• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • shopgirl80

Hej! Helgen har varit bra, avslutade den på restaurang Köket, gott! Härligt med snö när man slipper skotta, hehe.

Nu har vi avslutat alla kurser, lillemans alla saker hämtas på ons, så framåt slutet av veckan är han välkommen att göra oss sällskap. Nu ska vi snart åka till Gbg å tillbringa dagen på spa och natten på hotell

Kul Kristie att det händer nåt, inget alls här. Inga förvärkar, lite smärtfria sammandragningar är allt.

Hur går det för dig att jobba, Maria? Hade du trevligt på stan? Ja va på Harrys förra lördan, inte så sent men lite frågande blickar fick jag allt.

Tycker du inte att det blir torrt med pepparkakor å mjöl Katta Hur mår du nu, har du börjat jobba igen?

Ha en kanonfin dag i solskenet!

• tindratindra

Jag var på Vinci och åt i lördags, var utan Juni för första gången faktiskt. Men det gick bra, hon var med mormor. Nu är min lilla skrutt så förkyld och vill inte äta lika bra som vanligt :( hoppas det ger med sig snart.. Vi kan gärna ta en fika hemma hos oss någon dag om nån orkar och vill :) hoppas ni mår bra nu på slutet, alla sa till mig att vila mycket innan för det blir inte så mycket av det sen... Och det var ett bra tips ;)

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78

Jodå, det går fortfarande bra att jobba, fast jag blir väldigt trött på eftermiddagen. Denna och nästa vecka har jag sagt att jag ska jobba halvtid, jag har en massa komp att ta ut. Det borde ju betyda att jag jobbar 4 timmar per dag, men idag blev det 7 timmar... hoppas det lugnar ner dig lite senare i veckan.

På stan var det trevligt, det var kul att komma ut och titta på lite folk. Och skönt att ha bilen nära till hands när man tröttnar :)

Hoppas Juni piggnar till snart! Måste vara jobbigt när de små är sjuka. Jag tar gärna fika en dag. Jag jobbar ju som sagt halvtid nu så jag kan även på dagtid nu :)

Får kanske ta och planera in lite vila då... har nåt planerat varenda dag denna veckan, det är julklappsshopping, julgodisbak, julbord, besök av svärföräldrarna...

• K79
    Maria & Emma: Låter som en najs heg.  Man skall passa på när man kan :) 
    Låter mysigt med spa och övernattning Emma!! Hoppas ni får det underbart!

Japp, imorgon skall jag till läkaren igen. Antar att det är jobb som gäller nu när jag kommit förbi v 32.

Sammandragningarna har känts lite mindre det senaste faktiskt, men fortfarande väldigt ofta. Typ med 5-15 minuters mellanrum. När det är 15 minuter känns det som en evighet :) Börjar vänja mig... Jag har fått för mig att det är järntabletterna som ställer till det eftersom sammandragnigarna successivt har minskat i styrka sen jag sluta med dem. Tidigare ökade de bara i styrka.

Idag har jag dock jobbat, hemma, men det är ju riktigt jobbigt när jag sitter för länge.. Då blir sammandragningarna mycket kraftigare, så min teori om järntabletter stämmer inte helt..  Imon tänkte jag ta mig till kontoret, skall bli intressant o se hur det blir  :)

Kristie: Jag säger detsamma, du får uppdatera om det händer något mer!

Caroline: Hoppas Juni blir bättre snart! En fika är aldrig fel så det låter som en bra idé 

Shit vad du håller igång Maria, att du orkar! Ja, du får försöka planera in lite vila så du är utvilad när er lilla tjej tittar ut :)
  • Maria A 78
    Emma: Hur var spa- och hotelläventyret? Låter hur härligt som helst :) Vilket spa var det?

Katarina: Hur gick det hos läkaren idag? Och hur gick det att vara tillbaka på kontoret?

Ja, nu måste jag börja planera in vila! Blev en heldag på jobbet idag och sen direkt till stan för ett par timmars shopping. Nu är jag helt slut, kroppen värker och sammandragningarna är tätare än vanligt. Imorgon blir det bara en halvdag på jobbet i alla fall, för på eftermiddagen ska vi till barnmorskan och sedan på amningskurs.

Hur går det för er andra som redan fått era bebisar? Flyter det på därhemma?
  • tindratindra

Allting flyter på hos oss. Juni är 10 veckor nu och har börjat skratta och upptäckt sina händer... Det går SÅ fort :) Första tiden var inte så lätt.. Önskar att någon hade förvarnat mig att amningen inte var så enkel... Jag kände mig som världens sämsta mamma när jag inte ammade pga alla sår jag fick.... Kände mig så dum som gav upp efter tre veckor, men nu i efterhand så förstår jag att det var det rätta för oss. Nu när vi kommit in i lite rutiner och lärt känna varann så känns allt helt underbart :D att vara mamma är det bästa som finns! Nu är det inte långt kvar för er! :) hoppas ni mår bra med alla magar...

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • K79

Jag var hos läkaren på MVC igår, helt VÄRDELÖS läkare! det är ju måttligt kul att mäta livmodertappen, än mindre kul när inte läkaren kan ett skit så man får ligga där hur länge som helst. Det slutar med att hon ber mig åka till förlossningen.. CTG visar täta sammandragningar, varje 2-3 minut.. men jag är van nu.. och där får jag mäta tappen igen :S Den är dock 32 mm så det är lungt..

Att sitta på kontoret går väl sådär, magen är spänd precis hela tiden vilket är ganska jobbigt.. och så sammandragningar som gör den ännu hårdare på det.. bäst är det att ligga i soffan helt klart.. Men pallar inte med det längre så ville inte bli sjukskriven på heltid .. slutade med halvtid. känns bra att ha något att göra samtidigt som jag vart lite orolig när jag väl kom hem om det var dumt.. vet ju hur jobbigt det är att jobba... men men, jag tar en dag i taget så får jag väl ta tag i det om det blir ohållbart..

Usch vilket gnälligt inlägg....

Vad tyckte du om amningskursen Maria? Vi var på halva den igår, men jag kunde inte koncentrera mig eftersom läkaren precis sagt till mig att åka till förlossningen.. lite tråkigt för jag tror att man kunde lära sig lite där..
    Och hur gick det hos barnmorskan?

Jag är också nyfiken på hur ni hade det Emma :)

Vad tror ni om fika nästa vecka? Jag kan alla dagar utom tisdag om ni är sugna.

• carrro84

Katarina vilken läkare var det?? För jag var oxå hos en läkare på MVC i början av graviditeten med tanke på min sköldkörtel, hon var totalt värdelös! Jag var mer förvirrad när jag gick därifrån än när jag kom dit!

Det verkar inte alls roligt det där med era sammandragningar, Bara att hoppas att det inte kommer igång på riktigt än. Men du kan väl alltid gå tillbaka till läkaren om det blir för jobbigt på jobbet.

Man behöver få gnälla av sig ibland!!!!!!
    Själv hade jag en skit dag igår, så när Marko kom hem började jag bara böla helt hysteriskt och kände bara att jag inte orkar mer, men idag är det borta och jag mår mycket bättre =)

Var hos BM i måndags och allt var ok, hade dock fått lite högt undertryck men det var ingen fara än så länge iaf. Skrutten var praktiskt taget fixerad och det känns kan jag säga... herregud vad det sticker hela tiden och jag tyckte att jag kissade mycket innan men nu är det extremt! =) 

Hur är det med era små har dom fixerat sig än??

Jag fikar gärna nästa vecka 

• K79

Jag vet inte vad hon hette. En utländsk tjej som inte såg jättegammal ut. Jag hoppas verkligen inte hon jobbar på förlossningen! På förlossningen har jag två gånger haft xsenia, men jag antar att det inte var hon du hade? Vad hette hon du hade? Jag tänkte berätta hur värdelös jag tyckte hon var när jag går till BM nästa gång, så då kanske jag får reda på vad hon hette.

Jobbigt med en sån skitdag :( Skönt att det känns bättre idag!

Jag har ingen aning hur min kille ligger, mer än med huvudet neråt. Sticker och hugger till "där nere" ibland iaf, vet inte om det beror på att han håller på att fixera sig? Men det är inte hela tiden för mig.

Då lägger jag in förslag på fika dagar :)

Fika mån 8 dec
    Katarina

Fika ons 10 dec
    Katarina

Fika tor 11 dec
    Katarina

• K79

Maria: var du på ciluette och fick gravidmassage? Vad tyckte du om det?

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011