• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Gummsan
    bamse10 skrev 2010-08-08 10:55:47 följande:
    Någon som vet hur det är med BB i Borås, om det händer att det är fullt så man blir hänvisad någon annanstans, och om pappan får sova kvar?
    Har aldrig vart med om att bli hänvisad någon annan stans... Pappan brukar få stanna, om inte i samma rum så på patienthotellet som ligger på en annan våning bara.
  • Bunny81
    K79 skrev 2010-08-05 21:47:53 följande:

Bunny81: Åh, vad härligt! Det var inga problem att resa iväg i vecka 27? Jag mår bra och är i vecka 16. Skall till spanien om 2 veckor, men är sugen på att klämma in ytterligare en resa framöver =)
    Det var absolut inga problem att resa i v 27! Inte för min del iaf som mår toppen! Det finns ju en gräns på när man inte ska flyga längre när man är gravid, men det är nog olika beroende på vilket flygbolag man åker med och vad man har för gravidförsäkring! En del är nog från v 27 och en del från v 32 eller något sånt.
    Det enda "jobbiga" var att det var väldigt otydligt i affärerna om mjölkprodukterna var pastöriserade eller inte... Det står nästan bara på grekiska på alla varor så det är inte så lätt att veta... Jag hittade till slut youghurt som var från Tyskland som var pastöriserad som jag åt. Sedan när vi åt på restaurang så frågade jag till en början om youghurt/fetaost osv var pasöriserade, men de visste knappt vad det var! Så jag bestämde mig för att inte ta några onödiga risker alls och åt inte fetaost, tsatziki, glass osv alls! Kändes lite trist när halva nöjet med att åka till Grekland är den goda maten, men samtidigt så skulle jag aldrig förlåta mig själv om jag ätit något som skadar barnet. Vi gjorde egen grekisk sallad på hotellet några gånger, för i affären hittade vi fetaost som var pastöriserad, så jag fick min älskade sallad iaf!
    Maria A 78 skrev 2010-08-05 22:23:37 följande:
    Bunny81: Härligt det låter med Kreta! Vår lille krabat är likadan, varenda gång man försöker känna den utanpå magen så slutar den att kicka... Tror de bara jäklas med oss :) Jag är i v 21 nu och mår hur bra som helst!
    Visst är det typsikt! Tror också bebisen hittar på lite bus o visar vem som bestämmer Flört Skönt att du också mår bra!
    Joonna skrev 2010-08-06 15:21:06 följande:
    Åh vad det låter härligt att åka utomlands, jag vill också. Men vi får se hur det blirt med det, har ju precis köpt hus och massa annat som måste prioriteras först, tråkigt ;)
    Jag är i vecka 22 nu, mår kanon bra. Har däremot känt mig extra känslig just de senaste dagarna, känner inte riktigt igen mig själv. Lite jobbigt faktiskt.

Jag har moderkakan i bakvägg och känner sparkarna jätte tydligt och har gjort det sedan vecka 19, började känna fosterrörelser i vecka 15. Men sparkarna är ju det bästa, magen guppar och man kan se vart den bökar just då osv :))

Ha en underbar helg allihopa!
    Det är ju så ibland, att man måste prioritera... Trist! Men vi är iaf väldigt glada över att vi till slut kom iväg på en resa till Grekland! Har varit många saker inplanerade denna sommaren, så det har varit svårt att hitta tillfällen att åka! Detta var ju våran sista resa tillsammans innan vi får bebisen! Sen kan man ju så klart åka själva ändå och ha barnvakt, men känns inte som nåt man gör första året direkt...
    Jag håller med dig! Sparkarna från bebis är hur mysiga som helst! Man kan sitta en lång stund och bara titta på magen och buffa tillbaka när bebisen sparkar. Mys!

Idag ska jag försöka få lite gjort här hemma, sortera massa papper, tvätta och massa andra tråkiga saker! Har blivit så slö när jag är ledig och skjuter upp alla tråkiga saker - men idag måste jag verkligen skärpa mig! Börjar jobba på torsdag så jag vill hinna med en del innan dess!
    Hur har ni andra det? Har ni semester/sommarlov fortfarande eller inte?
    Ha en bra dag alla!
  • K79
    Bunny81: Åh, vad gött att höra :)
    Trist med maten ja, men som du säger: dumt att ta några risker. Har också funderat över det där med pastöriserad. Får ta reda på vad det heter på engelska nu när vi skall iväg =) Det är inget ord som iallafall jag använder dagligen
  • tindratindra

Vi var ju också i Grekland när jag var i vecka 28 ungefär. Jag åt faktiskt det mesta som vanligt hemma, alltså sånt som alltid innehåller pastörisead mjölk..Tänkte aldrig på att glass, yoghurt osv kunde innehålla något annat men det är klart det kan. Jag blev iaf inte sjuk tack och lov :)

Tycker att vi borde ta en fika någon dag framöver!

• shopgirl80

Hej!

Nu sitter jag sista kvällen på Mallorca med väskan packad. Det känns himla tråkigt för jag har verkligen haft en toppenresa. Minnesvärd oxå för, för första gången kännde jag bebisen böka och hålla på. Den uppskattar inte när jag försökte sola på mage så min bränna ser rolig ut Glad

Vad gäller maten här på resan så har jag inte tänkt så mkt. Jag har ätit det jag har varit sugen på. Inte haft den minsta tanke på om mjölken har varit pastöriserad eller ej. Det som har varit jobbigt tycker jag är alla toabesök hela tiden. De offentliga är inte alltid så roliga...

När vi kommer hem i morgon kväll är det bara en dag kvar på sommarlovet, sen kör allvaret igång på torsdag. Fast eleverna kommer inte förän en vecka senare å då är man inne i det igen.

Är det någon här som ska söka full havandeskapspenning? Dvs två månader innan bf?

Majsan: Midos ligger mittemot gamla McEwans

En fika snart tycker jag låter som en fin idé. Lättare nu när vardagen kommer tillbaka så sakterliga :)

Ha det toppen!
    Vi hörs

• K79
    tindratindra: Härligt att höra att ni reser så "sent"

shopgirl80: Härligt att ni haft en toppenresa! Toabesöken, kan tänka mig det.. tycker det är jobbigt redan nu när man är hemma att springa på toa hela tiden :-P

Fika låter som en bra idé! Vad sägs om nu på fredag?
  • tindratindra
    K79 skrev 2010-08-10 12:31:50 följande:
    tindratindra: Härligt att höra att ni reser så "sent"

shopgirl80: Härligt att ni haft en toppenresa! Toabesöken, kan tänka mig det.. tycker det är jobbigt redan nu när man är hemma att springa på toa hela tiden :-P

Fika låter som en bra idé! Vad sägs om nu på fredag?
    Jag kan nu på fredag lite beroende på vilken tid det blir...
  • Elin o Simons mamma

Åh, vad härligt det låter med alla som är ute och reser, vill oxå men nu får vi allt vänta då det "bara" är  8 veckor kvar till bf. Imorgon ska vi iväg på tillväxtul uppe på Spec.mvc, ska bli så skönt att få se lillbus igen.

En fika på fredag låter trevligt, jag jobbar till runt 11.30 men efter det har jag inget inbokat på hela dagen/kvällen, är för övrigt själv på kvällen då sambon ska ut med killgänget och fiska kräftor som vi ska äta på lördagen.
    Tar mig friheten och gör en lista inför fredagens fika.

Fika Fredag 13/8 kl ? Vart ?

Kidden

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • alberta77

Hade varit roligt att träffas men stora tösen fyller år på fredag... Kanske kan jag följa med en annan gång. Hoppas ni får trevligt!!

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011