• Movie Freak

Tycker du att M. Flink borde få gå fri?

Personligen har jag inte ett uns av empati eller sympati för kallblodiga mördare o framför allt inte massmördare. Så jag tycker han kan sitta där tills han ruttnat bort. Lås in honom o kasta bort nyckeln är mitt tips.

Han säger i artikeln i aftonbladet att "Ett liv på anstalt är ett förlorat liv" jaha o det skulle han ha tänkt på innan han löpte amok med en AK5. Though shit man får leva med det man gjort det gäller alla.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7400879.ab

Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. That ought to count for something.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?
  • Jennie med ie
    cs68 skrev 2010-07-02 14:10:06 följande:
    Vet ej övrigas kommentarer men för det fall någon säger "ja" att han skall få tidsbestämt så kan man vända på det; skulle ni även säga ja om det hade hänt ER familj?!?
    Jag tycker ö h t inte att jag och min familj är de som skulle bestämma och avgöra det...
  • saltabanditen

Jag hoppas att alla här som så otvetydigt fastslår att han skall sitta inne på livstid har mer insikt än vad aftonbladet skriver samt att de har rätt kompetens att avgöra huruvida han är ett hot eller inte. Jaså inte? Nej, jag tänkte väl det också. Tar förgivet att de med rätt kompetens är kunniga nog att avgöra oavsett vad andra tycker.

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • Här och nu
    Jennie med ie skrev 2010-07-03 15:37:43 följande:
    Jag tycker ö h t inte att jag och min familj är de som skulle bestämma och avgöra det...
    Självklart, men man kan tycka ändå.
  • Här och nu
    Förhoppningar skrev 2010-07-03 15:16:27 följande:
    Nej, han kan gott stanna där han är - utan permisioner och andra privilegier.
    Han har i mina ögon självmant avverkat sina rättigheter. Han har 7 liv att sona för. Det kan han gott ägna resten av sin livstid åt att göra. Är det livstid, så är det.
    Nu betyder ju inte livstid i Sverige mer än max 25 år.
  • Jennie med ie
    Här och nu skrev 2010-07-03 15:46:19 följande:
    Självklart, men man kan tycka ändå.
    Visst kan man tycka, och jag _tycker_ som sagt inte att de anhöriga till offren ska bestämma gärningsmännens straff.
  • Här och nu
    a75nnna skrev 2010-07-03 14:43:50 följande:
    Håller inte med, det finns många exempel där dom kunde ha blundat och låtsas att dom inte hittade någon. Många tillfällen där dom skrattar när andra skriker av fasa och om alla bara torterade av rädsla vem skulle det vara dom var så rädd för? Det finns också så klart dom som mördade av självbevarelsedrift men jag syftar på att det var så MÅNGA som inte hade några problem att mörda.
    Det fanns ju de som övervakades medan de torterade eller dödade folk. Lydde de inte, blev de dödade själva.
  • Här och nu
    Krokimodell skrev 2010-07-03 15:04:00 följande:
    Faktum är att man kunde söka jobb som fångvaktare i koncentrationsläger, på samma sätt som man söker andra jobb. Det var någon som sade i efterhand "Ja, det var ju fel att sätta människor i koncentrationsläger, men det var bra betalt, och vi ville ju renovera köket.".
    Då är man sjuk.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2010-07-03 15:47:04 följande:
    Nu betyder ju inte livstid i Sverige mer än max 25 år.
    Det finns ingen gräns för hur länge man får sitta inne om man är dömd till livstids fängelse, inte 25 år och inte 50 år.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?