Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Nu är jag fortfarande gravid och har 8 veckor kvar, men när jag förklarade för min BM att jag inte ens ville testa att amma utan försöka pumpa ur råmjölken och sedan ge ersättning så sa hon att det enda som hon tyckte var viktigt var att jag tänkte på att mata min bebis hud mot hud, för anknytningens skull. Då kommer ju barnet att få vara så nära som det behöver och jag kommer att vara lugn mamma- winwin liksom :)
Bara för att man ger mat på flaska betyder det väl inte att barnet inte får närhet? Jag har ju inte direkt tänkt att lägga ungen ensam i sängen och slänga till h*n flaskan eller? Men det ska bli intressant och se hur många som kommer att lägga sig i ;)

Vad härligt att få prata med er i lugn o ro utan att amningshetsarna förstör o få dränka alla dumma uttalanden i dumbassängen. Fick inspiration till denna tråd av änglaföräldrarna.