Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
. Hud-mot-hud-kontakt har man ju hela tiden med sitt barn och är man två så blir det ännu mer av den varan.
Uch jag sitter och grinar nu efter att ha läst era historier.
Hade helt glömt bort (förträngt) vilken press jag hade på mig från min man och hans familj när jag skulle amma min dotter. Orkar inte dra hela historien men kan säga att det fanns knappt någon bonding mellan mig och min dotter i början när jag ammade, jag kände mig bara beskyddande men hade inga andra typer av positiva känslor överhuvudtaget.
Inte förrens hon vägrat båda brösten och jag flaskmatade henne efter 4 månader så knöt vi an. De minnena är de finaste jag har! Det blev en så enorm skillnad i vår relation som även andra märkte mycket tydligt. Jag skyller allt på det där jävla ammandet.
Nu är jag gravid igen och tänker än en gång försöka amma, men denna gång tänker jag inte låta någon trycka ner mig (även om det är omedvetet) och ge mig sådan ångest för nu VET jag hur bondingen och anknytningen ska kännas och nu ska den finnas där från start. Allt som är hinder för det ska bort!
. Hud-mot-hud-kontakt har man ju hela tiden med sitt barn och är man två så blir det ännu mer av den varan.