• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • kicki8210

Annica: min sambo vill igentligen inte åka dit heller de va därför jag blev så överaskad han ville va snäll och göra nått för mig som jag gillar... vi hitta rätt mycke fint till alva, vi behövde köpa en del i dom större st nu. 62 börjar bli litet, så de börjar väl bli dax att lägga undan dom me.

okej men då kanske de blir lite potatis för alva nästa helg då hur reagerade din lilla när hon fick smaka på mat ?

idag är det tvätta och handla som står på mitt schema.  och på onsdag skall jag ut till en kompis i frista. funderar på om man skall gå på baby cafet på kristineberg på tisdag, nån som vill följa med kanske ? är det nån som vart där ? jag har aldrig varit där innan.

• Carina7907

Hej!

Nu har jag bytt BVC till fristad istället. Jag tröttnade på att aldrig få tid för mina frågor. Ett besök med vägning och mätning tog max 15 min sedan hade hon nya kunder som väntade. Jag fick inte ens ta på william kläderna inne i hennes rum utan fick gå ut till väntrummet för att ta på han. Där fick jag nog! Till BVC ska vi gå många år så det måste vara bra därför byter jag nu. Imorgon startar vi om på nytt :)

• tindratindra

Bilken bvc hade du innan? Jag funderar också på att byta faktiskt..

När vi började med smakisar så körde vi med gröt först, för hon var bara 3,5 månader gammal när vi började. det var för att hon var så himla krånglig med flaskan. Sedan testade vi potatis, morot, palsternacka och lite allt möjligt.. Vi gjorde nog inte riktigt som man "ska" göra, men det gick bra ändå, Juni älskar allt! Men har man ett barn som är lite mer kräsen så är det nog bäst att börja med de mindre söta sakerna. Och det vet man ju inte innan man testat :) Nu är hon 5,5 månader och äter ett mål gröt, ett mål mat och tre ersättningmål per dygn, hon äter det första ca kl 6 och det sista vid 21 ungefär.

Gröten köper vi, vi kör på banangröt och mild havregröt. Min bvcsköterska sa att det var  mer järn i den köpta gröten så det var bättre för oss att ta den, men Juni tål ju mjölk också så det är lite enklare.

Annica: usch vad tråkigt det som hände med hunden. Man blir ju så rädd! Tur att min tindra är så liten så jag slipper oroa mig. Nu är jag mer orolig för Tindra, Juni är så snabb att ta tag i Tindras päls och hon är så hårdhänt! Tindra säger ingenting utan bara sitter där och lider haha. Hon är så snäll!

Vi brukar vara på kristineberg på tisdagar mellan 9-12. Det är ju bara små barn där då så det är skönt.

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78

Då var vi hemma igen efter helgens Värmlands-äventyr. Hela Mathias släkt fick beskåda Emmy, som charmade alla med sina leenden och sitt "prat" :) Resorna gick bra, hon sov det mesta och höll sig lugn när hon var vaken. Däremot var hon skrikig på kvällarna, det brukar hon inte vara. Tror att det var för att det var så mycket nytt, hon hade svårt att komma till ro och somna.

Nu har hon åkt på en förkylning stackaren :( Hoppas den försvinner kvickt!

Emma: De där tofflorna verkar roliga! De skulle nog passa Emmy nu, hon kan sitta och stirra på sina fötter när hon har ett par färgglada strumpor på sig :)

Ullared är jag också sugen på, men jag tänkte vänta en månad så man är lite mer sugen på att köpa vårkläder. Fast det är ju nu jag skulle behöva nya kläder i och för sig... det är inte många kläder jag hade innan graviditeten som jag kommer i än och mamma-kläderna är man ju aningen trött på...

• Elin o Simons mamma

Usch, vad tomt det är här hemma utan katt. Han började må dåligt igen i fredags så i lördags fick han flytta till M föräldrar Vi får hoppas att han blir lugnare med sitt kisseri igen. Saknar han så det gör ont!

Vår helg har varit lugn och skön, i lördags var vi på Barnvagnscentralen och pratade ny bilbarnstol till Simon, en ren djungel det där! Igår var vi hemma hela dagen, Simons farfar och farmor var här på kvällen en stund och fikade och busade med lilleman. Men varför ska helgerna gå så himla fort?!

Vill oxå till Ullared!! Simon skulle behöva ha lite nytt då han växer så det knakar, alla byxor är för korta i benen, ser ut som om han har knickers på sig ibland.

Caroline: Vilken stol köpte ni till Juni, är ni nöjda ??

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • kristiejade
    Katarina - Vet inte om engelska böckerna. Jag har inte kollat. Kanska amazon.co.uk ?

Joshua ska få vaccination på onsdag, 3 månadens besök. Ska bli spännade!

Har precis bokat biljettter till USA. Vi åker nu på lördag! vi skulle åka till Påsk, men min man kom på det förra veckan att det skulle bli bättre att åka nu. Jag kommer hem den 25 mars. Nu måste jag packa och planera! Vi ses om en månad!
  • Svarvis
    Elin o Simons mamma skrev 2011-02-28 10:16:09 följande:

Usch, vad tomt det är här hemma utan katt. Han började må dåligt igen i fredags så i lördags fick han flytta till M föräldrar Vi får hoppas att han blir lugnare med sitt kisseri igen. Saknar han så det gör ont!

Usch vad trist att det inte fungerade med kissen. Men skönt ändå att ni har några som kunde ta hand om honom, då vet ni ju i alla fall att han har det bra och ni kan träffa honom. Fast det är ju självklart inte samma som att ha honon hemma... Gråter
    kristiejade skrev 2011-02-28 13:40:33 följande:
    Har precis bokat biljettter till USA. Vi åker nu på lördag! vi skulle åka till Påsk, men min man kom på det förra veckan att det skulle bli bättre att åka nu. Jag kommer hem den 25 mars. Nu måste jag packa och planera! Vi ses om en månad!
    Å  vad roligt det låter med USA-tripp! Hoppas att ni får det jättebra!
  • Hoodoo

Finns nog en gröt som är mjölkfri men sålänge de handlar om smakisar o inget mål gör vi vår. Fördelen med köpt är alla tillsatta vitaminer o mineraler! Så som vår bvc sköterska sa kan de va ide att köra olika så de får köpegröt ibland och då alla vitaminer osv.

Vi var på öppnis förra tisdagen. Riktigt mysigt! Tänk på att ta med små pengar till kaffe el fralla om du vill ha dvs. 7 kr för respektive. Kanske ska dit imorgon om vi orkar, har bvc's  föräldra utb efter lunch så blir verkligen en hel dag om vi går. Är lite sugen för sist hade vi kul!

• shopgirl80

Kristie: Vad roligt att komma iväg. Hoppas verklgien det går bra för er att flyga med Joshua. Jag vill oxå åka till nåt varmt ställe. Här hemma verkar det ju inte bli varmt än på vääääldigt länge.

Camilla: Usch, jag lider verklgien med er, vet precis hur det känns. Vi bytte ut en av våra katter som kissade inne jämt. Hon bor nu hos min moster och morbror på deras gård. Det är den goaste katten de har och vi fick en lika go katt tillbaka. Så hoppas verkligen att det löser sig för Kidden och att han börjar må bättre.

Annica: William får både semper-droppar och minifom. Igår var det lite lugnare så jag håller tummarna för en vändning Glad

Sara: Vad sägs om en promenad runt sjön i morgon? Om vi utgår hemifrån mig blir den nästan 5 km prick

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011