• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78
    Elin o Simons mamma skrev 2010-08-12 13:48:05 följande:
    Hej

Tycker det låter som en bra idé att ses kl 15.00 på Cafe Viskan.

Fika Fredag 13/8 kl 15.00 Vart Café Viskan
    Kidden
    tindratindra (efter kl 15)
    bamse10
    Maria A 78
    K79

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått svar på varför jag har så ont i mina höfter på nätterna, det är fogarna som spökar så jag fick med mig ett bälte hem som ska jag testa om jag ska ut och röra på mig mycket + att jag fick ett papper med en massa bra tips på vad man ska tänka på när man har ont i fogarna....Ja, det var verkligen jätteskönt att allting så bra ut. Anledningen till att jag kommer att bli igångsatt cirka 14 dgr innan bf som är den 17/10 är den att vi förlorade vår lilla tjej Elin i vecka 40 så jag vägrar att gå hela graviditeten ut och vår läkare är helt på vår sida.

Ska bli trevligt att ses imorgon!

Krram
    Klockan 15 passar mig bra med! Ska bli trevligt att få ett ansikte på alla Glad

Ja, det förstår jag att du inte vill gå tiden ut med en sådan upplevelse i bagaget. Skönt att du har med dig läkaren också, det är väl tufft nog utan att behöva kämpa mot dem.

Är det någon mer än jag som går och är orolig hela tiden? Jag trodde ju att jag skulle lugna ner mig efter att ultraljudet gått bra men det går inte en dag utan att jag undrar om det är något fel och om allt verkligen kommer att gå vägen... De senaste dagarna har jag knappt känt några sparkar och då säger ju mitt huvud direkt att det säkert är något som är fel. Och inatt drömde jag att förlossningen satte igång alldeles för tidigt... Skulle bara vilja slappna av och njuta av den här tiden, men hur gör jag det?
  • Joonna

Fika Fredag 13/8 kl 15.00 Vart Café Viskan
    Kidden
    tindratindra (efter kl 15)
    bamse10
    Maria A 78
    K79
    Joonna

Men hur ska vi känna igen varandra? Så man inte står där som ett fån :)

• K79

Perfekt, då syns vi imon! =)

Jag antar att ni har magar så man hittar er. Själv är jag nog minst gången, bara i vecka 17 så jag får nog kolla efter er =)

• Joonna
    K79 skrev 2010-08-12 16:00:08 följande:
    Perfekt, då syns vi imon! =)

Jag antar att ni har magar så man hittar er. Själv är jag nog minst gången, bara i vecka 17 så jag får nog kolla efter er =)
    Jag har nästan ingen mage alls, men en svart skinnjacka kommer jag ha på mig så man får kolla efter den då ;) Kan vi inte ses utanför frisörsalongen (barbershop), som ligger jämte cafe viskan? Så blir det lite lättare att se :) ??
  • K79
    Joonna skrev 2010-08-12 16:32:59 följande:
    Jag har nästan ingen mage alls, men en svart skinnjacka kommer jag ha på mig så man får kolla efter den då ;) Kan vi inte ses utanför frisörsalongen (barbershop), som ligger jämte cafe viskan? Så blir det lite lättare att se :) ??
    Absolut, låter som en bra idé!
    Inte för att jag sett salongen, men antar att jag ser den när jag är där =)
  • Joonna
    bamse10 skrev 2010-08-12 17:35:20 följande:
    Vart i stan ligger Café Viskan? :-P
    Ligger på sandwalls platsen, tror det heter så. Bakom Indiska, vid den gatan ner där ligger frisören som vi skall ses vid.. :) Jag är inte vidare bra på att förklara märker jag!
  • bamse10
    Joonna skrev 2010-08-12 17:51:30 följande:
    Ligger på sandwalls platsen, tror det heter så. Bakom Indiska, vid den gatan ner där ligger frisören som vi skall ses vid.. :) Jag är inte vidare bra på att förklara märker jag!
    är det där bredvid södra torget? nära poolhouse?
  • K79
    bamse10: Om det inte hjälpte dig, så kolla google maps, sök på Södra Strandgatan 5
  • Maria A 78
    bamse10 skrev 2010-08-12 17:55:45 följande:
    är det där bredvid södra torget? nära poolhouse?
    Ja, det är bredvid södra torget, och så går du mot Åhléns (samma hus som poolhouse). Där ligger Café Viskan jämte ån Viskan :)

Då ses vi där imorgon!
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011