Drake skrev 2010-07-02 13:45:36 följande:
Vem vet om han är farlig? Rättsmedicinalverket som prövar honom regelbundet och utvärderar honom vet att hans återfallsrisk är låg. De har bättre kompetens än dig och mig att avgöra sådant, det hoppas jag att du håller med mig om?
Om man anser att en grov brottsling ska straffas hela livet, så är det ju åter igen en fråga om idiologi och hur man ser på människan och samhället. Jag tycker man är oskyldig tills motsatsen är bevisad och när man avtjänat sitt straff så är man en fri man/kvinna med samma rättigheter som alla andra fria män och kvinnor. Om man inte anser att personen kan klara av friheten (och samhället ska skyddas) så ska väl inte personen släppas ut alls?
Och hur vet du att inte Flink lever varje dag med det han gjorde? Han säger själv att detta är något han tänker på och ångrar varje dag. Det lär knappast förändras för att han blir frisläppt.
Att han ångrar det inget skäl för att bli fri. När han avtjänat sitt strraff säger du. Men det har han ju inte gjort. Än så länge har han livstid.