• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78

Nu är jag hemkommen från ultraljudet, vi kommer att få en liten tjej Glad Och allt såg bra ut, skönt! Det var kul att få se henne igen, vi höll på en halvtimme så vi hann se henne ordenligt. En livlig krabat som mest ville gömma ansiktet i händerna... Barnmorskan blev inte nöjd med 3D-bilderna så dem behövde vi inte betala för. Antingen sprattlade hon för mycket, gömde ansiktet i moderkakan eller höll händerna för ansiktet. Men vi är supernöjda ändå, viktigast var ju som sagt att få bekräftat att hon mår bra.

Jag kan inte fika nästa vecka, är på resande fot i jobbet hela vecka. Först Falun, sen vidare till Umeå och avslutar i Linköping. Är lite orolig hur jag ska orka med en så intensiv vecka, och hur ska det gå att sova borta när man knappt sover hemma...

• shopgirl80

Åh vad roligt!! Så mysigt att då se den lilla. Nu längtar jag ännu mer till tisdag kväll.

Jag återkommer med fikabesked men jag tror jag kan båda dagarna

• carrro84
    Onsdag 8/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    Hoodoo (Sofia)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)

Torsdag 9/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)
    Maria A 78 skrev 2010-09-01 19:32:04 följande:
    Nu är jag hemkommen från ultraljudet, vi kommer att få en liten tjej Glad Och allt såg bra ut, skönt! Det var kul att få se henne igen, vi höll på en halvtimme så vi hann se henne ordenligt. En livlig krabat som mest ville gömma ansiktet i händerna... Barnmorskan blev inte nöjd med 3D-bilderna så dem behövde vi inte betala för. Antingen sprattlade hon för mycket, gömde ansiktet i moderkakan eller höll händerna för ansiktet. Men vi är supernöjda ändå, viktigast var ju som sagt att få bekräftat att hon mår bra.

Jag kan inte fika nästa vecka, är på resande fot i jobbet hela vecka. Först Falun, sen vidare till Umeå och avslutar i Linköping. Är lite orolig hur jag ska orka med en så intensiv vecka, och hur ska det gå att sova borta när man knappt sover hemma...
    Grattis till er tjej :)  Jag blir bara mer och mer sugen på att göra ett 3D ul själv nu ;)
  • tindratindra
    Onsdag 8/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    Hoodoo (Sofia)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)
    TindraTindra, Caroline (eventuellt)

Torsdag 9/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)
    TindraTindra, Caroline

Torsdag passar mig bäst, men jag kan eventuellt onsdag också. Om nu inte min bebis har kommit.. Har 14 dagar kvar idag.
  • kristiejade

Jag ska till Grekland på lördag, så jag kan inte följa med denn gången... Ha det så trevligt!

• K79
    Maria A 78 skrev 2010-09-01 19:32:04 följande:

Åh vad kul! =))
    Vara på resande fot hela veckan låter inget kul, men det kommer att gå jättebra ska du se!
    kristiejade skrev 2010-09-02 17:18:10 följande:
    Jag ska till Grekland på lördag, så jag kan inte följa med denn gången... Ha det så trevligt!
    Vad härligt! Ni får ha det så underbart och njuta till max!
  • Maria A 78
    kristiejade skrev 2010-09-02 17:18:10 följande:
    Åh, vad skönt! Hoppas ni får det underbart!

Tack för alla grattis Glad Måste få gnälla på kliniken bara... vi fick ju med oss en CD-skiva hem där alla kort och nåt filmklipp skulle ligga. Men när jag väl sätter i den i datorn hemma visar det sig att det inte är våra kort på skivan. Det är ju riktigt kasst av dem att skicka med kort på någon annans lilla bebis. Jag mailade och klagade direkt och fick ett svar idag där de bad om ursäkt och lovade att skicka en skiva med rätt bilder. Och så ville de att jag skulle skicka tillbaka den jag fick. Tyckte att barnmorskan var rätt stressad men ett sånt misstag får man bara inte göra.
  • carrro84
    Maria A 78 skrev 2010-09-02 20:33:19 följande:
    Åh, vad skönt! Hoppas ni får det underbart!

Tack för alla grattis Glad Måste få gnälla på kliniken bara... vi fick ju med oss en CD-skiva hem där alla kort och nåt filmklipp skulle ligga. Men när jag väl sätter i den i datorn hemma visar det sig att det inte är våra kort på skivan. Det är ju riktigt kasst av dem att skicka med kort på någon annans lilla bebis. Jag mailade och klagade direkt och fick ett svar idag där de bad om ursäkt och lovade att skicka en skiva med rätt bilder. Och så ville de att jag skulle skicka tillbaka den jag fick. Tyckte att barnmorskan var rätt stressad men ett sånt misstag får man bara inte göra.
    Men herregud sånt får ju bara inte hända! Jag menar man kan ju vara lite tankespridd ibland men det där är ju oacceptabelt! Hoppas att ni får rätt bilder nu iaf!
  • tindratindra

Hoppas att alla har haft en bra helg =) Så himla härligt väder... Vi har haft kräftskiva med våra grannar och idag har sambos bröder hälsat på...

Ska vi ta fikan på ons eller tors?

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011