• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78
    K79 skrev 2010-08-26 18:57:14 följande:
    Jag säger som ni andra: tack för en trevlig fika! Får vi göra om snart igen!

Vad gullig du är som kom ihåg det
    Det gick bra, blev framflyttad några dagar. Men hon sa inte så mkt, hade nog förväntat mig mer information liknande vad vi fick på kubbtestet. Trodde man skulle få moderskapsintyg eller något pappar också, men det får man kanske vecka 25?

Frågade om kön och det verkade som att hon försökte se men den låg lite konstigt så det gick inte att se. Synd, hade hoppet uppe ett tag där =)

Imon skall vi iväg på kickoff så önskar Er en trevlig helg!
    Skönt att allt såg bra ut! Bara att boka ett köns-ul för dig med då Glad Ha det så kul på kickoffen!
  • Elin o Simons mamma
    K79 skrev 2010-08-26 18:57:14 följande:
    Jag säger som ni andra: tack för en trevlig fika! Får vi göra om snart igen!

Vad gullig du är som kom ihåg det
    Det gick bra, blev framflyttad några dagar. Men hon sa inte så mkt, hade nog förväntat mig mer information liknande vad vi fick på kubbtestet. Trodde man skulle få moderskapsintyg eller något pappar också, men det får man kanske vecka 25?

Frågade om kön och det verkade som att hon försökte se men den låg lite konstigt så det gick inte att se. Synd, hade hoppet uppe ett tag där =)

Imon skall vi iväg på kickoff så önskar Er en trevlig helg!
    Skönt att ultraljudet gick bra idag! Var du på Barnvagnscentralen idag runt 11.30 ? Tyckte att det var du som gick in där när jag var på väg upp till MVC.

Allt var bra hos barnmorskan idag, förutom att mitt blodtryck var lite högt så jag ska dit om 1 vecka igen och ta ett nytt blodtryck. Tror att det gick upp bara för att jag var nervös inför besöket idag.

Imorgon jobbar jag sista dagen innan jag går på heltidssjukskrivning igen, känns jättekonstigt att jag inte ska jobba mer nu på minst 1½ år så är det någon som är fikasugen mitt på dagen så hänger jag jättegärna på!!
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • K79
    Maria A 78 skrev 2010-08-26 19:37:09 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! Bara att boka ett köns-ul för dig med då Glad Ha det så kul på kickoffen!
    Japp, tack =)
    Elin o Simons mamma skrev 2010-08-26 20:18:23 följande:
    Skönt att ultraljudet gick bra idag! Var du på Barnvagnscentralen idag runt 11.30 ? Tyckte att det var du som gick in där när jag var på väg upp till MVC.

Allt var bra hos barnmorskan idag, förutom att mitt blodtryck var lite högt så jag ska dit om 1 vecka igen och ta ett nytt blodtryck. Tror att det gick upp bara för att jag var nervös inför besöket idag.

Imorgon jobbar jag sista dagen innan jag går på heltidssjukskrivning igen, känns jättekonstigt att jag inte ska jobba mer nu på minst 1½ år så är det någon som är fikasugen mitt på dagen så hänger jag jättegärna på!!
    Japp, det stämmer =) Vi tog en snabb runda där inne efter UL, tänkte kolla snabbt på barnvagn, men det är så jobbigt så jag vände nästan direkt, haha.. Som att det gör saken bättre =)

Hoppas blodtrycket är lägre nästa vecka, säkert bara för du var nervös som du säger!
    Skönt med sista dagen imon på minst 1.5 år =)))) Får du njuta massor!
  • shopgirl80

Tack för en trevlig fika i onsdags, det får vi ta å göra om :) Hoppas att alla har en bra helg!

• tindratindra

Jag är också bara ledig på dagarna nu, 19 dagar kvar för mig idag, så om det är någon som vill ta en fika mitt på dagen så gör jag gärna det :)

• Maria A 78

Hej, hur är det med alla? Jag är lite trött eftersom jag inte sover så bra nuförtiden, men annars mår jag utmärkt Glad. Har jobbat en vecka nu så alla på jobbet vet om graviditeten, känns skönt att slippa smyga längre. Fick veta att senast någon på jobbet blev mamma var 1988, så det är helt klart dags nu :)

På onsdag är det dags för 3D-ul i gbg, längtar!

Ha en bra kväll allesammans!

• carrro84

Sover inte heller bra kan inte somna om när jag varit på toa! Har dessutom åkt på en förkylning igen och tror att jag får tillbaka min bihålsinflammation Demon och som grädde på moset så får jag en visdomstand Skrikandes

Maria A 78- Hoppas allt går bra på onsdag!!

• tindratindra
    Maria A 78 skrev 2010-08-30 20:17:42 följande:
    Hej, hur är det med alla? Jag är lite trött eftersom jag inte sover så bra nuförtiden, men annars mår jag utmärkt Glad. Har jobbat en vecka nu så alla på jobbet vet om graviditeten, känns skönt att slippa smyga längre. Fick veta att senast någon på jobbet blev mamma var 1988, så det är helt klart dags nu :)

På onsdag är det dags för 3D-ul i gbg, längtar!

Ha en bra kväll allesammans!
    Jag mår helt ok, räknar ner dagarna nu... Ska bli skönt att kunna röra sig som vanligt igen :)

Å vad kul med 3-D ult :) Det ville jag också göra, men det blev aldrig av.. Då får ni väl veta vad det är för kön?
  • Gummsan

Sover inte heller bra och börjar få ont som bara denn i ryggen vid skulderbladen. Annars e allt ganska ok iaf. 

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011