Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Det var nog läkaren på vårdcetralen som menade på att det var mitt fel att sonen hade åkt på en rejäl förkyldning vid 2½ månaders ålder.
Enligt honom hade sonen inte blivit sjuk om jag hade ammat honom. Ungefär så sa han.
Just de.
Vi var & kikade på ett hus vi ev skulle hyra. Då frågar hon som hade huset hur det gick med amningen osv (sonen var ca 2 månader). Jag sa som det va att han äter ersättnng för att min mjök sinade. Då sa hon att det kan den inte alls göra och att jag borde sätta igång amningen igen genom att låta sonen suga typ dygnet runt framöver.
Det att jag hade kämpat mycket för att få mjölken att rinna till spelade visst ingen roll, jag hade tydligen inte försökt tillräckligt.
Hon sa att allt går om man bara vill & hon var inte trevlig i tonen. Tur att vi inte gillade huset och hyran.
Det är ingen specifik kommentar jag fick höra, men alla frågade "ammar du inte?" och det räckte inte med att jag sa nej bara på den frågan.. de ville veta varför och jag var tvungen att berätta att det helt enkelt var för att lilltjejen inte ville och aldrig hade tagit bröstet och att vi tillslut fick ge upp försöken att amma eftersom hon helt enkelt inte fick i sig någon mat och började gå ner i vikt. jag var alltid tvungen att förklara mig för folk jag inte kände (det hade jag ju inte behövt göra men jag mådde redan så dåligt över att jag inte lyckades amma mitt eget barn att när de började säga hur viktigt det var och frågade varför kände att jag var tvungen att svara.)
Det är ingen specifik kommentar jag fick höra, men alla frågade "ammar du inte?" och det räckte inte med att jag sa nej bara på den frågan.. de ville veta varför och jag var tvungen att berätta att det helt enkelt var för att lilltjejen inte ville och aldrig hade tagit bröstet och att vi tillslut fick ge upp försöken att amma eftersom hon helt enkelt inte fick i sig någon mat och började gå ner i vikt. jag var alltid tvungen att förklara mig för folk jag inte kände (det hade jag ju inte behövt göra men jag mådde redan så dåligt över att jag inte lyckades amma mitt eget barn att när de började säga hur viktigt det var och frågade varför kände att jag var tvungen att svara.)
"Detta är faktiskt ett amningsrum" vräkte en ammande mamma ur sig när min man skulle flaskmata lillen i ett matningsrum på ett köpcentra. Hans spontana respons var "skit på dig" och då blev det tyst.
Förutom den gången och på BB, som förövrigt kan liknas vid en amningssekt, så har jag inte råkat ut för idiotiska kommentarer. BVC och omgivningen har inte sagt något så jag har varit förskonad från en massa dumheter.
Ska tillägga att jag delammade i 3 månader och jag kan erkänna att det var ursmysigt. MEN det var minst lika mysigt och mer praktiskt med flaskmatning så därför slutade jag amma helt efter 3 månader.