• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Bunny81

Hej alla!

Har varit väldigt slarvig med att skriva härinne det sista... Sorry... Händer så mkt på sommaren hela tiden att jag inte alls prioriterar att sitta framför datorn! Sitter just nu på Kreta och har haft en underbar semester! Åker hem i morgon. Ska så klart bli skönt att komma hem, men hade gärna tagit det fina vädret med mig! Vi har haft 28 grader och sol hela veckan. Nästan lika varmt i vattnet! Helt underbart!

Går in i vecka 27 i morgon och nu de sista dagarna har jag känt bebisen väldigt mycket! Min moderkaka ligger i framvägg, så jag har inte känt så tydliga fosterrörelser. Men nu verkar det som att de är så pass starka att jag känner de ofta! Jättemysigt! Däremot är det lite lurigt, för varje gång jag känner hur tydliga sparkar som helst och säger till mannen att komma och känna, så slutar bebis nästan alltid... En liten lurifax där inne kanske Flört!

Mår fortfarande hur bra som helst! Känner inte alls att det är jobbigt att vara gravid.... *Ta i trä* 

Hur mår ni andra? Vilka veckor är ni i?

• K79
    Maria A 78: Härligt att allt var bra! Hon hade sagt var det var för något ifall hon sett det?

Bunny81: Åh, vad härligt! Det var inga problem att resa iväg i vecka 27? Jag mår bra och är i vecka 16. Skall till spanien om 2 veckor, men är sugen på att klämma in ytterligare en resa framöver =)
  • Maria A 78
    Bunny81: Härligt det låter med Kreta! Vår lille krabat är likadan, varenda gång man försöker känna den utanpå magen så slutar den att kicka... Tror de bara jäklas med oss :) Jag är i v 21 nu och mår hur bra som helst!

K79: Ja, jag fick den känslan i alla fall. När jag frågade om hon kunde se vilket kön det var så kollade hon extra noga från ett par vinklar, men hon kunde inte se säkert så då ville hon inte säga något alls.

Har varit nere på torsdagskvällen idag. Shoppade lite mer kläder, känns som jag börjar hitta min mamma-stil Glad

Ha det bra allesammans!
  • K79
    Maria A 78: Ah, vad trevligt isåfall! Vi vill gärna veta det, så får hoppas de vill säga det och kan se det då :)
  • Joonna

Åh vad det låter härligt att åka utomlands, jag vill också. Men vi får se hur det blirt med det, har ju precis köpt hus och massa annat som måste prioriteras först, tråkigt ;)
    Jag är i vecka 22 nu, mår kanon bra. Har däremot känt mig extra känslig just de senaste dagarna, känner inte riktigt igen mig själv. Lite jobbigt faktiskt.

Jag har moderkakan i bakvägg och känner sparkarna jätte tydligt och har gjort det sedan vecka 19, började känna fosterrörelser i vecka 15. Men sparkarna är ju det bästa, magen guppar och man kan se vart den bökar just då osv :))

Ha en underbar helg allihopa!

• tindratindra
    K79 skrev 2010-08-06 12:40:06 följande:
    Maria A 78: Ah, vad trevligt isåfall! Vi vill gärna veta det, så får hoppas de vill säga det och kan se det då :)
    Vi kollade könet i göteborg innan RUL eftersom dom inte får berätta här i Borås. När vi var på RUL så frågade vi om hon kunde se vad det var, men det kunde hon inte tyvärr sa hon... Fast vi vet ju att hon kunnat om hon velat eftersom vi sett det bara några dagar tidigare :)

Så dom får inte säga något tyvärr.. Det är nog därför dom säger att dom inte ser.
  • bamse10
    tindratindra skrev 2010-08-06 18:09:26 följande:
    Vi kollade könet i göteborg innan RUL eftersom dom inte får berätta här i Borås. När vi var på RUL så frågade vi om hon kunde se vad det var, men det kunde hon inte tyvärr sa hon... Fast vi vet ju att hon kunnat om hon velat eftersom vi sett det bara några dagar tidigare :)

Så dom får inte säga något tyvärr.. Det är nog därför dom säger att dom inte ser.
    till oss sa dem aldrig att de inte kunde se, utan att man får kolla  det privat. men jag är rätt säker på att de kan se, med tanke på hur mycket de kan zooma in. konstigt att de gör olika på olika ställenObestämd
  • K79
    tindratindra: Surt, men jag skall chansa ändå och hoppas :)
    Vart i gbg gjorde ni det? Jag trodde man fick vänta till vecka 24-25 nånting för att vara säker, men så kanske det inte är :)
  • tindratindra
    K79 skrev 2010-08-06 21:55:42 följande:
    tindratindra: Surt, men jag skall chansa ändå och hoppas :)
    Vart i gbg gjorde ni det? Jag trodde man fick vänta till vecka 24-25 nånting för att vara säker, men så kanske det inte är :)
    Vi gick till Emma ultraljudsklinik i vecka 19, dom är dom enda som gör det så tidigt tror jag.. Dom flesta andra vill att man är i vecka 25 typ.
    Men hon var väldigt säker, och vi fick massa bilder med bevis ;)
  • bamse10

Någon som vet hur det är med BB i Borås, om det händer att det är fullt så man blir hänvisad någon annanstans, och om pappan får sova kvar?

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011