• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78
    carrro84 skrev 2010-08-30 21:40:46 följande:
    Sover inte heller bra kan inte somna om när jag varit på toa! Har dessutom åkt på en förkylning igen och tror att jag får tillbaka min bihålsinflammation Demon och som grädde på moset så får jag en visdomstand Skrikandes

Maria A 78- Hoppas allt går bra på onsdag!!
    Det är också mitt problem, somnar inte om när jag varit på toaletten! Somnar om typ lagom till det är dags att gå upp...

Tack!
    tindratindra skrev 2010-08-30 21:43:38 följande:
    Jag mår helt ok, räknar ner dagarna nu... Ska bli skönt att kunna röra sig som vanligt igen :)

Å vad kul med 3-D ult :) Det ville jag också göra, men det blev aldrig av.. Då får ni väl veta vad det är för kön?
    Ja, nu är det inte länge kvar för dig, vad spännande Glad Ja, vi ska få veta vad det är för kön, ska bli kul!
  • Hoodoo

Vet hur de där med sömnlösheten är men jag har inga problem med sova just nu, packa,  flytta och IKEA besök gör att man är mer död än levande. Slipper tom toalettbesök på natten.. Ska bli skönt när allt är iordning så man bara kan gå och göra ingenting igen. Små tråkigt men så skönt att få ta de lugnt.

carrro84 - Du är inte ensam, de där förbannade visdomständerna kommer när man absolut kunde va utan.

Hur ser de ut i veckan, blir det någon fika?
    Jag kan inte torsdag för då ska jag på hundkurs i Lilla Edet, så är borta hela dagen. Men annars kan jag när som helst som de ser ut nu...

• carrro84
    Hoodoo skrev 2010-08-31 10:31:57 följande:

Vet hur de där med sömnlösheten är men jag har inga problem med sova just nu, packa,  flytta och IKEA besök gör att man är mer död än levande. Slipper tom toalettbesök på natten.. Ska bli skönt när allt är iordning så man bara kan gå och göra ingenting igen. Små tråkigt men så skönt att få ta de lugnt.

carrro84 - Du är inte ensam, de där förbannade visdomständerna kommer när man absolut kunde va utan.

Hur ser de ut i veckan, blir det någon fika?
    Jag kan inte torsdag för då ska jag på hundkurs i Lilla Edet, så är borta hela dagen. Men annars kan jag när som helst som de ser ut nu...

Ja du verkar ju ha fullt upp :)

Ja denna tanden har spökat ett tag för mig men det är inte förrens nu den verkar vilja titta fram.. har fruktansvärt ont i tandköttet och det känns ju som att hela kinden svullnar upp så det får väl bli en tur till tandläkaren Tyst

Jag hade gärna tagit en fika i veckan men jag vill ju inte smitta någon med min förkylning Rynkar på näsan
  • K79
    Maria A 78: Oj, det låter som det var dags! Lycka till imorgon! Du får berätta hur det var )
    Sover inte heller bra.. har inte gjort det sen vi började jobba efter semestern :( kanske har man inte ställt om sig ? :)

carrro84: Usch va jobbigt! Krya på dig!

Hoodoo: Ojdå, fullt upp.. Förstår att det skall bli skönt när det är klart!

Bestämmer ni en fika på eftermiddagen så hänger jag gärna med =) På dagarna är det svårare dock eftersom jag jobbar..
  • shopgirl80

Nej, vem tusan sover bra... Glad Brukar ligga vaken ett par timmar mellan 3 å 5, inte roligt alls. Vad jag har förstått blir det inte bättre heller. En kompis till mig sa att hon märkte på sin dotter att hon vaknade samma tider som min kompis brukade gå upp när hon skulle till jobbet.

Lycka till i morgon Maria A 78, du måste berätta hur det var. Jag ska ju dit om en vecka. Det ska bli så spännande.

Jag kan itne fika denna veckan, i morgon kommer min sambo hem igen och sedan sak vi till bm på fre. Känns som om det är på tiden. Tycker att det är alldeles för lång tid mellan inskrivnng och nästa besök.

• tindratindra

ska vi ta fikan nästa vecka kanske om fler kan då? Eller är det några som kan denna vecka? Jag kan nästan när som helst, har ju bara 16 dagar kvar idag så jag går ändå bara hemma och väntar...

• Maria A 78

Tänka sig att det är så många som ligger vakna om nätterna, trodde det bara var jag som var lite udda. Vi kanske borde börja träffas och fika på nätterna istället Skrattande

Jag ska berätta allt om besöket imorgon. Nu har jag i alla fall kommit på att jag nog helst vill ha en liten tjej men att det säkert är en grabb i magen :) Jaja, vi får väl se imorgon!

• Elin o Simons mamma

Hej!

Igår när min sambo kom hem från jobbet ville han gå ut och äta så vi gick till Babbel och åt. Det var
    jättemysigt att göra något sådant mitt i veckan, egentligen hade vi tänkt göra det en lördag lite längre
    fram men det är som han sa, vem vet vi kanske har en liten bebis hos oss då så det är bäst att
    passa på nu.

Hänger gärna med och fikar en dag i nästa vecka, kan så gott som alla dagar förutom måndag då vi ska på Försäkringskassans info.kväll +  tisdagen då vi ska till Spec.mvc och göra tillväxtul + börja planera inför igångsättningen som blir i början av oktober. 

Ser att ni skrivit om att sova dåligt, här är en till. Har jättesvårt att somna om efter det att jag varit uppe på toa, ligger en bra stund och bara filosoferar och väntar på att lillbus ska vakna och sparka omkring. Sen har vi någon som har hosta här i huset så det känns som om att personen ligger i vårt vardagsrum och hostar på nätterna, funderar på att gå ner med en flaska hostmedicin till den personen...... 

Gör en fikalista där jag skriver upp vilka dagar som passar mig så får vi se om vi kan få ihop någon dag som passar. Är 17,00 en bra tid ?

Onsdag 8/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)

Torsdag 9/9 kl 17.00

Kidden (Camilla) 

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Hoodoo
    Onsdag 8/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    Hoodoo (Sofia)

Torsdag 9/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
  • K79
    Onsdag 8/9 kl 17.00

Kidden (Camilla)
    Hoodoo (Sofia)
    K79 (Katarina)

Torsdag 9/9 kl 17.00