• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Svarvis

Maria - vi har tänkt göra hand- o fotavtryck, fast det har inte blivit än. Funderar dock på att göra det i färg istället för gips. Hoppas det går bra för er i alla fall.

Idag ska vi på föräldragrupp på BVC för första gången. Ska bli kul att träffa lite fler här omkring, se vilka klasskompisar Joel kommer få

• K79

sara: skönt att han går upp bättre :) och gött når de vaknar själva, såå surt att väcka dem för att äta!
    Redan föräldragrupp? Här har jag inte hört nåt om det. Kanske är olika när de börjar..

carina: oftast sover han bra på natten men mat ska han ju ha :) bra räknar jag som när han sover, vaknar för att äta o sen somnar om direkt.  Då är det helt okej att vakna för att ge honom mat.
    Nångång då å då kan han dock inte somna pga sin mage, då ligger han o sprattlar. Känns dock som de tillfällerna blir mindre o mindre. Hoppas jag inte säger för mkt nu....

maria: Ja va kul med ullared :) Är lite sugen... var d mkt folk? Vi får väl ta d till våren kanske. Linus morsa bor 20 min ifrån så perfekt att köra med "ska vi hälsa på din morsa snart? osså kan vi ju passa på att åka till ullared oxå" :)
    Hoppas tavlan blir bra :)

• kicki8210

maria: var det kl 14 hos dig i morgon ? vart bor du ? vill du att vi skall ta med oss nått ?

• shopgirl80

William sover jättebra på nätterna, äter vid 23 och nästa gång vid 05. Sedan sommar han om ganska snabbt tror jag. Jag lägger tillbaka honom i sin säng och sedan sommar jag, tror dock att han gör det oxå för jag hör inga ljud.

Vi ska oxå på föräldragrupp idag, men inte samma tid som Sara. Det ska bli kul å se vad det är för människor som är med.

Jag hittar till Majsan, inte alls svårt och jag gissar att det kommer en vägbeskrivning under dagen, men om någon är osäker kan vi köra ihop.

• Maria A 78

Katarina: Det var faktiskt mer folk än jag hade räknat med, trodde det skulle vara riktigt lugnt där nu. Man fick väl knuffas lite med vagnen men inga köer eller så. Klart ni måste hälsa på svärmor ofta nu framåt våren ;)

Jag har också fått inbjudan till föräldragrupp nu, börjar 22 mars. Första tre gångerna är det babymassage, lite oväntat för mig...

Japp, klockan 14 hos mig imorgon! Jag bor på Haspelvägen 9 i Dalsjöfors. Lättast är om man kör motorvägen från Borås (man kan ju även köra via Gånghester men det tar längre tid). Ett par hundra meter efter Dalsjöfors-skyltarna ligger en stor, grå, ful byggnad på vänster sida som det står Lundins på, precis efter den tar ni höger in på Spindelvägen. Vägen delar sig direkt och då håller ni vänster in på Hjortrydsvägen. Sen kör ni några hundra meter, ni kommer fram till en damm, och precis vid dammens slut går Haspelvägen in till höger. Jag bor i femte huset, det är nån slags grå-lila nyans på huset. Parkera kan man göra på gatan.

Kör ni via Gånghester kommer ni fram till den gråa fula byggnaden när ni åkt igenom större delen av samhället, ca 100 m efter en lång nedförsbacke, och den ligger då på höger sida och ni svänger vänster in på Spindelvägen. Sen är beskrivningen densamma.

Hoppas jag inte krånglade till det för mycket. Hittar ni inte så är det bara att ringa hem 410972 eller mob 070-367 30 14 (men har dessvärre dålig täckning hemma)

Ni behöver inte ha med något, jag fixar en paj eller nåt. Välkomna!

• K79

emma: Vad härligt att han sover så länge på natten :) Milo sover max 4 h i stäck på natten. Kanske borde lägga han i egen säng också.. nu har vi han bredvid oss.. då är det ganska svårt att somna när han ligger o sprattlar.. Känns bara så bekvämt att ha bredvid när man ammar, hehe.. Men det verkar ju funka bra för dig :)

• Carina7907

Var på föräldragrupp idag och han skrek i ca 1 h av 1,5. Han var så trött och vägrade slappna av, antagligen blev det för mycket nya intryck då vi var på mamma/ barn gympa innan. Eller så har han bara en dålig dag.
    Maria: jag hoppar över fikat imorgon för vi kom på att svärmor fyller 70 år imorgon så hon förväntar sig besök på em. Jag sparar din adress och nr så hoppas jag att kunna komma en annan gång.

• Maria A 78

Synd att det krockar, Carina. Men det tar vi igen en annan gång!

Nu har vi lyckats göra hand- och fotavgjutningar på Emmy. Det ver ett äventyr, vi har skrattat halvt ihjäl oss. Det visade sig att man var tvungen att hålla handen och foten stilla i en massa i 4 minuter (under tiden den stelnade), inte lätt att säga det till en 2-månaders :) Men vi lyckades ganska bra ändå, vi fick vänta tills hon somnat. Nu står gipset och stelnar i formarna, får väl se hur slutresultatet blir :)

• gladväntan

Hej Hej!

Nu har vi äntligen fått sålt vår lgh, så skönt. Så i maj blir det flytt från Tullen till Tullen ) Hehe men vi trivs så bra här och hittade en trea i ett hus med hiss så det blir att bo här några år till sen blir det hus!
    Hade gärna följt med på fikan imån men ska på föräldragrupp så nästa gång kanske!

Idag va vi med våran granne på babysång på Byttorps kyrka, det tyckte Clara va riktigt mysigt så det gör vi nog nästa vecka också!

Ha en trevlig kväll alla!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011