• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • carrro84

Tack Tack!! Det verkar vara många som vet om det är en flicka eller pojke i magen, vi var också nyfikna tidigare men efter ultraljudet så ändrade vi oss när vi såg att den lilla verkade må bra och sprattlade som en tok :)

• Joonna

En fråga, är det bara jag som inte vill disskutera magen hela tiden och tycker det är jobbigt när samma personer kommentarar magen så fort man ses. T ex - Nu har du alt fått en liten kula, det är väl roligt eller liknande. Jag är SÅ trött på det. Det handlar inte om att jag inte är glad. Jag känner bara att det blir en press, och jag tar nästan på mig stora kläder när jag ska träffa dom som jag vet kommenterar magen. För jag vill "dölja" den..  Så trött på att höra mag kommentarer så fort man ses!! :(

• tindratindra
    Joonna skrev 2010-08-17 18:52:25 följande:
    En fråga, är det bara jag som inte vill disskutera magen hela tiden och tycker det är jobbigt när samma personer kommentarar magen så fort man ses. T ex - Nu har du alt fått en liten kula, det är väl roligt eller liknande. Jag är SÅ trött på det. Det handlar inte om att jag inte är glad. Jag känner bara att det blir en press, och jag tar nästan på mig stora kläder när jag ska träffa dom som jag vet kommenterar magen. För jag vill "dölja" den..  Så trött på att höra mag kommentarer så fort man ses!! :(
    Så är det verkligen. När jag kommer till mig gamla jobb så är det ingen som tittar på mig, utan alla tittar sirekt på magen och börjar diskutera hur stor/liten den är och hur mycket den har växt.. Blir lite jobbigt faktiskt!
  • Hoodoo

Och nu hoppar jag in i eran tråd i samband med att jag ska flytta tillbaka till Borås, hoppas de är okej...

BF 12/11 men de är dubbelt upp så de är inte ett säkert kort att de två kommer ens i närheten av de datumet ...om man ska tro på allt som skrivs.

Är lite nyfiken på om ni ska träffas snart igen?

• carrro84
    Hoodoo skrev 2010-08-19 13:17:47 följande:
    Och nu hoppar jag in i eran tråd i samband med att jag ska flytta tillbaka till Borås, hoppas de är okej...

BF 12/11 men de är dubbelt upp så de är inte ett säkert kort att de två kommer ens i närheten av de datumet ...om man ska tro på allt som skrivs.

Grattis vad roligt med två :)  Var själv lite orolig att det kanske skulle vara tvillingar eftersom min sambo har många  tvillingar i sin släkt, men det var "bara" en vilket jag iof blev ganska glad över! 

Tror att dom flesta som väntar tvillingar brukar föda lite tidigare eftersom det blir lite trångt och tungt för dig dom  sista veckorna.

Ja jag undrar oxå om det blir någon ny träff snart :)
  • Maria A 78

Jag fikar gärna också igen! På måndag börjar jag jobba igen och då kan jag bara på kvällarna, funkar det för er andra med? I så fall kanske onsdag eller torsdag i nästa vecka? 17.00?

Grattis till tvillingarna och välkommen Hoodoo! Jag är själv tvilling och tycker det är super! Dock bara en liten i min mage :)

• Elin o Simons mamma
    Hoodoo skrev 2010-08-19 13:17:47 följande:

Välkommen hit ! Spännande med tvillingar!
    Maria A 78 skrev 2010-08-19 20:09:20 följande:
    Jag fikar gärna också igen! På måndag börjar jag jobba igen och då kan jag bara på kvällarna, funkar det för er andra med? I så fall kanske onsdag eller torsdag i nästa vecka? 17.00?

Grattis till tvillingarna och välkommen Hoodoo! Jag är själv tvilling och tycker det är super! Dock bara en liten i min mage :)
    För min del funkar det med fika efter 17.00. Kan alla dagar utan torsdag i nästa vecka. Tar och gör en liten fikalista här nedan så kan vi fylla på vi som kan.

Fika Onsdag 25/8 kl 17.00

Kidden

Fika Torsdag 26/8 kl 17.00
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Hoodoo

Tack, ska bli jätte spännande med två men är nervös om man kan säga som så.

Onsdag är jag i Borås så då är jag med.
    Var brukar ni ha fikat?

Kidden
    Hoodoo

• tindratindra
    Hoodoo skrev 2010-08-20 10:04:56 följande:
    Tack, ska bli jätte spännande med två men är nervös om man kan säga som så.

Onsdag är jag i Borås så då är jag med.
    Var brukar ni ha fikat?

Kidden
    Hoodoo

Vi har bara fikat en gång, och då blev det på Viskan..
    Jag kan fika båda dom dagarna.

Kidden
    Hoodoo
    TindraTindra

TindraTindra
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011