• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Elin o Simons mamma

Vi har oxå haft en underbar helg, Igår jobbade min sambo på förmiddagen, sedan på eftermiddagen åkte vi til min bror och hans familj för att fixa ett element som inte ville funka. Dom har en liten buskille som fyller 1 år om 1 vecka och som precis har lärt sig att gå, så söt han var där han stapplade runt som en gammal gubbe.
    Idag har vi varit i Göteborg och kollat på skötbord m.m. men vi vet inte hur vi ska göra. Var inne ett tag på att ha ett skötbord på badkaret men det verkar så vingligt så nu funderar vi på att låna ett av våra vänner som vi kan ha i vardagsrummet istället.

För mig spelar det ingen roll vilken dag fikan blir!

Onsdag 8/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    Hoodoo (Sofia)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)
    TindraTindra, Caroline (eventuellt)

Torsdag 9/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)
    TindraTindra, Caroline

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Hoodoo

Jag röstar på onsdag för Torsdag kan jag inte... Skrattande

• carrro84

Jag fikar gärna imorgon Glad men jag kan även på torsdag.

Jag var tvungen att köpa ny bh idag, kännde att det började bli lite väl tajt nu med dom gamla :) men herregud trodde ju att det bara var att ta en kup storlek större men nej så fel jag hade haha, tror att jag provade ca 15 olika modeller och storlekar innan jag fick be om hjälpTungan ute då märkte jag verkligen hur mycket kroppen redan har ändrat sig!

• shopgirl80

Nu e vi på väg till Göteborg för att kolla vad det är för kön Bm gissade på en flicka när hon hört hjärtljuden i fredags, återstår att se om hon har rätt. Är både nervös och förväntansfull

Jag hänger med å fikar i morgon, men sitter med telefonen å får inte till nån lista. Är det på Viskan? Vi ses!

• K79
    shopgirl80 skrev 2010-09-07 16:58:45 följande:
    Nu e vi på väg till Göteborg för att kolla vad det är för kön Bm gissade på en flicka när hon hört hjärtljuden i fredags, återstår att se om hon har rätt. Är både nervös och förväntansfull

Jag hänger med å fikar i morgon, men sitter med telefonen å får inte till nån lista. Är det på Viskan? Vi ses!
    Åh vad spännande! =)

Skall vi köra fika imorgon då, kl. 17 på Viskan ? Vi kan ju ses vid barbershop som sist. Är ju dumt att variera sig, hehe.. :)
  • tindratindra

Vad spännande =) lycka till!
    Det där med hjärtljuden tror jag inte riktigt på. Min bebis har haft riktigt olika varje gång, och det beror tydligen på om dom är vakna eller sover, precis som för oss.. Jag fick ligga med sån CTG för någon månad sedan, och då hade hon allt mellan 120-160 i hjärtljud. Så det var både en tjej och en kille :)

Jag följer troligtvis med imorgon, bara jag får sova inatt!
    Jag fick ändrat snittdatum idag, så det 14/9, alltså om en vecka idag, blir jag mamma :)
  • Hoodoo

Då bestämmer vi så, Utanför Barbershop kl 17 för att sedan invadera Viskan.

tindratindra - Grattis! Är smått avundsjuk när du säger så, vill också räkna ner nu men kan ju dröja en evighet. Och en vecka bara, spännande! Hoppas du kommer imorgon Glad

shopgirl80 - Du får berätta imorgon, jag hade nog inte vågat lägga mig där pga nervositet trots de är de bästa som finns att få titta in och få veta gör det ännu mer spännande! Men sen så var de nära jag sprang ut från BMM när vi skulle in på RULför jag trodde de skulle säga att jag inbillat mig allt och efteråt var jag i chock tillstånd för att de var två Skrattande

• Elin o Simons mamma
    TindraTindra
    Jag fick ändrat snittdatum idag, så det 14/9, alltså om en vecka idag, blir jag mamma :)
    Åh spännande, tänk snart har ni er lilla prinsessa hos er!!!

Har oxå haft olika hjärtljud varje gång, mina har svängt mellan 125 och 140 och vi väntar ju en liten kille.

Har idag varit på Spec.mvc och gjort ett sista tillväxtul samt fått igångsättningsdatum men det datumet kommer vi att hålla för oss själva. Ringde min mamma innan och hon höll på och tjata hål i huvudet på mig, hon ville veta datumet men icke sa nicke Allting såg bra ut på tillväxtuljtraljudet, det lilla hjärtat det pickade på som bara den och andningen var som den skulle oxå. Alla ulvärdena var bra oxå. Men hjälp var stor han har blivit sedan vi såg han första gången i vecka 8....

Onsdag 8/9 kl 17.00 Cafe Viskan

Kidden (Camilla)
    Hoodoo (Sofia)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)

Ses imorgon!
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Hoodoo
    Du missade en Flört

Onsdag 8/9 kl 17.00 Cafe Viskan

Kidden (Camilla)
    Hoodoo (Sofia)
    K79 (Katarina)
    Carrro84 (Caroline)
    shopgirl80 (Emma)

Hoppas alla kommer Skrattande

kidden - Vilken vecka är du i och hur stor var han enligt deras beräkningar?
  • carrro84

ååå va spännande!! Du hoppades väl oxå på en liten flicka va?? hoppas att du får rätt bilder med dig hem nu då =p

Då ses vi utanför Barbershop kl 17.00
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011