren kommer hit i eftermiddag och ska fixa!

• Svarvis

Kicki - vad tråkigt, men man måste ju sätta de små först.

Annica - Typiskt! Men om han hinner bli klar så får du gärna komma lite senare. Fast det beror ju på när han kommer o så.

• Carina7907

Sara: Trevlig fika:) Det får vi hoppas att det blir snart igen. Alla bebisar växer så fort, kul att följas åt.

• Svarvis

Ni som var här på fikan o vet... Idag har vi gått ned till samhället och tillbaks hem igen. Backen var joooobbig!  Förvånad

• shopgirl80

Duktigt Sara

Vi lämnar sporten en stund i morgon förmiddag och ska gå tipspromenad i Sjömarken. Fast vi ska va hemma lagom till femmilen och klockan ställs på 7.30 så vi ser starten på Vasaloppet.

Ja å så var det, det här med tennis. Jag var på Davis Cup igår. Satt fem timmar drygt på boråshallens hårda träbänkar. Ingen höjdare för bakdelen kan jag säga. Tennis var ingen höjdare live heller det gick så fort att det nästan bara var suddigt . När Pim-Pim servade så slog han så hårt att det tog 0,3 sekunder från det att han träffade bollen till det att den passerade baslinjen.

Tennisbanan fick utan problem plats, den är drygt 8*23 meter så mina funderingar kring det var obefogade.

Idag har vi haft en dag helt utan skrik och gnäll "whey"

Ha en bra söndag!

• Maria A 78

Och jag har nästan bestämt mig för att ta en joggingtur imorgon. Men den kan ersättas av en promenad, man vet aldrig... Men bara att tänka tanken är duktigt, eller hur! Har känt mig så sliten denna veckan så jag tänkte att jag skulle bli lite piggare av att börja träna.

Igår skulle Emmy för första gången vara utan mig så länge att hon skulle behöva äta ur nappflaska. Det slutade i fiasko. Hon vägrade ta flaskan och jag fick åka hem efter två timmar på tjejmiddagen. Vi har visserligen bara testat med bröstmjölk i flaska en gång tidigare, för typ en månad sen, men då var det inga problem.

Emma: Tennis live låter ungefär som bandy på tv då. Skönt att banan fick plats, har varit lite orolig över det... Och grattis till en gnällfri dag, han vet väl att det är lördag kanske... Emmys humör dalar under dagen kan man säga. Strålande på morgonen och förmiddagen, ganska ok under eftermiddagen men rätt gnälligt på kvällen. Eftersom hon nästan slutat sova på dagen är det inte så svårt att räkna ut att humöret blir sämre i takt med att hon blir tröttare...

• Carina7907

Hej!

Sara: Oj Oj säger jag där brännde du massa kalorier i den backen. Riktigt impad!Glad

Emma: Kul att de vann tennisen när du var där, då glömmer man lätt det hårda underlaget för rumpan. Skönt med glada dagar när allt funkar, kanske han är extra glad när pappa kommit hem.

Maria: Typiskt att du fick åka hem, men det blir ju lite annorlunda när mamma är borta. Springa låter långt borta för mig, men du är riktigt duktig att ens tänka i de banorna speciellt denna årstiden. Lycka till!

Vi ska på info om babysim idag så nästa helg ligger vi i vattnet och plaskar. Ska försöka montera ihop matstolen idag har dåligt samvete när jag går förbi kartongerna hela tiden. Tänkte att det är lika bra att sambon monterar ihop den och han har ju nästan jobbat över hela veckan och  hela helgen pga en flytt på jobbet. Ska bli kul och se om william klarar av att sitta själv i stolen en liten stund när vi äter. Det dröjer innan vi tänker börja med smakportioner, men stolen kan ju vara rolig att testa ändå.
    Åker nog till knalleland en sväng också, måste hitta nåt att ta på mig till dopet har tappat tron om att gå ner några kilo på kort sikt och komma i de gamla kläderna.

• Elin o Simons mamma

Vilket underbart väder vi har haft i helgen!

Igår var vi ute på Backaplan där vi gav oss in i bilbarnstolsdjungeln :-S Det finns ju så mycket att välja mellan, men vi har nog äntligen bestämt oss för vilken stol det blir, blir en Akta Cosmic S som man kan ha bakåtvänd i både fram- och baksätet tills han väger 25 kg, den stolen som sambon ville ha hade bara 25 kg fram och 18 kg bak.
    Idag har vi varit och fikat i Knalleland tillsammans med Simons fastrar och deras sambos + hans gudföräldrar, blev även lite handlat till lilleman då han växer så det knakar. Idag blev en Pippitröja inhandlad till han.

Nu ska jag göra mina pojkar sällskap i sängen en stund, de sover så gott därinne sedan en stund.

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • K79

Ja, verkligen underbart väder!
    Vi satt ute på altanen och fikade idag, riktigt härligt!

Camilla: Vi går hos Gunilla. Skönt att det är så bra där, jag var lite orolig innan... Har inte tyckt det varit så bra på vårdcentralen här..
    Hmm.. jobbigt med bilbarnstolar låter det som! Ibland vill man inte att det skall finnas så mycket alternativ, haha

Blev det någon joggingtur Maria? En kompis har nog fått mig till att vi skall springa kretsloppet i höst. Inget att satsa på kanske? :)
    Jag kommer dock inte börja springa förren efterkontrollen.. och ett tag efter det, hehe, får börja med promenader så man inte tar ut sig!
    Trist att du fick åka hem från,men men, vad skall man göra.. Ni får öva lite några gånger innan nästa gång.
    Hur går amningen förresten?

Carina: Vart skall ni gå på babysim?

• Maria A 78

Carina: Hur var infon? Känns det bra? Funderar på att anmäla mig till nästa omgång.

Camilla: Verkar vara en riktig djungel det där med bilbarnstolar. Jättebra att vi har några experter sen när en annan kommer så långt att det är dags att byta :)

Katarina: Ja, jag kom ut och joggade! Blev en kort tur på ett par kilometer, men en start ändå. Mycket imponerad av mig själv! Kompenserade det genom att äta en kebabtallrik ikväll Skrattande Jag har faktiskt tänkt att springa kretsloppet, kul att du med ska göra det :)

Ja, det får bli en del nappflasketräning här. Synd att jag tycker det är så tråkigt att pumpa bara. Amningen går bra nu igen, vet fortfarande inte om jag hade dåligt med mjölk eller om hon bara krånglade ändå. Nu är allt som vanligt i alla fall, så det är skönt. Hur går allt för dig? Redo för fika snart?

Tycker att ni andra också siktar på Kretsloppet, så kan vi träffas och jogga med våra barnvagnar i vår :)

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011