• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra
    alberta77 skrev 2010-07-28 11:57:48 följande:
    Idag är det dags för rutin-ul! Är så nervös så jag mår illa. Känns lite som att varför ska allt gå bra även en fjärde gång... vid 13.15 är det iaf dags! Skriver sedan hur det gått... 
    Lycka till :) Det kommer säkert att gå jättebra!
  • bamse10
    tindratindra skrev 2010-07-28 09:12:56 följande:
    Vi gjorde kub test på carlanderska i GBG, och köns ultraljud på Emma ultraljudskliniken i GBG... Båda var bra, tror emma är lite dyrare (och svårare att hitta dit), men kanske lite mysigare också :)
    hur mycket tog de på Emma?
  • Elin o Simons mamma
    Idag är det dags för rutin-ul! Är så nervös så jag mår illa. Känns lite som att varför ska allt gå bra även en fjärde gång... vid 13.15 är det iaf dags! Skriver sedan hur det gått... 
    Lycka till, det kommer att gå jättebra !!!

KRAM
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Joonna
    Hoppas det har gått bra!!

Har skälv varit hos barnmorskan idag, trillade rejält på morgonen så fick åka in på förmiddagen för att se så bebben var okej. Fick lyssna på hjärtat, (första gången) och det slog jätte fint. Väldigt skönt att veta att allt var okej.. Man blir så orolig :S
  • Elin o Simons mamma
    Joonna skrev 2010-07-28 14:33:25 följande:

Har skälv varit hos barnmorskan idag, trillade rejält på morgonen så fick åka in på förmiddagen för att se så bebben var okej. Fick lyssna på hjärtat, (första gången) och det slog jätte fint. Väldigt skönt att veta att allt var okej.. Man blir så orolig :S
    Skönt att inget hände med bebis när du trillade!

Ska själv till barnmorskan imorgon, tyvärr har vår ordinarie semester så vi ska till en annan vilket känns sådär vill helst träffa vår ordinarie då hon vet vår historia.

KRAM
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Joonna
    Elin o Simons mamma skrev 2010-07-28 14:38:33 följande:
    Skönt att inget hände med bebis när du trillade!

Ska själv till barnmorskan imorgon, tyvärr har vår ordinarie semester så vi ska till en annan vilket känns sådär vill helst träffa vår ordinarie då hon vet vår historia.

KRAM
    Kommer säkert gå jätte bra, alla är så himla gulliga där inne. Vem ska du till, och vem brukar du ha? Min ordinarie heter Birgitta, hon är helt okej.. Har träffat några andra också som varit super..

Kramar
  • Elin o Simons mamma
    Joonna skrev 2010-07-28 15:00:00 följande:
    Kommer säkert gå jätte bra, alla är så himla gulliga där inne. Vem ska du till, och vem brukar du ha? Min ordinarie heter Birgitta, hon är helt okej.. Har träffat några andra också som varit super..

Kramar
    Jag brukar gå hos Ulrika men denna gången ska jag träffa en som heter Helen.

Kram
  • Maria A 78

Oj, förstår att du blev orolig, skönt att allt gick bra!
  • tindratindra
    bamse10 skrev 2010-07-28 12:54:18 följande:
    hur mycket tog de på Emma?
    750 kr kostade det. Jag gjorde det mest där för att dom var dom enda som gjorde det så tidigt som vecka 18. Många andra var det från vecka 25 typ...
  • tindratindra

Förstår att du blev rädd,men skönt att allt var bra!
    Jag ramlade också förra veckan i trappan och fick åka in på bb och ligga med en sån ctg i 45 min.. Men allt var bra med lillan :)

www.metrobloggen.se/carolinerydell
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011