• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • Här och nu
    moonweb skrev 2010-07-15 14:04:57 följande:
    Ja, jag är verkligen tacksam att han var med, för själv har jag tyvärr en tendens att bli knäckt av dumma kommentarer och oförstående människor, speciellt i såna känsliga lägen som strax före och strax efter en förlossning... Obestämd
    Då kompletterar ni varandra på det sätt som är meningen med ett förhållande.
  • Sephiroth

Måste få dela med mig av en till som jag fick på BB: "Det gör ont att amma".

Där satt jag och grät och grät för att det gjorde så hysteriskt ont, bröstvårtorna hade redan börjat blöda (FÖR ATT HAN HADE FEL GREPP) och sköterskorna säger sådär? Det ska göra ont? Allt jag har läst om amning är att det ska INTE göra ont att amma för då är något fel.

Synd att de på BB inte hjälpte mig alls, men jag hade velat tacka den sköterska på efterkontrollen som gav mig amningsnapp och hjälpte mig så att jag iaf kunde amma ett litet tag.

Sen förstörde BVC min amning, men det är en annan historia.

• Här och nu
    Sephiroth skrev 2010-07-15 14:27:07 följande:
    Måste få dela med mig av en till som jag fick på BB: "Det gör ont att amma".

Där satt jag och grät och grät för att det gjorde så hysteriskt ont, bröstvårtorna hade redan börjat blöda (FÖR ATT HAN HADE FEL GREPP) och sköterskorna säger sådär? Det ska göra ont? Allt jag har läst om amning är att det ska INTE göra ont att amma för då är något fel.

Synd att de på BB inte hjälpte mig alls, men jag hade velat tacka den sköterska på efterkontrollen som gav mig amningsnapp och hjälpte mig så att jag iaf kunde amma ett litet tag.

Sen förstörde BVC min amning, men det är en annan historia.
    Jag fick amningsnapp efter 3 dagar. Det funkade lite bättre, men hade varit ännu bättre om jag fått den tidigare.
  • Mamma till två mirakel

Jag låg inne 5 nätter efter min sons födsel för att han inte ville amma...han sög ett par ggr men oftast så låg han bara och gall skrek rakt in i min armhåla...
    Det var otroligt påfrestade och han skek i princip dygnet runt...stackarn var väl hungrig...vi fick endast ge ersättning på kopp...
    Efter 5 dagar var vi helt slut pch sååå förtvivlade att vi frågade om vi inte kunde få börja med flaska...tveksamt ja kom från BM på bb men vi gjorde så iaf....stackarn slukade maten som om han aldrig fått äta sig mätt Gråter mitt mammahjärta lättades så mkt att jag inte kunde sluta gråta...
    Första dagarna på BB var ren tortyr för oss och vi gör ALDRIG mer om det!!
    Jag tänker ge amningen en chans givetvis men funkar det inte inom första dygnet så åker flaskan upp!!
    Jag mådde dåligt väldigt länge över detta och vägrar låta någon trycka ner mig så igen!

Adam 090108 & Bebis i magen BF 26/12-10
  • Här och nu
    Mamma till två mirakel skrev 2010-07-15 14:36:22 följande:
    Jag låg inne 5 nätter efter min sons födsel för att han inte ville amma...han sög ett par ggr men oftast så låg han bara och gall skrek rakt in i min armhåla...
    Det var otroligt påfrestade och han skek i princip dygnet runt...stackarn var väl hungrig...vi fick endast ge ersättning på kopp...
    Efter 5 dagar var vi helt slut pch sååå förtvivlade att vi frågade om vi inte kunde få börja med flaska...tveksamt ja kom från BM på bb men vi gjorde så iaf....stackarn slukade maten som om han aldrig fått äta sig mätt Gråter mitt mammahjärta lättades så mkt att jag inte kunde sluta gråta...
    Första dagarna på BB var ren tortyr för oss och vi gör ALDRIG mer om det!!
    Jag tänker ge amningen en chans givetvis men funkar det inte inom första dygnet så åker flaskan upp!!
    Jag mådde dåligt väldigt länge över detta och vägrar låta någon trycka ner mig så igen!
    Vi låg också inne 5 nätter av samma orsak. Jag gjorde aldrig om det. Stannade 3 dygn med barn 2 pga. han skakade då han föddes o för att invänta PKU-provet.
  • lilla sandra

Att flaskbarn ALLTID blir feta barn.
    Har jag dock inte märkt på dottern som snart fyller 5 år o väger 14 kg.

• Här och nu
    lilla sandra skrev 2010-07-15 15:39:44 följande:
    Att flaskbarn ALLTID blir feta barn.
    Har jag dock inte märkt på dottern som snart fyller 5 år o väger 14 kg.
    Oj, mina ungar måste ff få extra fett i maten för att inte gå ner. De är 8 o snart 6. Har alltid vägt på håret tillräckligt.
  • Bridgett

Förutom att de blir feta är flaskmatade barn sjukare, dummare och otryggare än ammade. Så det så!

• lilla sandra
    Här och nu skrev 2010-07-15 15:44:37 följande:
    Oj, mina ungar måste ff få extra fett i maten för att inte gå ner. De är 8 o snart 6. Har alltid vägt på håret tillräckligt.
    Samma här. Får smyga in extra hos alla barnen.
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar