• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • Lismonia

Måste säga att jag hade ett helvete på BB för min unge bara somnade så fort han skulle börja
    snutta. Tror att typ 20 olika barnmorskor drog i mina bröst.... En frågade om det var ok att hon tog på
     mina bröst!

Trots detta så kom amningen att fungera kanon och jag måste säga att det är sjukt smidigt att amma
    när ungen är liten, dem blir hungriga hela tiden och allt du behöver göra är att slänga fram en tutte!
    Gryt smidigt!

Måste säga att det var väldigt skönt när min son slutade amma självmant vid 5 månader och helt plötsligt
    bara ville ha flaskan med ersättning för då kändes det som om det räckte!! Då är dem ju inte hungriga hela
    tiden utan man har hunnit lära känna varandra och har mer rutiner.

• AmandaN

"Ska du bara ge upp, har du försökt tillräckligt?"

En kommentar som svider när man verkligen kämpat, man orkar inte ta folks åsikter när det krånglat i 4 månader...

• Bumblebina

Fick faktiskt inga dumma kommentarer när jag flaskmatade mina två första barn. Däremot fick jag väääldigt många dumma kommentarer när jag ammade mina två senaste...

• Sublime
    Bumblebina skrev 2010-07-15 16:34:36 följande:
    Fick faktiskt inga dumma kommentarer när jag flaskmatade mina två första barn. Däremot fick jag väääldigt många dumma kommentarer när jag ammade mina två senaste...
    som vad, nyfiken juh!
  • Sublime
    lilla sandra skrev 2010-07-15 15:39:44 följande:
    Att flaskbarn ALLTID blir feta barn.
    Har jag dock inte märkt på dottern som snart fyller 5 år o väger 14 kg.
    Får du höra det igen så säger du bara, det är lugnt jag spär ut med dubbelt så mycket vatten och så fort dom börjar krypa så ska jag nog sätta fart på ungarna.
    Här hemma blir det både motion, disciplin och diet, ungen får väl vara fet i ett par månader men det ska vi allt ta ur dom.
  • Helene70
    Bridgett skrev 2010-07-15 15:55:58 följande:

Förutom att de blir feta är flaskmatade barn sjukare, dummare och otryggare än ammade. Så det så!

Eftersom du verkar överintelligent av ditt inlägg att döma så drar jag slutsatsen att du blev ammad Flört.

Stephen Hawkings släng dig i väggen!

• Lollinona

Är gravid med första barnet och det känns som att de flesta i min omgivning antar att jag ska amma. Jag personligen är ganska så laid back när det gäller amingen och tar det som det kommer - funkar det så funkar det. Om amningen inte fungerar och jag flaskmatar så skulle jag ALDRIG acceptera några elaka eller dumma komentarer från någon. De skulle minsann få svar på tal och en väldigt ilsken mamma efter sig. Tycker det är extremt fult av folk i dagens samhälle att anta att alla ska amma.

Ni som flaskmatar - bär huvudet högt, här är eventuellt en till. Flört Det får tiden utvisa. Glad

BF 101025 <3
  • Verkligen

Jag har faktiskt inte fått nån direkt kommentar. Nån har stirrat sig gul och blå när jag matat med flaska ute bland folk och släkt/bekanta har frågat varför jag inte vill amma men annars har det vart oväntat lugnt från amningshysteriska människor. Vet dock att svärmor tyckte att det var märkligt att jag inte ville amma. Men men, min kropp så jag bestämmer..

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • MammaBecca

Jag har flaskmatat bägge mina barn eftersom jag inte producerat ordentligt med mjölk. En av våra vänners tjej, som vet om detta. Vi har pratat mycket om barn med dem eftersom de har försökt att få barn en längre tid.
    Nu när dem har fått ett barn så satte hon sig bredvid mig och sa, liksom lite högfärdigt, att hon inte alls begrep att det skulle vara så jobbigt att amma. Det är ju bara att sätta barnet till bröstet så klarar den ju allting själv. Det bildas ju så mycket mjölk som barnet kräver.
    Idiot! Jag blev svinarg, men berättade väl bara att det inte är så självklart för alla.

• Maggis
    Bridgett skrev 2010-07-15 15:55:58 följande:

Förutom att de blir feta är flaskmatade barn sjukare, dummare och otryggare än ammade. Så det så!

Ja, det där är en åsikt jag också stött på. Bara här på fl, dock. Människor irl brukar inte uttala sig så men här brukar ju nötter av alla slag krypa fram.
    //Maggis
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar