Hannah76 skrev 2010-06-09 09:49:40 följande:
Att säga nej till att färga håret betyder inet att man hindrar dem från att utvecklas och exprimentera. Gränser är inte skadligt för barn, tvärtom. Och jag drar mina gränser vid tex färga håret (mer än med tillfällig sprayfärg), ta hål i öronen osv. Men annars har vi rätt lika syn på det hela =)
jag håller helt med. gränser är väldigt viktigt för barn. och det är vi vuxna som sätter gränserna. sen sätter vi ju alla lite olika gränser såklart, utifrån vad vi själva tycker.
Jezamine skrev 2010-06-09 10:01:24 följande:
Ni som tonar håret på små barn.Är det uppmärksamhet på er själva ni söker få genom barnen? Uppmärksamhet ni saknar men ej fått?
nej. jag är en sån person som kräver väldigt lite uppmärksamhet faktiskt. Jag förstår inte varför man måste gå på personer bara för att man har olika uppfattning. Och låta så himla negativa och trista om allt.
Jag tycker faktiskt inte att det blev så fint med rosa i håret. ha ha. blir inte någon mer gång, förutom med spray då. Men det är ju just det, att man kan väl få prova saker, även om de är lite tokiga.
det är ju skillnad med sånt som är permanent, som ta hål i öron, tatuera sig, permanent hårfärg, stympa könsorgan osv. Men allt är väl inte svart och vitt hela tiden? INte för mig i alla fall. Jag försöker att inte döma andra så mycket. Tänk om alla skulle sluta vara så dömmande mot andra, då skulle det inte spela nån roll hur man såg ut...