Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
har du gjort en bröst op eller varför ammar du inte?
varför skaffade du barn om du inte tänkte amma det?
du vet att barn som far flaskan blir deprisiva va?
kan fortsätta i evigheter med idiot komentarer som folk tryckt ur sig i trevlig ton och med en nyfiken blick. alla helt omedvetna om att det kan sara ellr vara ganska enerverande att förklara sig för var och en varför man valt att inte amma.
ingen menade ju nagot illa utan ville bara stilla sin nyfikenhet.
Matade min son på BVC med flaska under tiden som bvc-tanten pratade om amningen och överdramatiserade det hela att jag i princip slutat amma. Hon pratade i omkring 2-3 minuter om detta och drog alla typiska argument för det. "Rätt temperatur, nyttigare, bättre, nähet till barnet, antikroppar..." Efter dessa 2-3 minuter märker hon att jag är måttligt intresserad av vad hon säger ( jag har redan hört det av alla i princip..) Då hon häver ur sig;
"SLUTA GE HONOM FLASKAN DÅ!" Amma tills det går.
"- VA? Nej det TÄNKER jag inte göra, jag tänker inte låta mig son ligga och skrika och vara hungrig bara för en JÄVLA SAMHÄLLSNORMSSKULL! Jag tänker inte låta bebisen skrika och vara hungrig och absolut inte falla offer för idealet!"
"Men det är bättre, sluta ge honom flaskan bara, så går det!"
Jag orkar liksom inte... man tror inte sina öron ungefär. Jag är uppkäftig - förlåt, jag tål bara inte när folk inte lyssnar. Det första jag sa till henne var; Det går inte, det är inge för varesig mig eller bebisen och vi trivs med det aktuella alternativet.
Det är först nu jag förstår varför halva ullared stirrade ihjäl sig på mig en dag när jag som 14-åring satt och flaskmatade min kusins 2 månaders son =) Dom trodde säkert ungen var min också =)
Inte hört något, jag både ammade och körde med flaska. Vissa vill inte amma och vissa har inte tillräckligt..
Det har gått prestige i ammningen!Jaha,grattis ni har fått en bebis!Nästa fråga e:Ammar du??Har 3 pojkar som fick för lite mjölk av mej,som jag flaskmatade ganska fort,dom va ju hungriga,men på BB var det:Amma,amma,amma så tills vi kom hem så fick dom tillägg,o sov som små grisar.mätta o belåtna!Huvudsaken e att man har en mätt o belåten bebis!Idag e dom stora pojkar,varken sjukare eller friskare än andra barn!Stå på er mammor som inte kan eller vill amma,det är din ensak vad du gör!