• Movie Freak

Tycker du att M. Flink borde få gå fri?

Personligen har jag inte ett uns av empati eller sympati för kallblodiga mördare o framför allt inte massmördare. Så jag tycker han kan sitta där tills han ruttnat bort. Lås in honom o kasta bort nyckeln är mitt tips.

Han säger i artikeln i aftonbladet att "Ett liv på anstalt är ett förlorat liv" jaha o det skulle han ha tänkt på innan han löpte amok med en AK5. Though shit man får leva med det man gjort det gäller alla.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7400879.ab

Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. That ought to count for something.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?
  • Här och nu
    Drake skrev 2010-07-02 13:45:36 följande:
    Vem vet om han är farlig? Rättsmedicinalverket som prövar honom regelbundet och utvärderar honom vet att hans återfallsrisk är låg. De har bättre kompetens än dig och mig att avgöra sådant, det hoppas jag att du håller med mig om?

Om man anser att en grov brottsling ska straffas hela livet, så är det ju åter igen en fråga om idiologi och hur man ser på människan och samhället. Jag tycker man är oskyldig tills motsatsen är bevisad och när man avtjänat sitt straff så är man en fri man/kvinna med samma rättigheter som alla andra fria män och kvinnor. Om man inte anser att personen kan klara av friheten (och samhället ska skyddas) så ska väl inte personen släppas ut alls?

Och hur vet du att inte Flink lever varje dag med det han gjorde? Han säger själv att detta är något han tänker på och ångrar varje dag. Det lär knappast förändras för att han blir frisläppt.
    Att han ångrar det inget skäl för att bli fri. När han avtjänat sitt strraff säger du. Men det har han ju inte gjort. Än så länge har han livstid.
  • Sublime
    jaghopparhögt skrev 2010-07-02 14:15:00 följande:
    Hmm så okej, Flink ska sitta in resten av livet medan Östberg ska få komma ut och sommarprata?
    Vet inte vem Östberg är men har h-n gjort något lika hemskt ska det också sitta inlåst
  • jaghopparhögt
    a75nnna skrev 2010-07-02 14:16:49 följande:
    Vet inte vem Östberg är men har h-n gjort något lika hemskt ska det också sitta inlåst
    Annica Östberg.
  • Sublime
    jaghopparhögt skrev 2010-07-02 14:18:12 följande:
    Annica Östberg.
    Förlåt, men vad gjorde hon?
  • Drake
    Här och nu skrev 2010-07-02 14:15:23 följande:
    Att han ångrar det inget skäl för att bli fri. När han avtjänat sitt strraff säger du. Men det har han ju inte gjort. Än så länge har han livstid.
    Jag pratar om den dagen han blir fri. Även om du vill hålla honom inlåst hela livet så kommer det inte att bli så. Han kommer att komma ut förr eller senare.
  • Här och nu
    Drake skrev 2010-07-02 14:22:02 följande:
    Jag pratar om den dagen han blir fri. Även om du vill hålla honom inlåst hela livet så kommer det inte att bli så. Han kommer att komma ut förr eller senare.
    Har inte sagt att jag vill hålla honom inlåst, men själv ute på stan ska han inte få gå.
  • Sublime
    Drake skrev 2010-07-02 14:22:02 följande:
    Synd men skulle det bli så, så hoppas jag att vid det laget är han så gammal att han fysiskt inte kommer att kunna springa runt och göra vad han vill. 

Har ni också tänkt på att han nu har suttit inne i 16 år med terapi och allt möjligt. Någon måste vara dum som en sten för att inte vid det laget ha lärt sig hur man ska kunna manipulera systemet och få andra att tro på det man säger. 
  • Här och nu
    a75nnna skrev 2010-07-02 14:20:43 följande:
    Förlåt, men vad gjorde hon?
    Oj, vet du inte? Hjälpte sin kille att mörda 2 poliser i USA för ca 30 år sen.
  • Här och nu
    a75nnna skrev 2010-07-02 14:28:27 följande:
    Synd men skulle det bli så, så hoppas jag att vid det laget är han så gammal att han fysiskt inte kommer att kunna springa runt och göra vad han vill. 

Har ni också tänkt på att han nu har suttit inne i 16 år med terapi och allt möjligt. Någon måste vara dum som en sten för att inte vid det laget ha lärt sig hur man ska kunna manipulera systemet och få andra att tro på det man säger. 
    Där sa du nåt, men frågan är om man orkar manipulera i 16 år. Jag tror han tog narkotika förutom alkohol innan han hamnade i fängelse o nu har han inte använt sånt o blivit normal TILLSAMMANS med terapi.NÄSTAN normal.
  • Här och nu
    Drake skrev 2010-07-02 13:55:07 följande:
    Men vad har han för val`? Skulle han ha tagit livet av sig? Han lever väl med sig själv för att han inte har något val!
    Sen så tror jag att det är väldigt få människor, inklusive dig, som skulle vilja sitta inspärrade längre än man behöver. Bara för att man vill bli frisläppt om några år betyder det inte att man inte känner ånger. Att dra såna slutsatser är nog att se världen lite väl svart och vit.
    Nej, jag skulle inte heller vilja sitta inspärrad. Därför begår jag inga brott. Hade jag begått brott pga. sjukdom, skulle jag bett om vård.
Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?