• Movie Freak

Tycker du att M. Flink borde få gå fri?

Personligen har jag inte ett uns av empati eller sympati för kallblodiga mördare o framför allt inte massmördare. Så jag tycker han kan sitta där tills han ruttnat bort. Lås in honom o kasta bort nyckeln är mitt tips.

Han säger i artikeln i aftonbladet att "Ett liv på anstalt är ett förlorat liv" jaha o det skulle han ha tänkt på innan han löpte amok med en AK5. Though shit man får leva med det man gjort det gäller alla.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7400879.ab

Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. That ought to count for something.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?
  • Fru U
    MissMango skrev 2010-07-02 22:34:48 följande:

Vad är rimliga straff för Mattias och Annika? Skall de ruttna i fängelset? Deras liv är redan förstörda. De kommer aldrig att kunna skaffa sin normala liv. Deras liv kommer aldrig att gå vidare. Långa straff i fängelset till trots så kommer straffet aldrig ur deras kroppar och deras liv.

Ja, de ska sitta i fängelset o bli där. De har försuttit sin chans att ingå i samhället på samma vilkor som övriga i landet.

De skaffar visst liv och går vidare om de kommer ut. Vad de än gör kommer de aldrig att ha sonat nog.

Svaren bor i hjärtat
  • Hugful80
    a75nnna skrev 2010-07-02 14:20:43 följande:
    Förlåt, men vad gjorde hon?
    Dråp, mord och diverse annat.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    Krokimodell skrev 2010-07-02 21:43:57 följande:
    Det gjorde hon inte.
    Jo det gjorde hon, hon är dömd till mord även om hon inte höll i pickadollen. Precis som domen i Malexander.
    Hon är även dömd för dråp och har haft för sig en hel del annat.
  • Hugful80
    Hugful80 skrev 2010-07-02 23:58:24 följande:
    dömd till mord
    *för mord
  • Hugful80
    M C skrev 2010-07-02 21:49:52 följande:
    Bra att du skrev det där, tänkte göra det jag med. Bra!
    Varför är det bra? Det där är ju bara en upprapning av vad svens media har rapporterat och har inget som helst att göra med sanningen.

För övrigt, skall uppväxt ses som en förmildrande omständighet eller varför överhuvudtaget dra upp hennes morsa?
  • Krokimodell
    Hugful80 skrev 2010-07-03 00:00:29 följande:
    Varför är det bra? Det där är ju bara en upprapning av vad svens media har rapporterat och har inget som helst att göra med sanningen.
    Så svensk medias rapportering har inget att göra med sanningen. Ska man komma med en sådan anklagelse, så ska man ha belägg för det.

"För övrigt, skall uppväxt ses som en förmildrande omständighet eller varför överhuvudtaget dra upp hennes morsa?"

Om hennes mamma har präntat in i henne sedan barnsben att man som kvinna lyder männen, är det naturligt att hon har svårt tt bryta med det. Eller skulle Helge Fossmos psykiska makt över Sara Svensson inte spela in när man bestämde hennes dom?
  • Krokimodell
    Hugful80 skrev 2010-07-02 23:58:24 följande:
    Jo det gjorde hon, hon är dömd till mord även om hon inte höll i pickadollen. Precis som domen i Malexander.
    I så fall är den domen felaktig.

"Hon är även dömd för dråp och har haft för sig en hel del annat."

Källa?
  • Sublime
    Krokimodell skrev 2010-07-02 21:22:56 följande:
    Han bad om vård, och fick det inte. Personalen på psyket borde åtalas för vållande, när de tar ett sådant beslut.
    Var det före eller efter han hade mördat?
  • Sublime
    MissMango skrev 2010-07-02 22:34:48 följande:

De flesta verkar anse att brott skall sonas grundligt. Annika Östberg borde få sitta längre tex och Mattias Flinck skall inte släppas ut, de har inte sonat sina brott. Tycker ni inte? Det tycker faktiskt jag. Annika har suttit i fängelse i trettio år. Hon har förverkat alla möjligheter till man och barn och det som alla vi andra har förverkligat, håller på att förverkliga eller har all tid i världen att förverkliga. Trettio år. I en cell. Det är hisnande.

Två män dog den gången, två familjer får aldrig tillbaka sina söner, makar, fäder. Det är också hisnande. Mattias dödade fler personer än så. Deras familjemedlemmar är också berövade sina kära för alltid. Bör Mattias därför sitta inlåst för resten av sitt liv? Vad är rimliga straff för Mattias och Annika? Skall de ruttna i fängelset? Deras liv är redan förstörda. De kommer aldrig att kunna skaffa sin normala liv. Deras liv kommer aldrig att gå vidare. Långa straff i fängelset till trots så kommer straffet aldrig ur deras kroppar och deras liv.

"Deras liv är redan förstörda. De kommer aldrig att kunna skaffa sin normala liv. Deras liv kommer aldrig att gå vidare."

Men det var ju DOM som förstörde dem. Deras offer hade aldrig något val
    Sen tror jag också (efter vad jag läst här) att poliserna hade nog blivit mördade även om hon inte var där så jag har faktiskt ändrat åsikt när det gäller henne. Om det jag läser här stämmer (har ingen lust att googla själv) så tycker jag att 10 år var säkert nog. Jag kan ju inte lyssna på henne när hon sommarpratar men hade jag bott i Sverige så hade jag ändå inte lyssnat, tycker att det är fel att hon ska få prata i radion.
  • MissMango
    Fru U skrev 2010-07-02 22:37:56 följande:

Ja, de ska sitta i fängelset o bli där. De har försuttit sin chans att ingå i samhället på samma vilkor som övriga i landet.

De skaffar visst liv och går vidare om de kommer ut. Vad de än gör kommer de aldrig att ha sonat nog.

Jag kan förstå att du tycker det. Men det är personliga känslor du blandar in. Ska vi tala rätt och fel så måste vi ta hänsyn till samtliga fakta.
    a75nnna skrev 2010-07-03 01:31:18 följande:
    "Deras liv är redan förstörda. De kommer aldrig att kunna skaffa sin normala liv. Deras liv kommer aldrig att gå vidare."

Men det var ju DOM som förstörde dem. Deras offer hade aldrig något val
    Sen tror jag också (efter vad jag läst här) att poliserna hade nog blivit mördade även om hon inte var där så jag har faktiskt ändrat åsikt när det gäller henne. Om det jag läser här stämmer (har ingen lust att googla själv) så tycker jag att 10 år var säkert nog. Jag kan ju inte lyssna på henne när hon sommarpratar men hade jag bott i Sverige så hade jag ändå inte lyssnat, tycker att det är fel att hon ska få prata i radion.
    Ingen väljer väl att bli mördad. Annika dödade ingen, det var hennes pojkvän som gjorde det. Hon har fått betala priset för dem bägge eftersom han inte längre lever. Hon gjorde en rad korkade val som ung och det resulterade i att två (tror jag?) poliser dog. Men hon är också ett offer för sin svaga mamma; det är inte konstigt att Annika gjorde felaktiga livsval.

Mattias var marinerad i sprit och har noll tolerans för alkohol; en del människor tål helt enkelt inte sprit (som nån form av svår allergi, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre). Jag vet inte riktigt om han kan hållas direkt ansvarig för sina handlingar då hans omdöme var helt åt skogen och jag vet inte ens om han minns vad han har gjort. Det är ingen ursäkt och han bör straffas, men jag tycker att han HAR straffats.
Svar på tråden Tycker du att M. Flink borde få gå fri?