• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra

Joonna skrev 2010-07-26 22:12:25 följande:
    Idag har jag nästan inte känt bebisen någonting, så trist! :(
    Oj det var inte dyrt alls ju.. :)

Är det någon som tänk göra 3d ultraljud eller som har gjort det?
    Hur ser era magar ut? stora?? Min är väldigt liten för att vara i snart vecka 21.. Verkar aldrig vilja växa :) Men ganska skönt också, samtidigt som man vill att alla ska se att man är gravid, vet man inte om att jag är det så skulle man aldrig kunna gissa det. Är ett evigt tjatade om hur liten jag är, lite jobbigt faktiskt.. :(
    Jag var också jätteliten i vecka 21, den första bilden är jag nu i vecka 32, och den andra bilden är i vecka 21. Så det har hänt en hel del väldigt fort :) Nu är det tuuuungt, och hur jag än sitter eller ligger så känns det som at jag ska kvävas. Nu vill jag bara ha ut henne. Men jag får ändå fortfarande kommentarer om hur liten jag är...
  • bamse10
    Joonna skrev 2010-07-26 22:12:25 följande:
    Idag har jag nästan inte känt bebisen någonting, så trist! :(
    Oj det var inte dyrt alls ju.. :)

Är det någon som tänk göra 3d ultraljud eller som har gjort det?
    Hur ser era magar ut? stora?? Min är väldigt liten för att vara i snart vecka 21.. Verkar aldrig vilja växa :) Men ganska skönt också, samtidigt som man vill att alla ska se att man är gravid, vet man inte om att jag är det så skulle man aldrig kunna gissa det. Är ett evigt tjatade om hur liten jag är, lite jobbigt faktiskt.. :(
    Jag har funderat på 3d-ultraljud. Har du gjort det, eller funderar du? Vilken klinik (det heter så, va?) har du tänkt på, eller varit på?
    Jag är i vecka 30 nu, och tycker själv inte att magen är speciellt mycket större än den nedre bilden som tindratindra har, och jag kan fortfarande använda alla min kläder jag hade innan (nu hade jag i och för sig mest förstora kläder då, men de är fortfarande stora Tungan ute ). Jag tror inte att de som inte känner mig sedan innan skulle gissa på det heller Obestämd
  • lokomotiv

Hej. jag är den sega TS till "gravida i borås". Har inte kunnat följa upp den tråden pga för mycket jobb.. haha
    Men vad kul med en ny tråd, jättemånga svar. man får väl beblanda sig med er istället då :)

• Joonna

Tindratindra - Vilken fin mage du har, jag ser ungefär ut som som du gjorde i vecka 21, lite större på kvällarna.  Det är ju väldigt individuellt det där, men klart man önskar man hade haft en lite större kula.. Men det viktigaste av allt är att allt är normlt och att pyret mår bra!! Jag mår iaf himla bra och känner mig inte gravid alls. Skulle kunna springa ett maraton känns det som :)

Bamse10- Jag har bara funderat på det, inte kollat upp någon "klinik" eller liknande.. Vet inte var jag ska börja :)

• shopgirl80

Hej alla! Barnmorskegruppen i Gbg gör köns å 3D ul. Ska försöka komma ihåg att ringa dit i morgon för att boka tid för könsul.

Jag har fortfarande inte känt av bebben ännu :( men d kommer väl. Däremot hat jag börjat må illa när jag äter, 4-5 tuggor sen är det stopp. D känns skitjobbigt. Nån mer som har såna känningar?

• Joonna
    shopgirl80 skrev 2010-07-27 20:08:29 följande:
    Hej alla! Barnmorskegruppen i Gbg gör köns å 3D ul. Ska försöka komma ihåg att ringa dit i morgon för att boka tid för könsul.

Jag har fortfarande inte känt av bebben ännu :( men d kommer väl. Däremot hat jag börjat må illa när jag äter, 4-5 tuggor sen är det stopp. D känns skitjobbigt. Nån mer som har såna känningar?
    okej, tack! Får se om vi kommer göra något mer ultraljud eller om vi helt enkelt bara kör på som vanligt.
    Jag håller inte koll på alla, men vilken vecka är du i?? Jag kände av pyret väldigt mkt ett par dagar, nu nästan ingenting.. Fy vad jobbigt att du börjat må illa, det hoppas jag slipper.. Gjorde bara der under en kort period, men det var under hela dagarna. sen måste jag äta, ofta. Annars mår jag illa..
  • Maria A 78

Jag har också haft funderingar på 3D-UL, men vi får väl se hur det känns efter rul som vi har på måndag.

Inget illamående men däremot så har jag haft en hemsk magknip efter jag ätit de senaste dagarna, vet inte vad det kan bero på men jag hoppas det försvinner snabbt!

Tycker jag blivit tröttare också, det kanske är järnvärdet som börjar bli lågt så jag ska testa att ta järntabletter varje dag nu.

Annars är det full fart här, så härligt att ha semester :) Nyss hemkommen efter att ha hälsat på ett par kompisar i Varberg och imorgon kommer sambons bror med familj och hälsar på några dagar, de bor i Värmland.

• tindratindra

Vi gjorde kub test på carlanderska i GBG, och köns ultraljud på Emma ultraljudskliniken i GBG... Båda var bra, tror emma är lite dyrare (och svårare att hitta dit), men kanske lite mysigare också :)

• alberta77

Idag är det dags för rutin-ul! Är så nervös så jag mår illa. Känns lite som att varför ska allt gå bra även en fjärde gång... vid 13.15 är det iaf dags! Skriver sedan hur det gått... 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 29/12 -10
  • Maria A 78
    alberta77 skrev 2010-07-28 11:57:48 följande:
    Idag är det dags för rutin-ul! Är så nervös så jag mår illa. Känns lite som att varför ska allt gå bra även en fjärde gång... vid 13.15 är det iaf dags! Skriver sedan hur det gått... 
    Lycka till!!!
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011