• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • shopgirl80

Vi tränar inte heller, William har kräkts fem ggr sen kl nio, både jackan och overallen är helt krämiga. Det är verkligen kaskader som kommer . Han har dessutom inte bajsat sen i söndags, det är verkligen inte likt honom för jag har aldrig bytt en blöja utan bajs innan. Fast han är go å gla idag ändå. Igår skrek han mkt, tror att han hade ont i magen för när jag gav massage och extra minifom så blev han nöjdare.

Vi hänger på och fikar i morgon oxå

• Svarvis

Om ni inte tycker det är för bökigt att ta er ut till Sandared så kan vi vara här imorgon. Det allra bästa sättet att ta sig hit är bil, men det finns även en busshållsplats nedanför backen. Kan kolla upp vilken buss det är om någon vill. Enda bökiga med det är egentligen att det är ca 1,5 km kvar till oss sen, med bara uppförsbacke. Men vi kanske kan ordna till hämtning på något sätt i så fall. Vad tycker ni för tid? 14?

• gladväntan

Emma och Sara: Skönt med lite högre tempo på promenaden, jag följer gärna med nästa gång igår va vi på föräldra utbildning så kunde tyvärr inte då!

Jag kommer gärna på fika imån också, vi ska ha en rörmokare här någon gång under dagen så får se lite när han kommer så hör av mig imån. Vad har du för adress Sara?

• Svarvis

Adressen är Svarvhultsåsen 15. Man kör igenom i princip hela Sandared och precis innan järnvägsviadukten kör man upp höger mot Kvarnholmen. Sedan följer man den vägen ca 1,5 km uppför backen genom tre s-svängar. Ca 300 m efter den sista svängen ligger det ett gult hus på höger sida, mitt emot där svänger ni in vänster på Svarvhultsåsen (står även tomt till salu Myresjöhus). Sen är det längst in på vägen, ett brunt hus. Några kan parkera jämte den bruna carporten och några får nog ställa sig i vändplatsen. Men det brukar inte vara några problem.

Jag har tänkt att baka något, blir troligen morotskaka. Men är det någon som behöver "specialkost"?

• kicki8210

sandared låter bra
    vi har med bil och vi kan med ta med nån om ni vill

• Maria A 78

Vi fikar gärna också! Blir det klockan 14?

Här har vi lite matproblem tror jag, känns inte som Emmy blir nöjd när hon ätit, trots att hon får äta från båda brösten, vilket hon inte behövt innan. Kanske håller jag på att sina. Köpte ersättning att ge henne men det äter hon inte, hon tar ett par klunkar och sen gallskriker hon bara. Testat olika flaskor och olika sorters ersättning, men inget duger. Tror hon inte gillar smaken helt enkelt, för flaska har hon ju tagit förr. Nån som har nåt tips till mig?

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011