• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Elin o Simons mamma

Nyss hemkommen från tillväxt.ul. Allt var bra och vår lille kille väger nu 1620 gram (v.30+2). Ska tillbaka om 4 veckor och då ska vi börja planera inför igångsättningen + göra nytt ul -gulp det är ju snart

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

Hemkommen efter ett par lyxiga dagar på hotell i Karlskrona, där vi haft det jättegött! Vi har strosat runt mycket i stan och jag märker att kroppen inte riktigt orkar som förut... fötterna värker och ryggen blir trött och allt det där. Har semester även nästa vecka Glad

Låter som ni haft en härlig semester, Emma!

Jag är gärna med och fikar på fredag, jag uppdaterar den lilla listan.

• Maria A 78
    Fika Fredag 13/8 kl ? Vart ?
    Kidden
    tindratindra (efter kl 15)
    bamse10
    Maria A 78
  • Maria A 78
    Elin o Simons mamma skrev 2010-08-11 13:37:51 följande:
    Nyss hemkommen från tillväxt.ul. Allt var bra och vår lille kille väger nu 1620 gram (v.30+2). Ska tillbaka om 4 veckor och då ska vi börja planera inför igångsättningen + göra nytt ul -gulp det är ju snart
    Vad skönt att allt var bra! Varför ska du sättas igång och när blir det?
  • Joonna

Jag följer gärna med och fikar beroende på vilken tid det blir! :)

• shopgirl80

Hej!

Jag kan tyvärr inte hänga med på fika, jobbar till 16 å sen är vi bortbjudna. Får hänga med nästa gång i stället.

Idag har vi varit och bokat barnvagn, spjälsäng och skötbord. Det blir en emmaljuna city cross och färgen silver check. Sängen och skötbordet är nåt från brio. Det står i skylten på Barnvagnscentralen fast i svart. Det känns som om det blir mer och mer på riktigt nu. Fast det är ju ändå lång tid kvar...

Den 7/9 ska vi på könsul på Emma Ultraljudsklinik i Göteborg. Kostar 1000:- men då får vi se den lill* i 3D/4D och får bilderna på cd och lite annat. Det var superenkelt att boka, man gör det via nätet och det är bara att klicka på en tid. Sånt gillar jag, tycker inte om att prata i tfn.

Jag håller med dig Majsan, orken är inte vad den var förut . Blir trött i kroppen efter en tur på City.. Illa.

I morgon är det första arbetsdagen, önskar att jag såg fram emot det, men icke Rynkar på näsan . Längtar till mitten av oktober då jag hoppas att jag får gå på havandeskapspenning.

• alberta77
    shopgirl80 skrev 2010-08-11 22:01:17 följande:
    Hej!

Jag kan tyvärr inte hänga med på fika, jobbar till 16 å sen är vi bortbjudna. Får hänga med nästa gång i stället.

Idag har vi varit och bokat barnvagn, spjälsäng och skötbord. Det blir en emmaljuna city cross och färgen silver check. Sängen och skötbordet är nåt från brio. Det står i skylten på Barnvagnscentralen fast i svart. Det känns som om det blir mer och mer på riktigt nu. Fast det är ju ändå lång tid kvar...

Den 7/9 ska vi på könsul på Emma Ultraljudsklinik i Göteborg. Kostar 1000:- men då får vi se den lill* i 3D/4D och får bilderna på cd och lite annat. Det var superenkelt att boka, man gör det via nätet och det är bara att klicka på en tid. Sånt gillar jag, tycker inte om att prata i tfn.

Jag håller med dig Majsan, orken är inte vad den var förut . Blir trött i kroppen efter en tur på City.. Illa.

I morgon är det första arbetsdagen, önskar att jag såg fram emot det, men icke Rynkar på näsan . Längtar till mitten av oktober då jag hoppas att jag får gå på havandeskapspenning.
    Har också bokat tid via nätet dit. Ska dit den 29/9 och ser verkligen fram emot det. 
    Hoppas du får en bra dag på jobbet!
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • K79
    Fika Fredag 13/8 kl ? Vart ?
    Kidden
    bamse10
    Maria A 78
    K79

Skall vi säga kl 15 så att tindratindra kan hänga med och kanske på café Viskan?
    (För min del spelar det ingen roll när och var om någon annan har något speciellt önskemål)
  • Elin o Simons mamma

Hej

Tycker det låter som en bra idé att ses kl 15.00 på Cafe Viskan.

Fika Fredag 13/8 kl 15.00 Vart Café Viskan

Kidden
    bamse10
    Maria A 78
    K79

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått svar på varför jag har så ont i mina höfter på nätterna, det är fogarna som spökar så jag fick med mig ett bälte hem som ska jag testa om jag ska ut och röra på mig mycket + att jag fick ett papper med en massa bra tips på vad man ska tänka på när man har ont i fogarna....

Maria A 78 skrev 2010-08-11 16:40:31 följande:
    Vad skönt att allt var bra! Varför ska du sättas igång och när blir det?
    Ja, det var verkligen jätteskönt att allting så bra ut. Anledningen till att jag kommer att bli igångsatt cirka 14 dgr innan bf som är den 17/10 är den att vi förlorade vår lilla tjej Elin i vecka 40 så jag vägrar att gå hela graviditeten ut och vår läkare är helt på vår sida.

Ska bli trevligt att ses imorgon!

Krram
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011