• Movie Freak

Tycker du att M. Flink borde få gå fri?

Personligen har jag inte ett uns av empati eller sympati för kallblodiga mördare o framför allt inte massmördare. Så jag tycker han kan sitta där tills han ruttnat bort. Lås in honom o kasta bort nyckeln är mitt tips.

Han säger i artikeln i aftonbladet att "Ett liv på anstalt är ett förlorat liv" jaha o det skulle han ha tänkt på innan han löpte amok med en AK5. Though shit man får leva med det man gjort det gäller alla.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7400879.ab

Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. That ought to count for something.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?
  • Krokimodell
    Här och nu skrev 2010-07-03 12:36:13 följande:
    Vad då visste inte?
    Planen var att gå in och råna stället, och bara ta pengarna. Sedan kom polisen tidigare än de hade tänkt, och rånarna sköt. Detta var inte vad de hade planerat, och inget som Östberg var införstådd med.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    colombine skrev 2010-07-03 12:37:28 följande:
    När det gäller M. Flink, bör han nog sitta av minst 10 år och även ha en nära kontakt med psykiatrin.
    Sen får man aldrig glömma att det finns offer även runt våldsverkaren, föräldrar syskon m.fl
    Det har han redan gjort och eftersom han dömdes till livstids fängelse så är 18 år det lägsta straffet han kan få, han har nu suttit 16 år.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Fru U
    Här och nu skrev 2010-07-03 12:29:06 följande:
    Ingen som begår våldsbrott är frisk o därför inte helt ansvarig för sina handlingar o ska ha vård.
    Jo vi har den policyn i Sverige, men jag anser att den är fel.
    Svaren bor i hjärtat
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2010-07-03 12:29:06 följande:
    Ingen som begår våldsbrott är frisk o därför inte helt ansvarig för sina handlingar o ska ha vård.
    Struntprat, det är inte alls så att alla som begår våldsbrott är sjuka. Vissa är det, andra inte och det avgörs genom en rättspsykiatrisk utredning med fastställda kriterier, inte vad enskilda personer tycker är sjukt.
    Fru U skrev 2010-07-03 12:55:43 följande:
    Så sjuka ska dömas till fängelse för saker de inte kan styra över?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Fru U
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-03 12:58:21 följande:
    Struntprat, det är inte alls så att alla som begår våldsbrott är sjuka. Vissa är det, andra inte och det avgörs genom en rättspsykiatrisk utredning med fastställda kriterier, inte vad enskilda personer tycker är sjukt.
    Jag anser att synen att alla skulle vara sjuka och därmed dömas till vård (för man döms till vård i fängelse) är fel.
    Svaren bor i hjärtat
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Fru U skrev 2010-07-03 13:05:05 följande:
    Jag anser att synen att alla skulle vara sjuka och därmed dömas till vård (för man döms till vård i fängelse) är fel.
    Aha, då håller jag med. Däremot håller jag inte med om att man döms till vård i fängelse, det är två skilda saker. Sedan att man "vårdar" eller "rehabiliterar" i fängelset är en annan sak.

Men det handlar inte om att dömas till vård.
  • Isanje
    Här och nu skrev 2010-07-03 12:26:39 följande:
    Annika Östberg höll vakt medan pojkvännen mördade. Alltså skyddande av mördare.
    Jag har för mig att Annika distraherade offret?
  • Här och nu
    Fru U skrev 2010-07-03 13:05:05 följande:
    Varför? Ingen frisk person mördar.
  • Här och nu
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-03 12:58:21 följande:
    En frisk person har spärrar som hindrar dem från att mörda.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2010-07-03 13:17:36 följande:
    Varför? Ingen frisk person mördar.
    Och inga skottar har socker på sin gröt.

Man kan mycket väl vara frisk enligt de definitioner vi har för psykisk sjukdom och fortfarande mörda, det finns åtskilliga exempel på det.
Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?