Bilken bvc hade du innan? Jag funderar också på att byta faktiskt..
När vi började med smakisar så körde vi med gröt först, för hon var bara 3,5 månader gammal när vi började. det var för att hon var så himla krånglig med flaskan. Sedan testade vi potatis, morot, palsternacka och lite allt möjligt.. Vi gjorde nog inte riktigt som man "ska" göra, men det gick bra ändå, Juni älskar allt! Men har man ett barn som är lite mer kräsen så är det nog bäst att börja med de mindre söta sakerna. Och det vet man ju inte innan man testat :) Nu är hon 5,5 månader och äter ett mål gröt, ett mål mat och tre ersättningmål per dygn, hon äter det första ca kl 6 och det sista vid 21 ungefär.
Gröten köper vi, vi kör på banangröt och mild havregröt. Min bvcsköterska sa att det var mer järn i den köpta gröten så det var bättre för oss att ta den, men Juni tål ju mjölk också så det är lite enklare.
Annica: usch vad tråkigt det som hände med hunden. Man blir ju så rädd! Tur att min tindra är så liten så jag slipper oroa mig. Nu är jag mer orolig för Tindra, Juni är så snabb att ta tag i Tindras päls och hon är så hårdhänt! Tindra säger ingenting utan bara sitter där och lider haha. Hon är så snäll!
Vi brukar vara på kristineberg på tisdagar mellan 9-12. Det är ju bara små barn där då så det är skönt.