• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Svarvis

Låter jättemysigt med fika på onsdag, ska bli kul!
    Maria, självklart kommer det bli toppenväder till dopet

• Svarvis

Är det någon som har köpt hörselskydd eller liknande till de små? I så fall var o är de bra? Vi ska på en 40-årsfest om drygt tre veckor med band o grejer, så jag tänkte nåt sånt kunde va bra...

• bamse10
    Svarvis skrev 2011-03-11 18:59:06 följande:
    Är det någon som har köpt hörselskydd eller liknande till de små? I så fall var o är de bra? Vi ska på en 40-årsfest om drygt tre veckor med band o grejer, så jag tänkte nåt sånt kunde va bra...
    Jag har för mej att det finns på JULA och i Ullared
  • K79

Nu har vi tagit oss i kragen och ringt för att koppla ur vår airbag för nu jäklar skall jag ut o köra snart! Tror jag föredrar att han sitter fram när jag kör ensam så jag har bättre koll.

Självklart kommer Emmy vara på strålande humör och vädret kommer vara toppen! =)

Vi tänkte dra ner till stan sen, är det några som har tips på bra amningsställen och blöjbyteställen ifall det skulle behövas? Aldrig fel att vara förberedd och jag är inte så sugen på att sitta på en handicap toalett o amma eller byta blöja på nåt toagolv :P

• Maria A 78
    K79 skrev 2011-03-12 08:37:36 följande:
    Nu har vi tagit oss i kragen och ringt för att koppla ur vår airbag för nu jäklar skall jag ut o köra snart! Tror jag föredrar att han sitter fram när jag kör ensam så jag har bättre koll.

Självklart kommer Emmy vara på strålande humör och vädret kommer vara toppen! =)

Vi tänkte dra ner till stan sen, är det några som har tips på bra amningsställen och blöjbyteställen ifall det skulle behövas? Aldrig fel att vara förberedd och jag är inte så sugen på att sitta på en handicap toalett o amma eller byta blöja på nåt toagolv :P
    Bra jobbat med bilen! I stan har jag inga tips, men till en annan gång kan det vara bra att veta att det i Knalleland finns ett amnings- och skötrum i Knallerian. Det har vi testat och det var super. Nyckel får man låna i cafét.
  • Svarvis

Bra tips med Knalleland Maria. Jag har än så länge inte behövt liknande faciliteter i stan, så jag har inga bra tips där heller tyvärr...

Vi håller nu på o fixa inför kvällens grillning (!) på altanen, ska höra hamburgare. Fast vi lär ju äta inne. Sen blir det traditionsenlig Melo.

Emma, fick ni oxå frukost från Citygross idag?

• shopgirl80

Jag visste inte om att det fanns sådant i Knalleland, men bra att veta om det blir allt för krisigt. I stan har jag suttit på handikapptoan i källaren på Åhlénshuset, mindre charmant men vad gör man? Är ni i Göteborg finns det ett rum på Åhléns, Nordstan, vid barnavdelningen. Har inte behövt gå dit, men det är ju en trygghet att veta att det finns.

Sara: Vi har inte fått nån frukost där i från. Lite surt då jag läst om flera på FB som fått det. Alla de bor i Sandared. Man kan ju tycka att de borde dela ut till dem som bor nära...

Vi har ansökt om dagisplats till William idag. Känns väldigt märkligt då han e pytteliten fortfarande Glad

I morgon blir det tipspromenad på Kransmossen om det inte är allt för kasst väder. VIktor kom tvåa förra veckan i Sjömarken Glad Vi hade alla rätt men jag var för dålig på skiljefrågan Rynkar på näsan

• Svarvis

Emma - när har ni tänkt att William ska börja på dagis? Vi kanske oxå måste söka snart då, vill inte riktigt tänka på det känns det som...

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011