• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 14:15:03 följande:
    Eller fast i tråkiga mönster och vanföreställningar. Som de där själarna i Knutby.
    Dom är lite väl många...som är "fast" i tråkiga mönster. Det kanske kan förklara upploppen i förorterna då.
  • Gung Ho
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 13:43:47 följande:
    Våld är aldrig etniskt betingad, utan psykologiskt. Svenska män slår inte för att de är svenskar. Samma sak gäller för araber, afrikaner, östeuropéer och alla andra.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
    Det stämmer absolut inte. Våld, liksom många andra beteenden är bla etniskt betingade.
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 14:10:47 följande:
    Något som skett en gång är knappast typiskt va.
    Dom gillar att leka med tåg oxå. glömde det. Eller, dom verkar gilla leka med söker som sprängs öht.
  • enny signatur
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-23 19:49:09 följande:
    Jo men procent siffror betyder i sammanhanget Ingenting. citerar:

"De som däremot dominerar brottsstatistiken i antal är nordbor. Personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör närmare 5 procent av de misstänkta medan personer från Nordafrika utgör 0,7 procent."

Undrar hur många procent av Sveriges hela befolkning som är från våra grannländer och hur många procent som är Nordafrikaner, räknar man på det kommer Nordafrikanerna att vara grymt överrepresenterade procentuellt.
    och poängen missade du helt.
    Brottslighet sitter inte i männi skors DNA. Personer oavsett härkomst begår fler brott utomlands än i sitt eget land, det gäller även svenskar, säger hon.

• Joppis
    enny signatur skrev 2010-06-24 15:02:24 följande:
    Brottslighet sitter inte i männi skors DNA. Personer oavsett härkomst begår fler brott utomlands än i sitt eget land, det gäller även svenskar, säger hon.

28% av alla fängelsekunder saknar svenskt medborgarskap här i Sverige. Det är många det.
  • enny signatur
    Add3 skrev 2010-06-24 09:50:39 följande:
    Det motsäger dock inte det faktum att det begås mer brott i tex Gottsunda än i Luthagen. Att det begås mest brott utanför krogarna beror ju knappast på att personer som bor i områden det finns krogar i är speciellt våldsbenägna, det är ditresta problem sas.

Sedan kommer din tolkning av mediaflödet. Självklart skriver man inte om varenda smocka ngn får i krogkön, det måste du väl förstå. Man rapporterar inte om varenda invandrartjej som åker på en hurring och som inte får träffa killar heller. Rutinhändelser genererar inte nyheter, i annat fall skulle tidningen varje dag vara tjock som en telefonkatalog och vi skulle iaf inte få ut ngt vettigt om vad som hänt.
    menar du att media visar det representativt?

Ja problemen är ditresta, men menar du att de kommer från gottsunda och inte luthagen? 
  • enny signatur
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-24 12:28:13 följande:
    [RELIGION 1]
    1) sammanfattningen av dels en människas l. ett samfunds o. d. trosföreställningar med avs. på en högre gudomlig makt l. gud l. gudar, dels allt som har samband med människans praktiska förhållande till l. dyrkan av en sådan makt l. gud osv. Söka religionens tröst. Följa re- ligionens bud. Göra ngt under religionens täck- mantel. Uppenbarad, naturlig religion. I reli- gionens värld. (Att ni) skole wate wår konungzlige budt hörige och lydoge, både vtij the Werdzlige saker, så och vtij religionen. G1R 12: 256 1539. Vthi Religionen fölia.. (tjeremisserna) then Mahometiska Läran effter. PETREIUS Beskr. 1: 35 (1614). De ynglingar, som ingå i Religionens tjenst. ÖDMANN StrFörs. II. 2: v (1803). Religion en bör vara en privat sak. ProgrSocDemPSv. 2 (1883). Religion (är) människans känsla av förbindelse med en högre makt. AHLBERG Världsdsk. 121 (1918). Friedländers far hade varit jude även till religionen. LAGERGREN Minn. 2: 63 (1923). jfr BOK-, FOLK-, FRÄLSNINGS-, FÖRNUFTS-, LAG-, MORAL-, MYSTERIE-, NATUR-, OFFER-, SKRIFT-, UPPENBARELSE-RELIGION m. fl. – särsk.
    det finns inte en definition på religion, det finns hur många som helst, ska jag uppfinna en på en gång åt dig?
    Extremt få definitioner jag har läst uteslutet buddismen från att vara en religion, de brukar för övrigt få mycket kritik för att vara för västerländska...
    Jag kan redogöra de olika delarna i definitionerna för dig om du vill, men jag har en känsla av att det inte är vad du är ute efter.
    Det finns flera olika aspekter av buddism, men jag har svårt att se ett hävdande av buddismen som sådan som något utan för religionsdefenationerna generellt.
    Add3 skrev 2010-06-24 13:01:16 följande:
    Tror jag knappt läst ngt om en invandrare som misshandlar sin fru (inte specifikt identifierad som invandrare). Det är vanligare med döttrarna när det gäller rapporterat hedersvåld. Så jag tror inte det stämmer.
     själv läser jag dagligen om att folk är "invandrare" eller deras nationalitet specifikt utpekad i olika artiklar om brott övh.

• enny signatur
    Joppis skrev 2010-06-24 13:51:11 följande:
    Den svenska 16-åriga tjejen som blev ihjälslagen då, efter påtryckningar från släkten och föräldrar. Är det inte etniskt betingat menar du?
    nej knappast etiskt betingat, hur menar du att det skulle vara det?

• bitte67
    enny signatur skrev 2010-06-24 15:02:24 följande:
    Japp, det stämmer! I Spanien tex har de problem med invandrade svenska ungdomar som bildar gäng och driver runt och begår brott och är allmänt bråkiga. Typiska invandrarproblem mao...
  • Joppis
    enny signatur skrev 2010-06-24 15:21:13 följande:
    nej knappast etiskt betingat, hur menar du att det skulle vara det?

Att göra en svensk 16-åring gravid var att förnedra släkten/föräldrar. Hon var tvungen att dö.  Etniskt, ja.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.