• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • Hypnotica
    Här och nu skrev 2010-07-16 09:26:32 följande:
    Närhets-myten är egentligen den sjukaste. Jag o mina ungar krälar runt på varandra o gosar jämt.
    Jag fattar inte ens att folk går på den...Vafan, så när man slutat amma då, slutar man då ge närhet? Eller vaddå? Eller är det bara tutt-hud som räknas?

Närhetsmyten är så jävla dum att man häpnar att folk går på den.
  • lokisse
    Här och nu skrev 2010-07-16 09:26:32 följande:
    Närhets-myten är egentligen den sjukaste. Jag o mina ungar krälar runt på varandra o gosar jämt.
    eller den om att ersätings barn blir ointiligenta...
    Difficile est saturam non scribere
  • Hypnotica
    lokisse skrev 2010-07-16 09:45:26 följande:
    Hahaha! Hahahaha!
  • lokisse
    Hypnotica skrev 2010-07-16 09:49:14 följande:
    Hahaha! Hahahaha!
    en förskolärare i min umgängeskrets kläckte för nagon tid sedan att -ja man märker ju pa barnen vilka som har fatt amma och vilka stackare som bara fatt flaskan...
    Difficile est saturam non scribere
  • Här och nu
    Hypnotica skrev 2010-07-16 09:40:44 följande:
    Jag fattar inte ens att folk går på den...Vafan, så när man slutat amma då, slutar man då ge närhet? Eller vaddå? Eller är det bara tutt-hud som räknas?

Dessutom VILLE min äldste son inte ha närhet. Berodde säkerligen på att han senare fick diagnos autism. Fick hålla hans huvud en bit ifrån mig de första månaderna. Att amma för honom därför säkerligen ÄNNU VÄRRE. Amma ville han inte.
  • Här och nu
    Hypnotica skrev 2010-07-16 09:40:44 följande:

De flesta ammar ju inte sina adoptivbarn och många adopterade är 2 år o uppåt. Har fått flaska o inte mycket närhet innan dess. Ändå blir det bra folk av dem.
  • Hypnotica
    Här och nu skrev 2010-07-16 10:05:20 följande:
    De flesta ammar ju inte sina adoptivbarn och många adopterade är 2 år o uppåt. Har fått flaska o inte mycket närhet innan dess. Ändå blir det bra folk av dem.
    Mm, för "smarthet" hänger ihop med hur mycket mentalt stimulerad under de tidiga åren. Hjärncellerna har få kontaktpunkter mellan varandra från början, men med stimulans så utvecklar de fler och fler kopplingar....har jag fått förklarat för mig.

Men stod det inte i den här tråden en förklaring till smarthetsmyten? Eller var det i den senaste megaamningstråden?
  • Här och nu
    lokisse skrev 2010-07-16 09:45:26 följande:
    Min femåring är redan en Einstein. Får be honom hålla snattran om allt sitt vetenskapssnack ibland.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2010-07-16 09:54:32 följande:
    en förskolärare i min umgängeskrets kläckte för nagon tid sedan att -ja man märker ju pa barnen vilka som har fatt amma och vilka stackare som bara fatt flaskan...
    Skulle varit intressant om hon verkligen pekat på ungarna o angett om de ammats eller ej, för att se hur många rätt det blev. Jag pluggar till förskollärare o att tyda amning på ungarnas utseende eller beteende ingår inte. Inte ens som valbar kurs. Sa hon detta till en förälder?
  • Här och nu
    lokisse skrev 2010-07-16 09:54:32 följande:
    Eller vilka stackare som plågats av en amning som inte funkat o vilka lyckliga ungar som fått flaska.
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar