• Movie Freak

Tycker du att M. Flink borde få gå fri?

Personligen har jag inte ett uns av empati eller sympati för kallblodiga mördare o framför allt inte massmördare. Så jag tycker han kan sitta där tills han ruttnat bort. Lås in honom o kasta bort nyckeln är mitt tips.

Han säger i artikeln i aftonbladet att "Ett liv på anstalt är ett förlorat liv" jaha o det skulle han ha tänkt på innan han löpte amok med en AK5. Though shit man får leva med det man gjort det gäller alla.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7400879.ab

Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. That ought to count for something.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?
  • Sublime
    Här och nu skrev 2010-07-02 14:28:28 följande:
    Oj, vet du inte? Hjälpte sin kille att mörda 2 poliser i USA för ca 30 år sen.
    Jasså henne, hade glömt av den människan. Otroligt att dom lät henne gå, jag kan bara tänka mig att USA fick något i utbyte av Sverige, jag har svårt att tänka mig att dom skulle låta henne gå annars, tack
  • Här och nu
    a75nnna skrev 2010-07-02 14:33:27 följande:
    Jasså henne, hade glömt av den människan. Otroligt att dom lät henne gå, jag kan bara tänka mig att USA fick något i utbyte av Sverige, jag har svårt att tänka mig att dom skulle låta henne gå annars, tack
    Jag tycker det var rätt att hon fick komma till Sverige, men hon kunde suttit inne lite längre kanske.
  • Sublime
    Här och nu skrev 2010-07-02 14:30:43 följande:
    Där sa du nåt, men frågan är om man orkar manipulera i 16 år. Jag tror han tog narkotika förutom alkohol innan han hamnade i fängelse o nu har han inte använt sånt o blivit normal TILLSAMMANS med terapi.NÄSTAN normal.
    Jag skäms men min styvbror satt på ett ungdomsfängelse i USA, han brukade bryta sig in i bilar och varje gång så fick vi alla brev efter brev om vad han skulle göra när han kom ut och varenda gång var han så fruktansvärt ångerfull. Sen när han kom hem så var det alltid samma visa, han skötte sig så länge han hade ett ankelband men så fort det kom av så hitta man bilstereor i flingpaketen igen. Vad jag menar är att man lär sig att manipulera systemet och andra så pass att till slut så börjar man tro på det själv. Det tog ett riktigt fängelse för honom i 3 år sen så vågade han inte längre för då hade han åkt in på livstid under "3 strikes you're out"
  • Sublime
    Här och nu skrev 2010-07-02 14:38:57 följande:
    Jag tycker det var rätt att hon fick komma till Sverige, men hon kunde suttit inne lite längre kanske.
    Håller med
  • MyStyle
    Fast jag kan tycka att hon skulle fått sitta kvar i USA. Det är där hon har begått brotten så vi ska inte betala för att hon ska sitta i fängelse här.
    Att hon ska få sitta och sommarprata är ett skämt och ett hån! Det är inte synd om de här människorna. 
  • Sublime
    MyStyle skrev 2010-07-02 15:38:03 följande:
    Fast jag kan tycka att hon skulle fått sitta kvar i USA. Det är där hon har begått brotten så vi ska inte betala för att hon ska sitta i fängelse här.
    Att hon ska få sitta och sommarprata är ett skämt och ett hån! Det är inte synd om de här människorna. 
    Ja, att hon ska få sitta och prata om sitt liv, antagligen få betalt för det får mig att må illa. Tur att offrens familjer i alla fall inte förstår vad hon säger :(
  • SkåneP
    Jag tyckte det var helt befängt att hon kom hit.

Hon var 11 när hon flyttade till USA.
    Hon var 27 när hon begick morden; hon hade alltså då bott i USA i 16 år; hela sitt vuxna liv.

Kan inte fatta varför det var ett sådant ståhej och vilja att få hit henne.
  • Sublime
    SkåneP skrev 2010-07-02 16:08:12 följande:
    Jag tyckte det var helt befängt att hon kom hit.

Hon var 11 när hon flyttade till USA.
    Hon var 27 när hon begick morden; hon hade alltså då bott i USA i 16 år; hela sitt vuxna liv.

Kan inte fatta varför det var ett sådant ståhej och vilja att få hit henne.
    Oj, det visste jag inte, nej då borde hon ha stannat kvar tycker jag
  • Mad as snow

Det beror på vad man vill åstadkomma med straffet ifråga. Om man vill hämnas så ska man hålla honom inlåst, givetvis. Men eftersom han på den tiden var psykotisk och inte vid sina sinnes fulla bruk, tar jag redogörelserna angående hans personlighetsförändring på allvar. Jag tror inte att han är en risk för samhället, om jag lutar mig mot det lilla jag vet nu. Min personliga uppfattning gällande fängelsestraff är att det ska göra sitt jobb: hålla människor fängslade så länge de anses vara ett hot mot andra. Inte som en hämnd. Men det är mitt sätt att resonera kring det...

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Skehamn2010

Att Annika Östberg släppts ut har jag inga problem med. Hon verkar vara en bra person i grund och botten.

Men Flink.....nej skulle inte tro det! Kallblodiga mördare har jag inget till övers för.

Tycker man inte att livet på anstalt är ett värdigt liv kanske man skulle tänkt efter innan.

Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?